Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Spitfir3

((Rant tråden v1.0))

Recommended Posts

Hater fjortenåringer som ikke har bodd en dag utenfor sine foreldres bedskyttene vinger. Unger som ikke har betalt ei krone i inntektskatt, som klager over at andre snylter. Og som veit akkurat hvordan landet skal styres og av hvem. Tipper dere har samme politiske standpunkt som foreldrene deres ( bare litt mere extremt. Som " send alle de folka hjem der de kommer fra, og tving dem ut i arbeid! utaleser). Snakk om fri vilje..

Mitt råd til dere er å fullføre værneplikta.. for dere har vel tenkt å pisse dere unnna det å vel, flytt hjemmefra, lev uten økonomisk støtte fra de bleikfeite frp foreldrene deres som stort sett bare har skumma fløten av sine egene foreldres harde arbeid. Så kan dere komme tilbake hit å slå dere på bryste å be andre finne et ORDENTLIG polittisk syn.

Er du født 29 nov 1992 så er du kun et barn. Men FN har jo regler for sånt. Og en av dem går sånn her: Å SI SIN MENING OG BLI HØRT Barnet har rett til å si sin mening i alt som vedrører det og barnets meninger skal tillegges vekt.

Jeg veit ikke helt jeg, men jeg velger å høre men ikke tillegge vekt på masse av det som blir skrivd her.

Info 1: foreldrene mine driter langt i politikk, de stemmer høyre, men det har ingenting med mitt politiske syn å gjøre.

Info 2: ja jeg gleder meg til værneplikten, tror du at den kommer til å forandre meg?

Info 3: du kan godt se på meg som ett barn, men det spiller ingen rolle så lenge du ikke klarer å komme med konkrete mot-argumenter istedenfor kjipe personangrep.

:)

At folk skal være så trangsynte og ikke skjønne at verden

hadde vert ett bedre sted hvis vi la ned flaggene og åpnet grensene.

Jævla sosialist!

Jeg hater Kleven!

Dessuten hater jeg folk som sier at universet er 13.7milliarder år gammelt, at jorda er rund og går i bane rundt sola, at forholdet mellom omkrets og diameter i en sirkel er 3.14 osv, dere tar alle åpenbart feil.

Hey Spitfire, hvordan klarer bedrifter og bensinstasjoner i Nordnorge å holde åpent

når vi sitter på ræva dagen lang å drikker hjemmebrent og ser på Samisk barneTV?

Sånn rent personlig, så klokker jeg inn 1900-2000 timer på jobb i året. Har jobb på

3 steder og følte desverre å lese innlegget til en eller annen idiot som tror at Verneplikten

kommer til å endre livet hans radikalt, har syke fordommer mot folk her nord og attpåtil

har klart å dra en jævlig rå fyr som meg ned i søla fordi han ikke evner å se at kanskje

ikke alle fra nord er tapere i sydvest.

Forbanna blir jeg når jeg leser tingene du skriver, ikke fordi jeg ser at du "disser" folk

fra nord, men fordi alt det du nevner er totalt umulig å oppnå.

Selv hater jeg folk som er svært nær/nettopp er blitt myndige og tror de evner å

fortelle andre hvordan verden bør styres.

Jekker de ned aldersgrensa på stemmerett ved kommunevalg blir dette landet å synke

så langt ned i helvete. Faen..

Er også verdt å nevne at jeg snart flytter i eksil. Så kos deg her i Norge. For jeg tar med meg

inntekta og formuen langt vekk fra dette hølet. GLHF!

Når alle i Sør Norge begynner å whine på at nordnorge får altfor mye mediadekning pga at vi hadde fint vær i 2uker. Det gjorde meg forbannet.

We were always hoping you two kids would get together.

Hvor lenge må vi hate den kommunistjævern Kleven? Begynner å bli lei av hans raddis-antics.

cl_rant = 1

Religion

La meg først si: Dette er en rant og selv om det kanskje virker slik mener jeg ikke å dra alle under en kam. Jeg beklager om noen føler seg fornærmet, men det er ikke mitt problem. Føler du deg fornærmet av min rant så er løsningen enkel; ikke les det en gang til!

