Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Slash

15" bærbar. What's Hot and What's Not?

Recommended Posts

Ja den stasjonære maskinen jeg har nå er vel 5-6 år og nå som jeg skal begynne å studere hadde det vært greit med en laptop. Vil kunne bruke den til spillingen, men jeg er vel ikke akkurat den som må spille det nyeste og det hippeste. Kjører den battlefield, civ 4 og det kommende fm så er vel jeg ganske fornøyd på den fronten. Call of duty 4 ser litt kult ut, men vil det kreve en drastisk hopp i prisen for å takle det? Utenom det blir det vel poker, tvserier, filmer og surfing/word osv. Så hvor ligger mest bang for the bucks nivået på laptopper osv for tiden? Vil helst ikke over 6-7k med mindre det er noen enorme forbedringer noen hundelapper unna ;) Hvis jeg kan få det jeg søker får godt under den prisen også tar jeg gjerne imot tips.

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=101704

Denne skal visst være ganske god. Visst du har spilt wow så har denne 60fps i Shattra City på medium settings. De fleste klarer og så vitt og krype over 30... ;) Har siklet litt etter denne selv men vet ennå ikke.

Er ikke 1.66 ghz prossesor veldig lite? Trykket bare på alternativer og fikk en til 1000 kroner billigere med 2.2 ghz. Regner jo med at den du postet er bedre siden den er dyrere, men prosessroen må vel være en flaskehals. Her var den jeg fikk opp på alternativer. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=103714

det han komm med hadde Intel Core 2 Duo, og det du viser her er en AMD TL64, Intel Core har bedre ytelse enn AMD selv om den har lavere frekvens, saa det han komm med er bedre:)

Som sagt saa krever COD litt men ikke velidg mye, Jeg med min Laptop som har 2GHz Itentel Core 2 og ATI 1600XT kjçrer de fleste spillene nias og smooth med Hçy og medium Grafikk, 1280x800, Vi snakker om CSS, COD4, WOW, AOC osv. Saa hvis min Pice of crap PC klarer det saa kan de fleste Middle Budsjet PCene idag klare det ogsaa.

Oki så den maskinen er ganske grei? Noen andre tips?

Hvordan er 1280 x 800 på en 15"? Er det dårlig eller helt standar?

For meg 1280 x 800 er helt standart paa en 15,4 skjerm. Naar jeg bytter det til Hçere Opplçsning faar jeg vondt av aa Kikke virkelig for aa se det jeg skal, Jeg maa nesten faa ansiktet mitt helt inn paa skjermen faar aa se noe langt vekke med hçere opplçsning.

Men det er vell Smak og Behag spçrsmaal.

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=101704

Denne skal visst være ganske god. Visst du har spilt wow så har denne 60fps i Shattra City på medium settings. De fleste klarer og så vitt og krype over 30... :lol: Har siklet litt etter denne selv men vet ennå ikke.

VS

Denne

Noen som har en mening på det?

Elkjøpmaskina var himla dyr! Netshopmaskina var mye bedre, og billigere på en gang.

Angående zeptolaptopen til assa er ikke akkurat zepto kjent for byggekvalitet...

Greit og det er ikke noe som er spesielt billigere/bedre enn netshopmaskinen?

Denne koster jo akkurat like mye denne uken. Hvordan er den. Greier ikke å lese specs. Alltid kan jo være likt, men likevel helt forskjellig begrunn av forskjellige merker osv.

Skal gi deg bra maskin til billig penge: denne :dry:

Har kjøpt denne selv og er VELDIG fornøyd ' />

Den har 4 GB ram med 800 mhz per, vanlig er 663mhz.

Den har 320Gb harddisk.

Har en grei prossesor på 2Ghz.

Greit skjermkort.

Konfortabelt tastatur, og veldig bra IMO. Hadde jeg vært deg, hadde jeg gått for denne :lol:

-Lykke til med valget :wub:

Solgte den til ei venninne idag ! Ja tror vi hadde den til 7000 eller noe men jeg trykket nå inn 6000 i el guiden :lol: Veldig god pc med masse for pengene !

Angående zeptolaptopen til assa er ikke akkurat zepto kjent for byggekvalitet...

Vell har hatt Zepto PC snart 2 Aar ogsaa og den funkert fett, Har ikke hatt noen problemer med den og den er solid som murstein.

Dessuten er den PCen Kraftig nokk fra starten av og med ekstra 800-850kr til kan den vare MYE bedre, da vil den koste CA 7k. Tror jeg skal skaffe meg en slik en men modifisert versjonen til 7k snart naar jeg kommer hjem fra ferien.

Kan jeg få lov til å stjele tråden litt?

Jeg vurderer å skaffe meg en pc til skolearbeid, men den skal jo også brukes til litt css langaming i fritimer etc så jeg har sett litt på denne:

http://www.elprice.no/skolestart/data-lyd-...r-pc-lxaqb0x636

Er den grei eller? Er Acer et forholdsvis bra "merke"? Noe bedre alternativ mht pris? Spesifikasjonene passet til mitt behov....

Jeg tenker selv å kjøpe laptop snart, og kommer nok til å gå for en Multicom-laptop. De er veldig gode iforhold til pris + har alltid nyeste teknologi.

Mange av kompisene mine har skaffet seg sånne, og har ikke annet enn positivt å si om dem smile.png

Kan jeg få lov til å stjele tråden litt?

Jeg vurderer å skaffe meg en pc til skolearbeid, men den skal jo også brukes til litt css langaming i fritimer etc så jeg har sett litt på denne:

http://www.elprice.no/skolestart/data-lyd-...r-pc-lxaqb0x636

Er den grei eller? Er Acer et forholdsvis bra "merke"? Noe bedre alternativ mht pris? Spesifikasjonene passet til mitt behov....

Den er grei men litt dyr hvis jeg skulle vAre helt Arlig.

(Beklager for aa skirve feil men siden jeg er i utlandet saa har de ikke alle bokstavene som trenges)

smile.png

Det jeg ikke kjçnner er om dette er ikke billig for sin Pris

15.4" WXGA (1280x800)

NVIDIA® Geforce 9600M GT 512MB

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor P7350 (Intel C2 DUO P7350 – 2,00Ghz, 1066Mhz FSB, 3MB Cache – 25Watts )

4096 MB DDR2 800MHz PC6400

250 GB 5400omdr. SATA harddisk

Zepto Zpro2 300mbit WiFi

DVD-RW / CD-RW SATA

Innebygget webcam 2.0 megapixel

5 760,41Kr,-