Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Entreri

Noen ord og tanker om community-følelse

Recommended Posts

Må si det frister meg ganske kraftig å si noen ord om "community-følelse" og lojalitet her.

Her er daglig hundrevis av aktive gamere innom siden vår. Svært mange er folk som har hatt tilhold her i flere år og nyt godt av tilbudene vi stiller til rådighet, det koselige forumet vårt og serverene våre.

Likevel virker det som om flere og flere får holdningen: Om det ikke er 10 + spillere på serveren, gidder i allefall ikke JEG joine!".

Ett godt eksempel er et par av CS:S-serverene våre, og nå nylig TF2-serverene:

Det er en drøss av CS:S-gamere som syter over hvor lei de er Office og dust2. Likevel har HF#1 All Maps nå stått tom i flere uker. Hvorfor? Fordi ikke jeg, en 28 år gammel familiefar med i overkant mye IRL, ikke ikke har gått inn på serveren og "startet den". I går hadde jeg endelig noen timer til rådighet og brukte 5 minutter alene på serveren. I løpet av ett kvarter var vi 12 stykker som hadde en kjempeartig kveld med masse godmaps.

HVORFOR er det så få som er villig til å ofre noen minutter for å få i gang servere? Er det ikke artigere å tilbringe en gamingkveld med kjente spillere og trivelige BF/HF-folk i stedet for å spille på en random server? For meg er det helt utenkelig å spille på andre servere enn våre, da jeg synes det er utrolig viktig å bidra til dette miljøet - samtidig som jeg har det så uendelig mye artigere sammen med gjengen herfra. Er jeg virkelig den ENESTE som har det slik? Har det gått så langt?

Det samme gjelder TF2 - kanskje i enda større grad. Vil folk virkelig ikke ha ett skikkelig norsk TF2-community? Ser en drøss med spillere på friendslisten min spiller TF2 - nesten utelukkende på utenlandske servere, spredd for vinden. Dette er folk som jeg utelukkende kjenner herfra. Om disse hadde slått seg sammen og joinet HF-serverne ville vi allerede hatt en rimelig solid brukermasse - som igjen hadde trekt inn mange flere "casuals". At disse hadde addet våre servere i favourites-listen etter å ha tilbragt noen timer med :lol:-gjengen fra BF/HF sier seg selv.

Jeg kan sette opp servere for dere, jeg kan endre konfigurasjonen og map-cycle om det er det som gjelder, det eneste folk her trenger å gjøre er å:

Spille og ha det gøy med KJENTE fjes på KJENTE servere. Er det så forferdelig?

Er kun 1 grunn til at jeg ikke spillere oftere på HF servere.. og det er at de ikke dukker opp i serverlist når jeg refresher..

Har prøvd og sortere på Navn, Ping etc men finner dem aldri utenom og adde ip.. og jeg er lat! Så da går jeg for den servern med lavest ping og folk på seg..

Helt enig med Entreri, jeg prøvde desperat å få fart på COD4 serverne men jeg måtte gi opp tilslutt. COD4 er en av mine favorittspill og jeg må bare la det gå :lol: Har ikke spilt det på flere uker.

Mye av problemet er nok som ReWrite skriver her, at serverne faktisk ikke dukker opp i serverlisten. Er ihvertfall det som skjer i COD4.

Hvis det gjelder i flere spill så har man vel grunnen til at aktiviteten er laber.

Jeg hadde en god grunn: Pingen var inn i gran skauen for høy for andre servere enn åffisn, dermed ble det til slutt bare den. Med med mye grisebank, hyl & skrik mot tele2, fikset Bkk fine senile linjer til meg med lav ping.

Meg blir det mer av der inne skal dere få føle :lol:

Edited by regga

Kan være med å fyre opp i kveld, skal bare klargjøre noen vegger som skal males i løpet av uka. :lol:

Jeg har endelig orket å tatt meg tid til å formatere min stasjonære pc, og holder på å laste ned CS:S nå, så når blir det forhåpentligvis innom HF servere iløpet av dagen :lol:

Det ble da liv på all maps i går kveld i alle fall, det var dekket for en skikkelig kosestund med bl.a boller, brus og vaffel på menyen. Mora til Sorro, og halve slekta (og vel så det) til Redhead var også innom, med andre ord: KJEMPEKOS :lol:

Men Entreri så jeg aldri noe til? :D

Håper vi kan få til det samme i kveld, eller hva? :lol:

PS: Leln er en multicheatende fragstealer!!11 :lol:

Håper vi kommer oss til sjetå og the_cbble. Jeg ble så sinna av grisebankinga igår at jeg ragequitta :lol:

Omg jeg elsker nrosk rettskriving :lol:

ffs

Edited by regga

Kunne man få endret RTV funksjonen sånn at servern skifter map etter at den pågående runden er ferdig istedenfor 5 sekunder etter at voten er ferdig....:lol:

Vi var en liten gjeng på en av TF2 serverene som koste oss ut over natten for noen dager siden, men jeg og noen andre kjernekarer måtte idle kanskje tilsammen 1 time før vi fikk noe skikkelig gameplay.

Kjempekos på All Maps i kveld karer - måtte desverre gi meg etter ett par timer. Hodet klarer ikke så lang spiletid i strekk som før :lol:

jah! var mojjo som funden idag,,lakrisalen aka lakki louise satte standarN på italy med sine erotiske og gøtdanm så opphissende stønn og rop,,<3

Gjør vondt å lese om CS når man ikke har data :yahoo:

Åsen greier du å lese forumet da ;)

Uansett jeg har en request : Allmaps= gamle Bf.no 06 Favourites

Gief Favourites.....med fast mapcycle, ikke noe voting møkk her om dagen var jeg og spilte og vi bytta map en gang og så når man kunne rtv'e igjen ble det bytta igjen. Og da stakk 90% av folka.

de_aztec

de_dust2

de_inferno

cs_italy

de_nuke

de_train

Noe sånt kanskje plx plx :yahoo:

Har vært prøvd flere ganger. Vi hadde jo #9 Favourites med den syklusen helt frem til nå nylig, men ble ikke brukt - akkurat på grunn av det Entreri skriver om i denne tråden.

Boller, dvs jeg har en Dell inspiron 5000e som visst er designet for windows 98, med linux på!