Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Opacus

SK Brann - Jubileumssesongen 2008

Recommended Posts

Man må nå være rimelig blåst for å tro på den der, så en grei spøk.

Han trives veldig godt i Bergen, samme gjør familien hans, og har sagt gjentatte ganger at han ikke har interesse av å spille for en annen norsk klubb, hehe.

Den der stod oppe på tekst-tv på jobben (tippekommisjonær i bergen), var bra lattis å se alle som banna og steikte når de leste den :)

Fæl fæl kamp i dag .. Greit nok at Helstad scoret på straffe, men resten av kampen ødela han jo mer for lagkameratene enn han gjorde nytte for seg. Huff.

burde blitt sendt av for filming.. sånt gjør meg opprørt

Filming? Når? Når han falt?

Som de sa i "studio" etter kampen: Greit nok å falle uten at det hverken er filming eller straffe. Noe Helstad bekreftet i intervjuet. Å bli opprørt av den "situasjonen" de viste i reprise et par ganger er jo bare helt bak mål. Var jo ikke en situasjon engang.

Dog, når det er sagt - kanskje han burde vært (i så fall feilaktig) utvist for Brann sin del. Så hadde han ikke ødelagt Karadas sin mulighet for heading på blank kasse i andre omgang...

Fin scoring. Fin startdebut av Einarson.

at ikke riseth og/eller kippe er utvist er ren feighet av dommeren. (som forøvrig er på samme måte som Martin Andresen får spiltle 90 min.)

Hahaha. Flirer hver gang jeg tenker på Griseth, faen for et naut. Har jo bevist i mange år på fotballbanen at han er komplett idiot, men i intervjuet etter kampen i dag kom han skikkelig ut av skapet!

Brann vant fortjent hvis man tenker andre omgang, men hvis man skal dra med første omgang burde det ha vært uavgjort.

VIF hadde mange sjanser og Brann hadde et par pluss de burde hatt et straffespark.

Men som kjent er det mål som teller, og Brann scora mål så da vant de.

Forsatt glad Andresen og Søternes ikke er i Brann lenger, problemet til Sæternes er at han spiller bare 2-3 gode kamper i året hvor han scorer og da er han lite egnet som spiss.

Kunne godt ha tenkt meg han som midtstopper eller i forsvar hvor han kan bedre bruke sin størrelse og hodestyrke.

Fortjente å tape når de leder kampen, de har 3-1 i målprotokollen også flytter de hele laget over på motstanders banehalvdel.

Men må si at jeg falt litt for den lille negergutten hos molde, det var gutten med fart i bena smile.png

kampen mot molde syns jeg rett og slett de var dårlig organisert. noe brann ikke pleier å være.

Stabæk spiller utrolig underholdene fotball, men de har noen punkt som gjør at de er sårbar:

Stallen - Er veldig liten.

Skader - De har de to siste årene vært utrolig heldig når det kommer til spillere med skader. Mister de 1-2 til skademonsteret, faller de helt av.

Suksess - Stabæk er en liten klubb med en begrenset økonomi. De må (og har) solgt/selger spillere som gjør de til det laget de er.

Brann tror jeg har falt helt av lasset. Brann har blitt holdt oppe av Bakke, Demba, Helstad, Moen & Dahl, resten har vært veldig middelmådige. De har manglet futt og sikkerhet, pluss at Mjelde har gjort den ene taktiske blunderen etter den andre.

Jeg tror de er sterke nok til å henge med i teten da resten av tippeligaen (med unntak av Stabæk som lever på talent og en god porsjon flaks) er like ustabile og tafatte.

Og endelig kunne hjertet svulme av stolthet over Brann igjen. Herjet med Deportivo, fy faen. Glad jeg gikk? Eh, ja.