Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
lurad

Ny musematte?

Recommended Posts

Hei

Skal kjøpe ny musematte nå, bruksområdet er "selvsagt" gaming - CS:S.

Jeg skal bruke Razer Deathadder og/eller Logitech MX518 på den.

De jeg har tenkt på er Steelpad 5L og Steelpad QcK Heavy.

Noen som har forslag og erfaringer?

Har selv samma musa som deg, og anbefaler func 1030 matta.

Men om du har bestemt deg er det jo ikke noe og gjøre :blink:

Nydelig musmatte med 2 sider en glatt og en lett ruglete.

Med transport case i metall.

Pris netshop: 225,-

link: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=37382

link til websiden dems: http://www.func.net/products/1030/index.html

QcK Heavy om du kjører low/mid sense - en glatt glassmatte fra Corepad om du kjører high. Byttet nettopp fra 5L til Heavy pga størrelsen. Fantastisk deilig å sitte med 45 x 41 cm - slipepr at jeg "går tom" når ting blir virkelig hektisk :blink:

Kjøp 5L... Den er verken sandpapir eller en slapp kuk...

Hvordan er den? Er den like hard som f.eks en glassmatte? eller kan man bøye på den?

SgtStav: Hvor stor er den matta?

Vel, de fleste musmatter er som regel bare laget av 1-2 materialer. Ganske mange er laget i glatt ru plast, noen i glass (huff) eller noen av lakkert metall. Disse eter opp museføtter og er glatte som såpe. De fleste tekstilmatter består av tektil + skumgummi (som QuK, Mantis, Qpad osv) og er slappe og bøyelige. 5L består av plastbelagt tekstil (man kan faktisk smøre den med fUnc liquid), så 2mm skumgummi, så 3mm hard plasplate og under er den sprøytet med noe latex så den skal ligge støtt. Kort fortalt er 5L er en slags "hybrid" - dvs den er glattere og hardere enn tekstilmatter, men ikke så hard og glatt som f.eks. en plastmatte fra Qpad eller fUnc.

QcK Heavy om du kjører low/mid sense - en glatt glassmatte fra Corepad om du kjører high. Byttet nettopp fra 5L til Heavy pga størrelsen. Fantastisk deilig å sitte med 45 x 41 cm - slipepr at jeg "går tom" når ting blir virkelig hektisk :blink:

Hva synes du om 5L da?

Har prøvd Steel QcK litt hos en kompis, synes ikke den var så verst :blink:

Har egentlig lite til overs for glassmatter, blir ikke de lett knust og at musa leser dårlig på overflata osv. eller er jeg totalt på bærtur nå?

Tror det var Qpad XT-R jeg bestilte til en kompis, tøymatte, men syns den var mye mer behagelig enn Icematen jeg sitter på nå. Icemat har jo selvfølgelig bedre glid, men syns tøymatta var mye mer behagelig. Nå sitter jeg i ganske kaldt rom som regel og, og da blir glassmatta ganske kald mot håndbaken. Mine erfaringer hvertfall.

Hehe, litt skitten matte det Stav :blink: Den har 2 overflater ja? Hvilke er det? Litt for slapp til å gjøre research nå :blink:

Ullteppe: Hvilken mus bruker du på glassmatta?

Gamle fUnc 1030 har jeg hatt før. For det første synes jeg den er for liten, for det andre blir den slitt litt kjappt (som vi kan se på Staven sin :blink:), og siden den er liten kommer man borti den utrolig irriterende gummikanten! Man kjenner også hvert støvkorn og hårstrå som måtte lande på den. Den grove siden er ikke morsom med myke razer teflonføtter. Men den fine er meget glatt og fin, så lenge den er ren og stor nok - men heldigvis har de laget dem i større og bedre utgaver enn den gamle firkanten. De kan bli superglatte om man smører dem med sånn musemattesmøring.

Bruker mx1000 på min Oter. Lyst på G5 2007 edition, kjøpte den til samme kamerat, syns den var knall.

Gå for 5L! Dritdigg musematte (har brukt MX518, og bruker nå DeathAdder på den), bra glid, sitter som limt på bordet. Eneste ulempen er at den lukter syntetisk de første dagene den er ute av pakken.

QPAD + QPAD glidz = sant.

God glid, men ikke for mye heller. Litt friksjon ---> mer kontrollert.

QPAD + QPAD glidz = sant.

#truestory :blink:

Hadde QPad CT mid før. Liker 5L bedre. QPad'en glir på bordet, og blir fort slitt i kantene.

mid er for liten, spørs hvilket bord du har det, og den blir slitt i kantene men ikke FORT

mulig 5L er bedre, tror jeg skal prøve den neste gang jeg skal kjøpe nytt :blink:

Hmm, har hatt min QPad i to år. Ikke slitt i det hele, verken midt på eller i kantene, og glir heller ikke.

QPad er som navnet tilsier, en myk slapp quk :blink: QPad EC-R og XT-R er harde platmatter sånn til info.

Hmm, har hatt min QPad i to år. Ikke slitt i det hele, verken midt på eller i kantene, og glir heller ikke.

^2

^2

Bruker du den ikke? Uansett er QPad "tregere" og mykere enn 5L (ja, jeg hadde QPad før)