Kristendom

Alle som har sett Life of Brian og forstod poenget bak "vi følger Brian" sekvensen, smiler litt når de hører om forskjellige "trosretninger" innen en religion. Kristendommen er unik i denne sammenhengen siden den har blitt tolket, oversatt, sensurert og skrevet om så mange ganger opp gjennom, ettersom tidene krevde det. Ut ifra omdtrendt hver tolkning og oversettelse har det "spawnet" nye trosretninger innen Kristendommen og hver enkelt tilber Gud på sin egen måte. Det de har til felles er at de mener at alle andre kommer til helvete! I gamle spania gikk de så langt med dette at de skulle "redde" alle "vanntroende" og satte opp et sett med regler, som vi i dag kjenner som inkvisisjonslovene. Var f.eks. dine tipp-oldeforeldre jøder kunne du bli "satt til spørsmålet" (torturert ganske så heftig) og Gud skulle gi deg styrke til å holde ut. Holdt du ike ut, ble du putta i et hull og glemt. Kristendommen er fylt til randen av grusomme ting gjort i dens navn. Korstog, inkvisisjoner, kriger med "Gud på vår side", kristningen av Norge osv.

Det viktigste med Kristendommen er Bibelen. Den hellige boka skrevet av Jesu disipler, beundrere og "random" folk. Den originale bibelen som var før Konstantin fikk kloa i den, inneholdt over 600 forskjellige bøker! Og det inkluderer ikke dødehavsrullene. Jeg er sikker på at Jesus levde og var sikkert en reflektert og vettug person som sa mye fornuftig. Den røde tråden i alle versjoner av historien om han er litt den samme som fra Buddhismen. Vær chill og grei mot alle. Hjelp folk og ikke driv faenskap. Dette budskapet har gått tapt gjennom nesten 2000 år med faenskap gjort i Kristendommens navn og folk som vil sette gode tanker og gjærninger i store system slik at de kan tjene phat cash på det. Jeg lurer ofte på når jeg snakker med personlige kristne i dag om de egentlig vet hva de tror på. De sier at de tror på Bibelen og Jesus, men Bibelen inneholder ikke alle fortellinger om Jesus, og det er langt fra sikkert at de som er der er de mest korrekte. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan et menneske kan frasi seg kontrollen over eget liv, slik mange kristen jeg har møtt har gjort, over en tekst så totalt blottet for kildekritikk som bibelen! Tro på Jesus, for all del. Tro på Gud også, men slutt å tro på dem fordi det står i Bibelen! Og slutt å gå rundt å prøv å få andre til å tro på det som står i Bibelen. Hvis du tror på Gud, så tror du også at han skapte deg, men tror du på bibelen så tror du han skapte deg for at du skulle tilbe han. Om Gud finnes, så skal jeg vedde venstre testikkel på at han ikke har slik mindreverdighetskompleks at han trenger din tilbedelse!

Islam

Det er mange myter om Islam. Mange sier at det er en barbarisk religion som kun er ute etter å gjøre verden Islamsk, kost hva det koste vil. For så vidt rett, men nå er jo Kristendommen også slik så da er vi like langt. Du kan se på Islam som en usensuretre versjon av Kristendommen. De tror på samme Gud, to forskjellige profeter, og begge er enige om at de stammer fra Abraham og den gjengen der. Jesus er med i Koranen (Isai), men der er han ikke guddommelig. Dette gjør mange Kristne formanna og når du legger til at det gjøres like mye faenskap i Islams navn nå som i Kristendommens navn før, så har du to "brødre" som ikke liker hverandre. Islam har også mange trosretninger, men ikke på langt nær så mange som Kristendommen, og de er ikke så ulike. De er bare basert på forskjellige veldig gamle tolkninger av Koranen. Islam har ikke kvittet seg med de gamle lovverkene (som også var med i Bibelen fra gammelt av, men ble fjernet da tidene og samfunnet krevde det) og disse virker i dag totalt ulogiske og barbariske. Det største problemet til Islam er at det er blitt en kultur i Islamske land, at de som roper høyest og går mest aktivt ut for å beskytte Islam mot "vestlig innflytelse" får masse cred og respekt. Koble dette sammen med at disse landene har lover og regler tatt direkte ut ifra disse religiøse tekstene så har du selve definisjonen på tro satt i system.

