Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Shboom

Sanger til gitar : )

Recommended Posts

Mornings!

Jeg begynte og spille gitar for mange månder siden, men jeg klarer ikke finne sanger som er lette og lære, spiller både rock og acustic(?) så viss du har noen sanger på hjerte som dere vet ikke er så hard så kom med dem ;)

Har også en youtube profil som heter Shbooble viss dere vill se noen av filmene mine ' />

Btw, fått ny acc.. <<---- er Duml3 : >>>>>> :yahoo:

i think i love you ;)

EDIT: kunne du ha plukket ut et par som er enkel? har sitti ganske lenge nå og prøvd og finne fram men finner ikke no jeg :yahoo:

Edited by Shboom

Det tar jo ikke lang tid å se om en sang er over ditt nivå eller ikke ;)

Nortabs

AC/DC - Rock And Roll Ain't Noise Pollution

The Animals - House of the Rising Sun

Coldplay - Put a Smile Upon Your Face

The Doors - Riders on the Storm

The Eagles - Take It Easy (Tror også Hotel Calefornia er pizzacaek)

Green Day - Longview

Nirvana - Come As You Are

Oasis - Wonderwall

Chili Peppers - Californication (Virker vanskelig først, men det er bare å pracce til du kan gjøre det fort nok.

REM - Everybody Hurts

The Rolling Stones - 19th Nervous Breakdown

Bruce Springsteen - Fire

Postgirobygget - Solskinnsdag

Scorpions(?) - Wind of Change

U2 - Beautiful Day

The White Stripes - Seven Nation Army (Utrolig lett)

Dumle <3 ;)

Jeg spiller for det meste enkelt fingerspill.

Battlefield 1942 theme (PM hvis du vil ha tab)

The Simpsons theme

James Bond theme (lattelig enkel)

Tetris theme

Harry Potter theme

kunne noen simple plan og green day sanger før i tiden, men nå nitrener jeg metallica sanger. De er vansklige som faen, derfor kan jeg enda ikke si at jeg kan noen ordentlig.

Gitar er gøy! Jeg er dog så dum at jeg hopper rett på alle de kule soloene. ;) Kan dermed The Unforgiven, Nothing Else Matters (Intro, Solo), Sweet Child O' Mine. Hele Enter Sandman, og en del riff fra For Whom The Bell Tolls og Master of Puppets.

Stairway to Heaven er faktisk mye enklere en man tror. Gjelder hele sangen. smile.png

Introen er ok, men blir nok litt være et par min. inn i sangen. Har ikke prøvd meg på noe annet en introen/den rolige delen tho.

Tusen takk for forslag everybody ' />

Og jada, Thorugh fire and flames elns er drit enkel, kan den med henda bindt fast i senga og gitaren på ryggen p

Nåja, noe må være galt med meg :S Syns ikke noen av de sangene så noe serlig lette ut, prøvd ut dem alle :S

Hvor lenge har du spilt da? Har du spilt mer enn en uke så burde du klare de fleste av de sangene jeg skrev lengre opp.

Anyways, øvelse gjør mester.

Viktig at man bestemmer seg for å spille en sang og ikke gi opp med en gang fordi den ser vanskelig ut. Spill den sakte, helst til et metronom (Typ maskin som holder en rytme, ved klikking eller en trommemaskin), hvis man kan et riff sakte, men riktig og spiller den 10 ganger om dagen går det mye fortere etter hvert. Spilt i 9 måneder selv, men så spiller jeg ganske mye da smile.png