Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Gwaihir

Dyreplageri

Recommended Posts

http://www.nettavisen.no/innenriks/ioslo/article1638835.ece

Hva faen er'e som feiler folk ? !

Mennesker som behandler dyr på denne måten tør jeg påstå at ikke er noe særlig til nytte for oss andre mennesker her på joda,og burde derfor tas ut på torget og skytes !

dyr3_660_550472c.jpg
Edited by PzN

Faktisk et av de klareste sikre tegn på manglende empati når mennesker skader dyr. Lyser svære varsel-lamper i psykologihodet mitt når jeg hører om hva enkelte får seg til å gjøre mot forsvarsløse.

For å si det slik, jeg hadde latt vedkommende som gjør slike ting gjennomgå hardt hvis jeg hadde møtt på slike folk.

Go Flinch!!!

For å si det slik, jeg hadde latt vedkommende som gjør slike ting gjennomgå hardt hvis jeg hadde møtt på slike folk.

Er helt enig Avean !

"¤"#¤%¤ Jeg blir sinna når jeg leser om folk som gjør sånt! Tenk om det hadde vært dem a? Stakkars katt da.. Håper han får det bedre i fremtiden!

Avean:

Ja jeg er helt 100% enig med deg!

Det er helt forferdelig når sånt skjer. Slike personer burde vært uthengt offentlig. Få tilbake gapestokken, imo!

Jeg skjønner meg ikke på mennesker som 'kvitter' seg med kjæledyr ved å forlate dem/dumpe dem i sjøen etc etc. Tåler man ikke å se sannheten i øynene og innse at dyret vil dø selv om man forlater det i beste velgående, så burde man for FAEN drite i å skaffe seg kjæledyr! Skal man først ta livet av et dyr, så bør man i det minste gjøre et forsøk på å gjøre det skikkelig. Ikke tafatte og helt hjernedøde taktikker som å legge en katt i sekk og slå litt med en spade eller dumpe de på en jernbanelinje. Fy faen... Det er ikke verre enn å slå til skikkelig med en klubbe, bruke hagla eller rett og slett ta turen til veterinær. Grunne til at jeg nevner disse er at jeg har gjort alt dette selv, grunnet skadede kjæledyr og jeg måtte avlive fort. Stod i det minste til ansvar for det stakkars dyret og gjorde det skikkelig.

Ren og skjær egoisme gjør at slike ting som i artikkelen skjer, og det er ikke så rart eller. I dagens samfunn lulles man inn i den oppfatning av at død og fordervelse ikke finnes - alt er så glatt, vakkert og forbanna smooth. Ting man ikke ser, angår man ikke - ergo så kan en gjøre slikt fordi man ikke ser konsekvensen av handlingen.

For nokre år sidan så prøvde nokon å tvinga meg til å drepa ei fisk eg hadde fiska, herregud så vanskeleg det var. Eg skulle bare skjære den litt i hovudet men kom jo aldri lenger enn to centimeter. Stakkars fisk som måtte leve i titalls minutter med eit djupt kutt i nakken.

Aldri meir om eg skal prøve å drepa ein fisk med kniv, neste gong så skyter eg den!

Det er faktisk ikke så dyrt å avlive katten til dyrlegen. jeg har 2 katter, og begge de er første kattene i mitt liv. ei på 10 og ei på 9 år. jeg har uten tvil skadet vedkommende som har skadet dyrene mine. jeg ser på de som om de var ungene mine. for de som har dyr skjønner hvor tåpelig folk kan være. kan ikke skjønne at folk vil skade dyr engang. Hadde dyrene kunnet snakket språket vårt,så hadde ting vært annerledes. tror det er letter når vi snakker "språket" til dyrene!

Helt enig Ulvehedin. Hunden vår er et familie medlem akkurat som oss andre liksom. Og hadde noen skadd den på en eller annen måte hadde jeg skamprylt den det gjaldt !

Fordi du er så stor og sterk?

For en fjortisskommentar ass, Avean..

Hvorfor er det en fjortiskommentar?

Var en en i slutten av tenårene som putta ene katten min i ei tønne olje for 10 år siden eller noe, han fikk så jævla grisebank når jeg fikk tak i han at du ville ikke ha trodd det.

Skal man først rulle ut kuken å være tøff, så får man faen meg yppe seg mot noe som kan ta igjen, ikke gå etter noe så svakt som et dyr.

Gikk heldigvis greit med katten, selv om dyrelegen anbefalte å avlive den. Var i Tyrkia da det skjedde, og min tante fant katten, hun stelte den i 2 uker 24 timer i døgnet, og den kom seg, selv om den mistet alt pelsen for en stund og hadde svelgt store mengder olje.

Trist at noen er så lobotomert at de gjør slikt mot forsvarsløse dyr.

Enda mer trist at mennesker tenker på å gjøre det samme mot hverandre som hevn.

Kult å se hvor lite som skal til for å få visse folk til å bli "sinna", og hvor lite folk må gjøre før de "bør bli skutt".

Det er bare katter, vi har da seriøst verre ting å hisse oss opp for her i verden.

Forskjellen er at et menneske kan forsvare seg selv, og dyr kan generelt sett ikke det.

Så for å si det sånn, hadde blitt mer forbanna hadde noen gjort det der med en katt en hvis de hadde gjort det meg deg, selv om katten sannsynligvis er den sterkeste av dere to

Forskjellen er at et menneske kan forsvare seg selv, og dyr kan generelt sett ikke det.

Så for å si det sånn, hadde blitt mer forbanna hadde noen gjort det der med en katt en hvis de hadde gjort det meg deg, selv om katten sannsynligvis er den sterkeste av dere to

Vold og mishandling er retardert uansett om det utøves mot dyr eller mennesker, er det som er poenget mitt. Forøvrig også derfor jeg er imot dødsstraff av rent prinsipielle og logiske grunner.

Omfg, skulle gjort det samme mot menneskene, satt de på kne og blåst av de huet!

Ja, nå ble Ronny Rullestol glad for nå kan han si til innbruddstyven at han er en katt.

Lik straff for å drepe hund som når man dreper mennesket? Beklager, jeg er faktisk glad i dyr, men på rent prinsipielt grunnlag så må jeg si stopp akkurat der. Det blir for mye.

Så et nyhetsklipp (linker jeg til den blir jeg banna) hvor purken skyter en kar på en trapp med 40-60 skudd. Ene politihunden springer ut og blir truffet av noen kuler. Mens mannen ligger og blør ihjel foran åpne kameraer kommer et helikopter og purken bærer hunden til helikopteret som deretter flyr hunden til veterinær. Mens en kar ligger og blør ihjel på en trapp.

Dyr er ikke mennesker, EOFD. Dyreplageri må straffes hardt, men spar meg for sånne tåpelige kommentarer og antydninger.