Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
gilgamesj

Friendly fire på miner og claymores slått av på alle BF2-servere!

Recommended Posts

img_drift.jpg Friendly fire på miner og claymores slått av på alle BF2-servere!

Battlefield.no har valgt å skru av friendly fire (FF) på miner og claymores på våre Battlefield 2-servere. Vi tror og håper dette vil føre til mindre irritasjon for dere spillere. Som en forlengelse av dette ønsker Battlefield.no forslag og tilbakemeldinger fra dere om andre grep som kan tas for å gjøre våre servere enda morsommere å spille på.

Endringen har vært prøvd ut i noen dager allerede, og er effektiv på alle Battlefield 2-servere (Inf only og UN serverne er unntatt). Dette betyr at man ikke vil gå i lufta om man kjører over en mine eller snubler i en claymore som en lagkamerat har plassert ut. Positive effekter av dette er at det vil bli mindre PTK-misbruk, mindre irritasjon over malplasserte eksplosiver, mer tid for admins til å ta seg av andre regelbrudd og færre klager.

Forslag ønskes
Det er ikke til å legge skjul på at mange BF2-servere mangler besøk om dagen. Det kan ha svært mange årsaker, sol og sommer en av dem. Vi ønsker svært gjerne forslag og ærlige tilbakemeldinger fra dere, våre brukere, om hva som skal til for å få flere til å spille på Battlefield.no sine servere.

Vi vil sette ekstra pris på konstruktive kommentarer til denne saken som tar for seg dette.

Battlefield.no ønsker alle sammen en fortsatt fin sommer!

Hvis det er dette som må til for at folk skal gidde å spille, forteller det vel ikke annet enn at public-bf2-miljøet er forkastelig imo.

Får vel ønske TV2-tilstandene velkommen til enda en rekke servere. Velkommen.

Litt enig med lexmyr, men det er bedre enn at de står tomme. Dette gjelder vel ikke UN og INF serverene?

Edited by Redhead

Gjør en av serverne om til ranked infantry server uten kjøretøy med ff on. Legg til infantry mapsene som spilles, Karkand, Mashtuur, Oman, Jalalabad.

det hadde ikke vært en dum ide det rotta

men nå legger jo folk ut claymores som gale når de ikke kan få TK for det...

Miner er forsåvidt greit nok, men når alle spawner sniper og spammer flags++ med clays, da blir det bare irriterende.

Er det ikke mulig å beholde ff off på miner og ff on på claymores?

Gjør en av serverne om til ranked infantry server uten kjøretøy med ff on. Legg til infantry mapsene som spilles, Karkand, Mashtuur, Oman, Jalalabad.

Vi har hatt en City Inf server, ranked, men ble den brukt? Neida, den stod tom. :) Serverparken tas det en revurdering av i disse dager og endringer vil komme. Det kan være at det dukker opp en Inf Only server da. Det vil tiden vise.

at FF blir slått av syns jeg egentlig ikke er en god ting. Det er deilig å spille på bf.no-servere i forhold til tv2 fordi det ikke er claymore spamming, noe det kanskje kommer til å bli nå :/

Egentlig er jeg imot dette. Eller det vil si, jeg hadde vært det hvis bf.no hadde hatt servere der det er noe å tjene (for noen) med å spamme med clays. (karkand inf only, you know). Den siste tiden har det vel NESTEN bare vært folk på dragon valley, og her tror jeg ikke dette blir noe problem siden det er så mange veier og så mange flagg.

Så på STORE hardware map er ikke dette noe problem. Problemene kommer på bykart. Og siden det er ganske laber aktivitet på bykart serverene om dagen har det ikke noe å si.

