Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Troya

kjøpt feil skjermkort

Recommended Posts

Det skulle liksom være den store dagen når jeg skulle smekke det nye (kjøpt brukt) skjermkortet Geforce 7800GT 256Mb inn i maskinen. Det skulle erstatte det gamle Geforce 6600GT 128Mb. Men til min store fortvilelse så passet det ikke. Det begynte sakte men sikkert å sige inn at jeg hadde kjøpt meg et PCI-ekspress eller ikke ekspress, det aner jeg ikke. Men det passet i hvert fall ikke i noen av ekspansjonssoklene. Jeg trodde jeg hadde forsikret meg om at hovedkortet tok PCI kort for når jeg åpnet EVEREST så står det under hovedkort spesifikasjoner 5 PCI og 1AGP. Men det står også "AGP enhet nVIDIA GeForce 6600 GT PCI-E"

Dette forstår jeg ikke en skit av. Kan noen forklare meg dette?

Nå har jeg i hvert fall to skjermkort som jeg må kvitte meg med.

PCI brukes til nettverkskort, lydkort etcetc. PCI Express og AGP brukes til skjermkort (PCI Express er bedre enn AGP). I følge Everest har du AGP...

Ja det stemmer nok at 6600GT kortet mitt er et AGP kort :) . De andre bussene er nok PCI. Det er tilkoblet et lydkort i en av de. 7800GT kortet er dette

http://prisguide.hardware.no/product.php?p...=specifications

...og det passer dårlig på mitt hovedkort. Vel vel det var 500,- rett ut av vinduet. Jeg kan jo prøve å få solgt begge kortene til en billig penge og prøve å få tak i et bedre AGP kort. Noen tips på gode AGP kort, som er bedre enn det jeg har?

Du har litt feil fokus her.

Du har ett nytt fint skjermkort som du trenger fremover. Det du må kvitte deg med er det gamle utdaterte hovedkortet med AGP slot.

Behold skjermkortet og kjøp deg nytt HK og CPU.

Du har litt feil fokus her.

Du har ett nytt fint skjermkort som du trenger fremover. Det du må kvitte deg med er det gamle utdaterte hovedkortet med AGP slot.

Behold skjermkortet og kjøp deg nytt HK og CPU.

Mulig du har helt rett, men ny CPU og nytt hovedkort drar gjerne med seg en ny strømforsyning og ny RAM også. Jeg har 2GB DDR SDRAM PC3200 som jeg ikke har lyst til å fornye, og CPU`en er en AMD athlon 1,9GHz muligens litt lite men.... Det hele koker ned til hva jeg skal ta meg råd til. Hvis jeg kunne finne et hovedkort som RAM`en passet i så slipper jeg kanskje unna med det du sier....... hmmmm.

Shit, er ikke mye du kan spille bra med det oppsettet..

Uansett så er det ikke noe og holde på, du må jo oppgradere 1 gang for og ha brukt for pcen..