Profeten Muhammed gikk også rundt og sa mye bra og fornuftig, men som med Kristendommen, ble dette senere puttet inn i et storskala system og er i dag ganske urokkelig forplantet i kulturen, blandet med misforståtte tolkninger av regler og utsagn, og blind tro. Dette gjør at forslag om endringer og nytenking slåes hardt ned, med Guds ord på deres side.

Her til lands får vi problemer i form av kontroversielle utsagn om Islam, tegninger osv. automatisk utløser religiøst massehysteri bland de mest ihuga følgerne. Jeg husker i kjølvannet av Muhammed tegningene, en reportasje på TV2 nyhetene. En elev på en ungdomsskole i Oslo hadde slått seg vrang etter en diskusjon med en lærer. Diskusjonen hadde foreløpt slik at Læreren hadde konfronterte eleven med at han syns selvmordsbombere var helt OK fordi Muhammed hadde sagt det. Læreren hadde så sagt at om Muhammed hadde sagt det måtte han være en idiot. TILT! Eleven fortsatte med å dra ut alle sine Islamske kompiser fra diverse klasser og de sto i skolegården og ropte Allah akkbar i en time, før de dro hjem og klagde sin nød til foreldrene som ringte Rektoren og kjørte prosess. Er det bare meg, eller virker dette som hjernevasking?

Hvis Allah/Gud er så stor, hvorfor føler alle at det er nødvendig å beskytte dem? Hvorfor tror alle at de ble skapt for Guden deres sine mindreverdighetskompleksers skyld? Hvorfor er mennesker slike flokkdyr at de følger en leder uten kritisk tankegang?

cl_rant = 0

Oslofolk: Klipp dere, farg håret svart og betal for noe selv. Kvitt dere med alt rosa og slutt å gå i hvitt hele tiden. Idioter !

Bergensere: Kutt ut ullgenserne, spis mindre fisk og slutt å være så frekke i kjeften ! Ja dere er feite, det betyr ikke at dere er muskuløse !

Er også verdt å nevne at jeg snart flytter i eksil. Så kos deg her i Norge. For jeg tar med meg

Viste deg selv fram som en mulig oppegående nordlending, men så skjøt du deg selv i foten!

Avean: Kom deg ut av Datakjeden kjellern å få litt sol på kroppen!

Vært i Syden, no need !

Avean: Kom deg ut av Datakjeden kjellern å få litt sol på kroppen!

Vært i Syden, no need !

Heimdal er ikke for syden å regne :)

Enig med Crusty, men du er litt snill med Jesus. Han var garantert veldig grei til å være fra der han var på den tida, og sa generelt mye bra. Men målt oppmot dagens standarder var han en mann med lav moralsk fiber(en verdikonservativ rasist). Dessuten bekrefter han flere plasser at gamle testamentet enda skal gjelde.

Hater Moses. Er så jevlig Captain Obvious den steinplata han drar med seg ned fra fjellet. Før disse 10 bud var visst alt lov og at man faktiskt måtte skrive så jevlig basic regler sier vel en del om gjengen han hadde med seg. Må jo ha hvert jevlig kjekt å bo der i tiden før disse 10 bud , man kunne da stjele hva man ville uten at det gjorde noe...

Ikke skyld på Moses, at vi må dø for å jobbe søndager kommer direkte fra Gud. Og siden det tilogmed er skrevet i stein er det nok ganske viktig.

Jeg hater ikke nordlendinger.

Jeg syns at nordlendinger er kule :)

Jeg beklager hvis noen nordlendinger følte seg truffet av min første evt. følgende poster.

Evt. hat mot nordlendingene skyldes at dere stjal alt det gode været vårt

Tu4urtime

Crusty: bra rant.

Viste deg selv fram som en mulig oppegående nordlending, men så skjøt du deg selv i foten!

Ble vel litt revet med :)

Edit: Oh! Og hva fluer angår; er så sinnsykt irriterende når en har flua på kornet og skal

til å slå med håndflata. Du tror du fikk den, but no, vekk flyr den :)

http://www.aftenposten.no/sid/

NP!

Vil ellers gjerne rette en skarp rant mot Kleven! Det kan dere andre gjøre også. Hans skyld at jeg poster dette rævva innlegget.

Det blir for dumt, iksant. Det blir altfor dumt.

Enig. Hva faen skjer Kleven?

OP var forresten genial. Gjør land om til stater sporenstreks!