Jump to content
Battlefield.no

Caelie

Supermedlem
  • Content Count

    2,915
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Caelie

  • Rank
    Kaptein
  • Birthday 12/07/1988

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bergen
  1. Det kan være lett å glemme at spillet er balansert rundt all hardwaren og ikke bare den man selv spiller mest. Jeg har flydd mye heli med venner som gunner og er klar over hvor latterlig effektivt det kan ta ut tanks og infanteri hvis det får være i fred. Men jeg har også spilt runder hvor vi ikke har hatt mulighet til å fokusere på bakken i det hele tatt fordi vi har vært låst i en kamp om luftdominans med jets, helikoptere, aa eller stingere. Typisk situasjon i public er at man ikke har piloter i jet i det hele tatt, da de har blitt skutt ned av det andre lagets jets og ikke har noen grunn til å kjempe for luftherredømme. Kan godt hende at det er noe jeg ikke har fått med meg, men jeg synes det ser ut som om det er en relativt grei balanse mellom hardware i Battlefield 3.
  2. Mappet er kjedelig uansett om du vinner eller taper. 64 spillere fordelt på tre chokepoints som camper til US taper. Masse explosives spam. Masse suicidale revives av poengkåte medics.
  3. Bruker du mousefix? http://donewmouseaccel.blogspot.com/2010/03/markc-windows-7-mouse-acceleration-fix.html
  4. Like greit å vente til vi får matrix-versjonen hvor vi bare ligger i koma og fantaserer.
  5. "There's simply no better gaming CPU on the market today than Sandy Bridge. The Core i5 2500K and 2600K top the charts regardless of game. If you're building a new gaming box, you'll want a SNB in it." http://www.anandtech.com/show/4083/the-san...-2100-tested/20 "Unless you're running a lot of heavily threaded applications, I would recommend a Core i7-2600K over even a Core i7-980X." http://www.anandtech.com/show/4083/the-san...-2100-tested/22
  6. Sorry, prøv denne: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...A6-BF277D329883
  7. Her er et oppsett jeg heiv sammen som et forslag: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...ngListId=992615 Budsjettet var 15K++, endte opp på 16k. Latterlig dyrt egentlig men du kan fjerne deler etter behov. Spar 4k på å fjerne et GTX580. Bytt ut kabinett/strømforsyning etter smak (men husk at GTX580 SLI krever 500W alene uten overclock). Fjern deler du har fra før av som f.eks hardisk eller dvd. Hvis det ble for billig kan du brenne av ca 2k/2.5k på å bytte ut prosessor til 2600K og HK til "ASUS Maximus IV Extreme-Z". Hvis du er i tvil om hvilke deler du trenger bør du lese reviews å sette deg inn i hva hardwaren kan tilby deg. 2600K har f.eks hyperthreading hvor 2500K ikke har det, og det kan være en fordel til videoredigering.
  8. http://www.geforce.com/Optimize/Guides/bat...rformance-guide Kom over denne linken tidligere idag og der står det endel om hva slags ytelse du kan forvente av Nvidia-kortene i BF3. Ser de har satt opp GTX570 i det systemet du postet, men hvis du allerede har kabinett / strømforsyning / hardisk så kan du kanskje bruke mer penger på å oppgradere andre deler som hk/cpu/minne eller gpu. Hvis ikke du har lyst til å bruke gamle deler eller mekke datamaskin selv så er det sikkert et helt greit alternativ å kjøpe det systemet.