Selv vil jeg ikke merke noe forskjell siden jeg bare spiller POE2 om dagen. Oppfordrer alle til å gjøre det samme biggrin.png

forslag:

prøve å sette opp en middlertidig PR infserver med 16maps UTEN hw, se om den blir poppis og la den stå. hvis ikke er det bare å fjerne den.

karkand only infserver, ser når jeg spillte på bf.no sin infserver før så var det mange som ikke ville spille andre mappene så serveren ble fort tom etter nytt mapload.

modde bort claymores osv på infserver hvis det er mulig, jeg så at FF på clays og miner er fjerna nå så det er en forbedring.

Vi har hatt en City Inf server, ranked, men ble den brukt? Neida, den stod tom. smile.png Serverparken tas det en revurdering av i disse dager og endringer vil komme. Det kan være at det dukker opp en Inf Only server da. Det vil tiden vise.

Den ble brukt. Men så ble den plutselig om til 32 player maps.

Haha, der kom den endelige grunnen til å slutte med Bf2.

Jaja, sett dette komme en stund. Er vel bedre enn at de står tomme, dog kommer ikke jeg til å spille her nå. Ikke det at jeg har spilt bf2 på lenge men tongue.png

Den ble brukt. Men så ble den plutselig om til 32 player maps.

Det var rart, for jeg sjekket opp statistikken for den serveren, sammen med Henrix, og den hadde hatt 2-3 spillere inn totalt sett. Vi hadde 2 forskjellige Inf servere. En Karkand only og en med litt flere kart, ala Karkand, Mashtuur, Jala osv og da med 64 player maps.

Sikker på at du ikke mixer dette opp sammen med noe annet Rotta? :)

at FF blir slått av syns jeg egentlig ikke er en god ting. Det er deilig å spille på bf.no-servere i forhold til tv2 fordi det ikke er claymore spamming, noe det kanskje kommer til å bli nå :/

Jeg ser den "ulempen" der. smile.png Dessverre vil det alltid være sånn at noen endringer slår positivt ut for noen, og negativt for andre.

Bakgrunnen for dette med FF=OFF er den store mengden irritasjon som skapes ved at den er ON. Unødvendige TK, med påfølgende punish, og da x antall spillere som blir sinna og frustrerte. Det kan godt være at ingen merker det, men så har du de da som øser ut bannskap og skjellsord i chat. Ikke veldig hyggelig. Det andre er også det at mye av klagene som kommer i Klagemuren, eller bruken av ?report ingame er relatert til PTK abuse.

Jeg føler vel at det vil være mer positivt om FF=OFF enn ON. Godt mulig jeg tar feil, men det er nå inntrykket mitt etter og ha fulgt med på dette over en lengre periode.

Fortsett å komme med innspill. Det er flere i staben vår som leser denne tråden, og som aktivt jobber med forbedringer om dagen. :)

Denne endringen kommer nok 1 år for sent, er jeg redd. Slik det er nå, kommer det ikke til å forandre mye.

Nå er denne tråden om BF2 men jeg kunne ønsket meg en liten forandring på BF2142 serverene også.

Det hadde vert fint med en leipzig only server siden det er et bra map og jeg ikke har funnet en server med bare det kartet.

Jeg tror den og en berlin only, en suez titan only og krnsje en belgrade only vill ha potensiale til å få folk til serverene her.

All med 64 map på by karta og 48 map på titan kartet.

FF-off på infservere er en uting uten like, men ff-off på en hardwareserver kan kanskje være positivt siden det faktisk vil bli mulig å legge ut miner.

Bra at det prøves noe nytt iallfall. Vi får se hvordan det blir.

Kommer til å bli interesant og eksperimentere litt.

F.eks legge miner ved siden av fienden sine miner, kommer det en fiende med tank - tralalala, minene der er det laget mitt som la ut siden det kommer dødningshodet i hjørnet - lalalala - KABOOM :)

Edit:

:) Game over! Sniper wins!

Medic-squad er en fin bil. smile.png

Dette har jeg ventet på i noen år...!

Grattis, spre ryktet så dukker spillere opp.... :)

Dette er en grei løsning. For public så er det nesten for irriterende når en noob feks. stenger deg inne med AT-miner.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...