Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Loxi

Longboard topic!

Recommended Posts

Hvordan er det med wobble på longboards egentlig, må jo være et absolutt helvete å få det i så stor fart som dere kan få? Kjører kanskje downhill med dønn stive trucker? Eller blir det mindre av det også, pga. størrelsen på bretta?

Hvordan er det med wobble på longboards egentlig, må jo være et absolutt helvete å få det i så stor fart som dere kan få? Kjører kanskje downhill med dønn stive trucker? Eller blir det mindre av det også, pga. størrelsen på bretta?

Downhill brett er ofte senket så tyngdepunktet er lavt, de har også ganske stive plater og relativt stive trucker.

Dette sørger for at wobbles ikke skjer så lett.

Nei, det har noe med menneskelig feil, hastighet og "resonans" å gjøre som får "wobbling" eller ukontrollerbare svingninger til å oppstå. Samme kan skje med et rullebrett som med styringen til han på sykkelen.

:)

Dommern: Kjenner de fleste som kjører aktivt i Oslo, men ikke han karen du prater om der.

Ang. wobble, så er det noe som oppstår om man er litt for nervøs og har litt for løs baktruck :) Om man har utstyret satt opp riktig og er en dyktig kjører slipper man wobbles, selv i hastigheter på over 60kmt.

Et downhillbrett er stivt, bredt og langt. Det har relativt brede trucker, og hjul som er minst 70mm i diameter, gjerne helt opp til 97mm. Truckene trenger ikke være dønn stive, men helt klart stivere enn til normalt bruk. Er ikke bra om de blir for stive heller når man skal ta 180-graders svinger i fart osv. Ingen DH-løyper hvor det bare går rett fram.

Skater selv og har gjort så siden 14-15 årsalderen. (33) Aldri prøvd no særlig downhill eller longboards.. føler jeg får like bra cruise følelsen av å skate med et vanlig brett med feite mjuke hjul.

Driver å bygger en dritbra bowl i Horten nå, og det er ihvertfall surfing .. bowl ruler :)

OT: ville kanskje anbefalt deg Independent Truckere.. Da disse har rykte på seg for å være de med best sving feeling :)

Skater selv og har gjort så siden 14-15 årsalderen. (33) Aldri prøvd no særlig downhill eller longboards.. føler jeg får like bra cruise følelsen av å skate med et vanlig brett med feite mjuke hjul.

Driver å bygger en dritbra bowl i Horten nå, og det er ihvertfall surfing .. bowl ruler :)

OT: ville kanskje anbefalt deg Independent Truckere.. Da disse har rykte på seg for å være de med best sving feeling :)

Har aldri testa ramp, bowl eller noe i den dur før. Men det ser sabla moro ut!

Har i første omgang skaffa meg et par abec 11 70's Flashback hjul! De var en deilig oppgradering.

Ja, veldig, egentlig.

Mange faktorer som spiller inn - hjulets form, hvor selve kjernen i hjula sitter (sentrert, sideset), hvor mye urethane det er på hjulet, hvor myk den er, hvordan urethanen er blandet med andre stoffer og kjemikalier, hjulets diameter etc.

Noen hjul aksellererer bra, andre holder farta bedre. Noen skrenser svært enkelt, mens andre har ekstremt godt grep. Osv, osv.

Jeg har fått det for meg at bare hippier kjører longboards.

Nytter ikke være stein når man ruller forbi biler i 60-sonen.

Jeg har fått det for meg at bare hippier kjører longboards.

Nytter ikke være stein når man ruller forbi biler i 60-sonen.

Da snakker vi YouTube dagen etter i alle fall!

Haha, din gjøk, Ceciboi. De på skolen vår ser jo ikke ut som hippier. Ser mer ut som surfere. Sommer-laidback-baggy-stil :D

Blir vel mer som farao sier ja.

Er ganske så laidback!

wobble= speedbubble :D Husker jeg fikk en i spania når jeg måtte skate fra en gjeng sigøynere, midt i veien. huffe, Uans, skal på twin å kjøpe longboard til meg og brodern idag biggrin.png

wobble= speedbubble ' />

Burde stikke på King of The Hill på Grünerløkka!

Er den eneste butikken i Oslo kun for longboards p

King Of The Hill.no

feite brett!

Men endte med 2 boards fra twin, sector9. Cruisa litt med det igår, og de virker jævlig chill :D

ska ta bilde av dem, feite!

3507DSC00081.JPG

9041DSC00082.JPG

6886DSC00083.JPG

4207DSC00084.JPG

Kjørte på med mini serien ser jeg.

31" er jo litt større enn vanlig skateboard.

Hvordan funka de?

Hva slags setup har du?

ja ettersom jeg kommer til å cruise mest i byn, så liker jeg å kunne olle opp over over ting :D Brodern har litt lengre. kjører sector9 påle og hjul, 61, 78a. Gullwing trucks. Bror har samma setup bortsett fra plata som er lengre. smooth som f.

Høres bra ut!

Liker ikke ollie jeg (les: fordi jeg aldri får det til)

Så jeg kjøpte meg ei svær plate tongue.png