Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
foxcoN #DXDT

AGP Skjermkort

Recommended Posts

Hei..

Nå har mitt kjære gode MSI 7600 GS tatt kvelden og vil ikke fungere, så jeg var nødt til og gå over til et anna Grafikk kort, og desverre var jo dette enda dårligere enn det som ble ødelagt.. Så nå ser jeg etter et nytt, men setter spessiele krav til kortet, etter som den kortet som sitter i nå fucker opp alle spill jeg pleide og spille, men som jeg nå spille med full über duber lagg og whine på lagg2k osv osv..

Så det jeg ser etter er et kort, som er stabilt, ikke tar så stort plass, bra grafikk osv..

Har tenkt litt på XFX GeForce 7600 GT 560M AGP - http://www.prisguide.no/product.php?productId=55582

eller MSI Radeon X1950 Pro AGP - http://www.prisguide.no/product.php?productId=71724

Ikke spør hvorfor ikke 512mb, fordi hovedkortet mitt tar ikke mere enn 256, iom dette er en sykt gammel PC men allikavel brukbar nå til de spill jeg spiller.. Eneste problemet er at jeg ikke er helt sikker. Krav etter skjermkort er at jeg kan kjøre Counter Strike Source og World of Warcraft og eventuele andre spill som ligger på det kravet når det gjelder komponentene.. Har en Intel Pentium 4, 2.4GHz som funker utrolig bra, 768RAM men skjermkortet som ødelagger alt.. Så setter pris på om noen som har erfaring/eier kortene som jeg har listet opp her er brukbart i et halvt års tid? Har konfimasjon om Mai neste år, og holder denne PCen ut til det er jo det stor artet :)

Mvh RAWR..

Edit: Noen positiv/negativ kritikk på kortene her?..

Edited by merc.RAWR

Har kjøpt noe som ligner det jeg hadde, bare enda hefitgere og raskere RAM, Asus GeForce 7600 GS..

Takk til alle som har hjulpet meg meg i denne tråden, setter virkelig pris på dette.. Desverre var det bare en..

Jeg har radeon x1950, amd athlon x2 og kjører bioshock glatt på medium (1280 x 1024)

Så vis du skal spelle så ville jeg nok gått for det kortet. Ettersom det er det beste agp kortet som er på markedet til dags dato.

Jeg har powercolor utgaven :D

Det var makant til det gamle jeg hadde, og da kjørte jeg fint CSS med alle instillinger på fullt uten om palmer på d2 som r_3dsky uten lagg.

Også i World of Warcraft, så det er bedre enn det jeg hadde før.. Hvor mye det kosta, aner jeg ikke, pappa som kjøpte..

Ikke spør hvorfor ikke 512mb, fordi hovedkortet mitt tar ikke mere enn 256, iom dette er en sykt gammel PC men allikavel brukbar nå til de spill jeg spiller.. Eneste problemet er at jeg ikke er helt sikker.

Du har vel tilfeldigvis ikke vært inne i BIOS og tittet på AGP Aperture size?? (den begrenser seg oppad til 256) For den har ikke noe med tillatt størrelse på RAM for skjermkortet overhodet. Det er ingen instillinger eller begrensninger på et hovedkort når det gjelder RAM på skjermkort, du kan fint og trygt kjøpe bedre kort.

Er jo chill hvis fardin betalte og du kun skal bruke det på de to spilla da :D

Jepp, i tilleg at pcen min kan kjøre CSS og WoW på høy grafikk skremmer meg litt, iom den er snart 7 år gammel, dvs fikk den i slutten av 2000 :D

Også har jo konfirmasjon Mai neste år og da blir det splitter ny PC :D

Phazed, jo, tror nå Hovedkortet mitt er såpass gammelt at det ikke takler mere enn 256 MB på skjermkortet med tanke på aldern.. Alt inni pcen min er det samme som var får 6-7 år siden, uten om EN ram brikke og skjermkortet + at jeg har fjerna det gamle lydkortet mitt fordi det var det på HKet :happybda: