Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Heradon

MSN (microsoft tvinger meg)

Recommended Posts

.

Først i dag tvang microsoft meg til å bruke windows live messenger, jeg har prøvd den tidligere og den var helt for j****. Så jeg skiftet tilbake til gode gamle msn 7.5 som er snill mot meg, men som sagt jeg er nå tvunget til å bruke live messenger'n som fryser seg vært 10 sec og da er frossen i 10-30 før jeg kan skrive igjen. Så jeg spør dere bf.no medlemmer om er dere vet om et alternativ program jeg kan bruke.[spoiler= Les dette viss du er mod eller admin

] Jeg lagde topicen her fordi dette problemet angår nok ikke bare meg og her får jeg flest seere. Man trenger ikke å være veldig datakjendig for å svare på dette.

Btw. Jeg er ikke intressert i den dua (Pidgin).

Du kan utnytte et lite smutthull for å slippe å bli påtvunget en oppgradering: Ettersom Windows Live Messenger 8.1 ikke fungerer på Windows 2000 (eller eldre), har Microsoft gjort det mulig for de som kjører Windows 2000 å fortsatt benytte MSN Messenger.

Ved å sette programmet i kompatibilitetsmodus for Windows 2000, lurer du programmet til å tro at det kjører på Windows 2000...

For å sette MSN Messenger i kompabibilitetsmodus, gjør følgende:

1. Finn filen msnmsgr.exe (du kan for eksempel trykke ctrl-alt-del, starte oppgavebehandler/task manager og velge msnmsgr fra prosesslisten)

2. Høyreklikk på msnmsgr og trykk "egenskaper"

3. Klikk på fanen "kompatibilitet".

4. Kryss av for "kjør dette programmet i kompabibilitetsmodus for" og velg "Windows 2000" fra nedtrekksmenyen.

Har ikke prøvd selv though.

EDIT: Quota visst ikke det essensielle :blink:

EHm, hva er egentlig problemet til Live Messenger? Jeg har brukt det en god stund nå og aldri hatt noen store problemer med det. Syntes nå Live Messenger fungrer like godt som gammle MSN 7.5 ellerno i den duren.

Er i samme situasjonen selv, men har nå endelig bestemt meg for å gi faen i MSN Messenger en gang for alle.

Windows Update er og plagsom, laster kontstant ned oppdateringer og installerer alt skjitet uten å spørre meg først - selv om jeg uttallige ganger har satt det til "disable" i Security Center.

Hadde det ikke vært for at jeg ikke vil yppe på meg problemer med Winamp og Battlefield 2 i Linux så hadde det vært goodbye MS for min del...

Men det er jo nettopp det jeg ikke vil ha på. :blink:

Tror han mente med "manuelt" - er at du kan selv velge når windows skal laste ned og installere oppdateringer, dvs. du får en liten snakkeboble som forteller deg at du KAN laste ned og installere...

Uansett er Live Messenger ikke noe problem etter mess.be patching.

Men det er jo nettopp det jeg ikke vil ha på. :blink:

Tror han mente med "manuelt" - er at du kan selv velge når windows skal laste ned og installere oppdateringer, dvs. du får en liten snakkeboble som forteller deg at du KAN laste ned og installere...

Uansett er Live Messenger ikke noe problem etter mess.be patching.

Jo, det skal være mulig - men det funker ikke som det burde på denne PC'en. Samme hva jeg velger så laster den ned og installerer oppdateringen uansett hva jeg velger - og jeg er rimelig paranoid angående ting jeg ikke kan kontrollere så XP'en min burde vært på søppelfyllinga for lenge sida. Bare synd at det er så satans mye kildesortering nå til dags at jeg ikke orker å finne ut hvor jeg skal kaste CD'en...

Men on-topic, har prøvd aMSN før - men bruker meebo.com nå for tiden.

Trodde forresten at Trillian bare var å få tak i på Linux, men kommer sikkert til å laste den ned i nærmeste fremtid til å ha på Windowns (pun intended).

Bare av ren nysgjerrighet: hvorfor vil du ikke bruke pidgin? Fantastisk program!

- klikker aldri

- reklame og spam-free

- clean og enkel user interface

- slipper uendelig mye fra gamle msn, f.eks webcam, nudge og disse jævla store smileyene som lager lyd osv

det er det jeg kommer på i farten, hatet msn siden starten, og så meg aldri tilbake når jeg oppdaget gaim/pidgin.

Edited by eivindjo

Bare av ren nysgjerrighet: hvorfor vil du ikke bruke pidgin? Fantastisk program!

- klikker aldri

- reklame og spam-free

- clean og enkel user interface

- slipper uendelig mye fra gamle msn, f.eks webcam, nudge og disse jævla store smileyene som lager lyd osv

det er det jeg kommer på i farten, hatet msn siden starten, og så meg aldri tilbake når jeg oppdaget gaim/pidgin.

slipper webcam ? :(