Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
ehimle

LCD TV + EN KONSOLL

Recommended Posts

Jeg har lenge lekt med tanken om å kjøpe meg en konsoll og en LCD HD-ready TV.

Jeg har stram økonomi og det blir veldig dyrt med en PS3 og en TV.

Så er nesten sikker på at jeg må gå for en X-Box 360 i første omgang.

Da står kjøp av TV igjen. Tenkte på en 32" eller større, dersom prisen ikke er for stiv.

Jeg la merke til denne til 6000Kr.

Og denne...

Vil dere si at dette er et godt kjøp? Eller er det en annen TV jeg burde går for?

Håper dere kan gi meg litt innspill :D

På forhånd, takk! smile.png

Vel, vanligvis pleier man kjøpe konsoll for det at man vil spille et bestemt spill eller to.

Vil du oppleve "gaming in full HD" så kan du bare spille et hvilket som helst Windows-spill på en 22-24" pc-skjerm... :D

Jeg vil spille BioShock, GTA 4, World in Conflict, FFXIII, MGS4 etc...etc

Vil altså ha spill som kommer både til PS3 og X-Box 360, men som jeg sa har jeg ikke råd til PS3 nå. Den kjøper jeg senere (når den blir billigere).

Kan jeg rett og slett kjøpe en X-Box 360 nå og kjøre den på min gamle Philips TV. Det er ingen LCD TV (HD TV). Vil jeg miste mye av gleden ved å spille spill som f. eks GTA4 eller BioShock? Hvis JA! Så må jeg gå til anskaffelse av en HD-TV! Derfor jeg spurte om råd her sadolf.

Hiver meg på denne med en quote fra tråden min på diskusjon.no hvor ingen har svart (gah)

Først, beklager lite informativ trådtittel, men jeg vet rett og slett ikke hva jeg ellers skulle kalt tråden.

Rett på sak, jeg flytter ut fra hjemmets lune vegger i august rett til studier. Jeg har det siste året tjent opp en slump penger, men mye har havnet på BSU. Nå når jeg flytter tenker jeg å kjøpe meg en ny TV, og jeg vil helst bruke så lite som mulig siden jeg må kjøpe laptop og annet. Problemet er at jeg er kravstor! Jeg har en X360, Wii og en PS3 på vei, i tillegg til en HTPC som alt skal kobles til på best mulig måte. Det sier seg selv at jeg har et problem.

Jeg har lest noen av trådene her, men føler det meste enten blir utenfor min lommebok eller ikke har hva jeg trenger:

+ 32-37". Noe større enn dette blir for stort for hybelen jeg flytter inn på. Helst 37" dog.

+ Må ha tilkoblinger til alt nevnt over. Dvs, komponentinngang x 2 (der gikk prisen opp ja, eller VGA til X360), HDMI og helst DVI til HTPC.

+ Helst 1:1 pixelmapping

+ 720p holder for mitt bruk og lommebok.

+ Styrken på tven skal ligge i HD og høyoppløselig film. Jeg er ikke veldig kresen når det kommer til sortpartier, men fargeflyt er uakseptabelt.

+ Pris: Øvre tak på 10.000kr.

- Sterk på analoge signaler eller ei er av ingen betydning. Ser ikke på gratiskanalene her til lands.

- Har ingen skrupler når det kommer til merke.

- Innebygget lyd er ikke viktig, da jeg har eget anlegg.

Jeg vet jeg ber om mye, men håper likevel at det er noe der ute for meg. Takk for meg!

Har veldig lyst på noe i dag, noe som kommer til å bety at jeg går på en smell om jeg ikke er forsiktig. Har sett på de tre Tatung skjermene, hvor 42" versjonen klang best (selv om det EGENTLIG blir for stort), men den er tilbake på 13k etter at tilbudet på 9995 er over. Pokker at jeg ikke la merke til det. Har også sett på Sharp LC37SA1E som elkjøp har på tilbud til 6795, noe lommeboka liker veldig godt, men den har ikke alt av tilkoblingsmuligheter som jeg trenger.

Er åpen for nytt og gammelt, men vil helst lande under 10!

Kan jeg bare stille et lite spørsmål angående LVD Tv,konsoll og kabler?

Leste noen steder at det har lite å si hvilken kvalitet det er på en HDMI kabel så lenge den ikke er så lang. Derfor lurte jeg på om det er trygt å kjøpe HDMI kabel på Clas Ohlson hvis den bare skal være maks 2m?(Kanskje 1 meter).

Poenget er at det er snakk om digitalt signal, noe som bort i mot er enten eller. For normal lengde så har det enormt lite å si. Snakker vi en halv fotballbane kan man investere i dyrere kabler.

Men tv folkens, tv! HILFE!

Poenget er at det er snakk om digitalt signal, noe som bort i mot er enten eller. For normal lengde så har det enormt lite å si. Snakker vi en halv fotballbane kan man investere i dyrere kabler.

Men tv folkens, tv! HILFE!

Det er lite som faktisk kan måle seg med tatungene. Fant bare denne: Sony KDL-32U2000

eller

Philips 32PFL7332

Edited by Spec-ops-j

Kommer GTA 4 til 360 da? Eller som vanlig 6-12 mnd etter PS-releasen. Kjøp deg en Wii i steden, mye billigere :rolleyes:

Kommer GTA 4 til 360 da? Eller som vanlig 6-12 mnd etter PS-releasen. Kjøp deg en Wii i steden, mye billigere :rolleyes:

GTA 4 kommer likt til begge, forløpig. Husk folkens, selv om du har råd til en Ferrari alltid kjøp Lada, mye billigere :rolleyes: ( :rolleyes: )

Helt enig!

Jeg tok meg ganske lang tid før jeg bestemte meg for å bestille den TV'en. Må si jeg var litt skeptisk med tanke på prisen. Men etter at jeg tok et søk på google og leste prduktanmeldelser var det nesten klart. Det er jo bare å lese den som potet linket til. De sier jo at denne TV'en er det som er klart best i sin klasse. Den funker også glimrende sammen med både Xbox 360 og PS3!

Dette er en glimrende TV for de som ikke er stinn av gryn, så denne er det bare å løpe og kjøpe! :rolleyes:

Da har jeg endelig gått inn for å kjøpe en LCD-TV.

Nå ser jeg komplett har sluttet å selge Tatung 32" LCD-TV V32MCHK som mange har anbefalt her.

Men ser at Netshop.no fortsatt selger den.

Spørsmålet mitt er om det er "safe" å kjøpe TV online? Er det et MUST å gå til Elkjøp å kjøpe f. eks? Jeg har ikke bil så det blir et problem å frakte den fra Elkjøp og hjem. Det beste for meg ville vært å måtte hente den på posten smile.png

Ja, det er safe å kjøpe online. Du har til og med 14 dagers full returrett (uansett grunn). Det har du ikke hos de fleste butikker.

Forresten er det ikke noe problem å be Elkjøp levere hjem til deg heller. smile.png