Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Spitfir3

Hjelp meg (ta med hjertestarteren)

Recommended Posts

Hei

Dere skjønner, jeg har nå prestert å lemleste 1337 computeren min (eller fattern sin),

Og gidder ikke å sitte inne i det fine været og mekke data.

Så jeg snudde de brune blunkerne mine mot den gamle nedstøvete 512 ramm'ern min.

Jeg brukte den før til masse stuff med nedlasting av musikk o.l, hard-disken er bare full av møkk og drit.

Den har en litt turbulent fortid i forhold til virus og malware, så jeg tenkte jeg skulle gjøre det godt

igjen med litt diablo II på en sen regnfull sommerkveld :) .

Men nei.

Når jeg poppet inn cd'en hører jeg cdrom skuffen begynner å spinne, så fryser pcen momentant.

Jeg mener ikke bluescreen eller noe, den bare kolapser på stedet. Det er akkurat som om noen trekker ut lydledningen

og museledningen på samme tid og fryser skjermen. Crash and burn.

Cdskuffen min er en trist affære.

Den lar seg kun åpne via Min datamaskin/dvd rom> Løs ut kommandoen, noe som gjør dette enda mere kinkig.

Dere skjønner, hver gang jeg starter opp pc'en min med en cd i så er det store sjangser for at den crasher på akkurat samme måte.

Så pcen min lot seg kun starte etter ett par trykk på "restart" knappen. Og da kun med febrilsk klikking på "løs ut" kommandoen i "min datamaskin".

Når jeg tenker over det har jeg egentlig hatt dette problemet ganske lenge, siden lenge før jeg delvis puttet denne pc'en på hyllen.

Vel, jeg trenger deres hjelp.

Jeg klør etter å få slaktet litt demoner med min lvl 65 amazon :) .

Så takk på forhånd til alle som vil hjelpe denne gamle støveren av en data opp på beina igjen :)

Det er et lite hull i cd rommen på frem siden. ikke større en at du får plass til en knappenål.

Stikker du inn en knappenål der så spretter cd rommen ut, dette er en gammel funksjon får å åpne cd skuffen uten strøm.

Og, kast cd rommen på fyllinga og kjøp en ny en til et par hundre kroner, eller brukt fra en du kjenner.

evt sett opp en lapp på rema om at du gir 100 kroner for en gammel cdrom. Da ringer nok noen umiddelbart.

Jeg opplevde noe som kanskje kan ligne - putta min kopi av Battlefield 2 i skuffen og trykka på knappen. Ikke før CD-en har startet å surre så er det som om noen bare suger livet ut av hele enheten. Alt stopper, lyset blir sakte svart og jeg fikk aldri mer liv i rakkelet.

Jeg ringer kundeservicen og forklarer hva som skjedde hvorpå de hevder at dette er en umulighet. For å bevise at jeg lyger sender de meg et program som skal sjekke hva som feiler CD-Rommen. Programmet sender loggen sin til firmaet, og de tror ikke sine egne øyne. Dagen etter dukker det opp en budbil på plena med en splitter ny CD-Rom av samme farge og merke. :)

Aldri hatt trøbbel siden det. Plextor er teh shit! :)

Ontopic: Stikk en binders inni. Knappenåla kan du faktisk miste inni der...