  9. Det var en annen tid. Det er på tide å begynne å innse at det ikke lenger er slik. Derimot kan argumentet snus, det fantes våpen i CS som var dårlige og du hadde AWP som de fleste synes var latterlig OP, men den forble i spillet. Folk whinet mindre i de dager, og tilpasset seg heller. ' Awp, som igjen kostet deretter. Sammenligne gameplayet i cs med bf blir helt feil da man har økonomi inne i bildet. For å skille de gode, fra de dårlige, bør man ha kun ha default våpen tilgjenglig. De beste unlock våpnene er rett og slett for gode og det vil bli for random hvem som er best. Hvis du ikke bruker ak/colt/awp så vil du være svakere enn en motspiller på samme nivå med ak/colt/awp. Det er ikke nødvendig å ha regler mot å bruke uvanlige våpen i source fordi de ikke er et reelt alternativ. Er slikt gameplay ønskelig? 15 runder med ak og 15 runder med colt hvis det er mr15, play all og du ikke er awper. Battlefield 3 tilbyr et større utvalg av våpen som er relativt balansert allerede. Problemer med balanse kan løses gjennom justeringer og patcher over tid. Jeg synes dette høres mer spennende ut enn et gameplay som er sentrert rundt et par våpen, enten gjennom ubalanse (source) eller regler (battlefield3?). Jeg ser heller ingen automatikk i at færre våpen vil resultere i et mer ferdighetsbasert gameplay. Hva betyr det at spillet blir mer "random"? qed: Jeg lurer på hvordan casting av turneringer / lans vil foregå uten spectate? Eller som du sier, jakten på cheatere? Ville vært idiotisk å ikke legge til demo/spectate funksjoner i spillet.
  10. Vi ble akuratt ferdig etter å ha avsluttet kvelden med å sprenge serveren med c4. Ble mye med EOD bottene.
  11. Det kan løses lett. Fjern hele jævla unlock konseptet, eventuelt, gi unlocks basert på hvor mange runder en har spilt med en klasse. Eventuelt, gi bonuspoeng for å være på vinnerlaget fra starten av runden. Fjern unlocks. Alle burde ha tilgang til alt med en gang og så kan heller ferdighetene og ikke utstyret avgjøre kampen. Fjern poengsystemet. Det som gir masse poeng er ikke det som er best for laget. Poengsystemet motiverer egoistisk spilling. Fiks squads. I public så er det et must å kunne squade opp med venner for å samarbeide. Det finnes nok av spill som belønner lone wolf run and gun taktikker og gode reflekser. Og jeg trenger ikke en progressbar i hvert jævla spill jeg spiller for å motivere meg. Var det før i tiden at gameplay betydde noe? I battlefield 2 (forhåpentligvis i 3'eren også) så kunne man bestemme om man skal kunne bruke unlocks i kamp eller ei. Og det med poengsystemet har jo 0 og nix med clan spilling og gjøre ? Regner ikke med noen her inne tenker "jeg må ligge på toppen av lista, drit i laget" Folk må skille clan spilling og pub. spill... Squadsystem er selvfølgelig en ting som er ett stort pluss, men at det skal avgjøre om at en clan skal kunne samarbeide under en kamp ? Det sier kanskje mer om den aktuelle clanen enn spillet ? Ikke vet jeg.. Posten min handlet om om publicspilling. Jeg trodde det var åpenbart, men jeg burde vel ha sagt det tydelig. Vi kan snakke høyt og bredt om klanspilling, men faktum er at for det meste så vil BF3 spilles public. De mest aktive klanene vil kanskje trene / spille kamper hver dag, men de vil nok være ganske sjeldne. En gjennomsnitlig klan legger seg kanskje på 1-3 kamper / treninger i uken. Mange (diskutabelt hvor mange) BF3 spillere vil bare oppleve public og vil aldri delta i en pcw. Siden public er det som desidert vil bli spilt mest, så er det også en stor del av hvordan spillet vil oppleves. Det er altså ikke helt uviktig hvorvidt Battlefield 3 legger opp til teamplay i public eller ikke.
  12. Preorder fra origin. Og har oppgradert til 2500k fra E8400 og nå flyter spillet bra også.
  13. Caelie

    Spilldate!

    Tøsing er aldri feil!
  14. Caelie

    Spilldate!

    Blir det eget mumble rom per squad eller sitter alle i samme rommet? Spillere blir vel tilfeldig fordelt på sqauds av server? Jeg er med uansett, for dette høres gøy ut.
×
×
  • Create New...