Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
[wcip]Angel

Resurrection av gamle spill-titler

Recommended Posts

I disse dager ser vi at gamle klassikere som Fallout og StarCraft får nye inkarnasjoner i serien. Vi har også fått en remake av det første Tomb Raider-spillet. Personlig så håper jeg dette er en pågående trend som bare vil vokse videre. Det fins flere gamle spill-serier som jeg syns burde blitt plukket opp igjen.

Med det forbeholdet at nostalgi vil uten tvil legge en stor skygge over hvor nøyaktig vår persepsjon av tidligere spill, så vil jeg allikevel hevde at det fins noen klassikere som kunne gjort det bra i dagens spill-marked:

* Interstate 76. En annerledes form av Grand Theft Auto. Man kunne ikke gå ut av bilen, men brukte istedenfor heller ulike typer våpen (machine guns, raketter, flamethrowers, miner, osv) som var retrofit'a på selve karosseriet. Man kjørte rundt i ødemarken i USA under oljekrisen og gjorde ulike typer missions som følgte en storyline. Veldig kjekt, og veldig utfordrende. Det som var kult var at man kunne customise bilen sin. Ikke bare kunne man velge hvilke våpen man skulle ha, men også hvor mye pansring og hvor på bilen man skulle ha mye/lite panser.

* Remake av Final Fantasy VII. Best storyline ever? Med så mange FFVII-spin-offs som nå fins (advent children, Dirge of cerberus for å nevne noen) så burde de få fingeren ut og lage den versjonen av FFVII som vi alle venter på!

Fins det andre ikoniske klassikere som burde ha fått en revitalisering i form av et nytt spill eller en remake i moderne tid? Eye of the beholder? Quest for Glory? Wing Commander? Nå kommer det visstnok en arcade-versjon av Wing Commander til X360, men det er jo ikke akkurat det samme. Men det er mulig film-spill av den typen er en død sjanger?

De fleske klassikkere som kommer til XBLA gir deg muligheten til å spille orginalen fra gamledager eller en nyere versjon med litt bedre grafikk og lyd og evt. features. (Geometry Wars f.eks).

Så hvis Wing Commander kommer til XBLA så blir det nok det samme =) (jeg har dog ikke spilt det før tror jeg så jeg vet ikke åssen spill det er).

Hadde jeg kunne velge én remake så hadde det vært FF VII. Musikken og historien i det spillet er legendarisk mener jeg. Hvis det skulle komme en remake så er jeg redd for at den bare kommer til PS3. Hadde den kommet til 360 også hadde jeg ikke nølt med å skaffe den...med mindre de som evt. skulle ha lagd en remake hadde klart å ødelegge FF VII-opplevelsen.

Det er ikke sikkert en "next gen"-FF VII hadde blitt like bra som orginalen.

I løpet av sommern skal Bomberman komme til XBLA. :rolleyes: Husker jeg og bestekameraten spilte en del Atomic Bomberman på PC-en for den del år sia. Det var moro 2-spiller action. Bomberman til XBLA kommer vel til å støtte flere spillere over Live og skal ha mulighet til å lage sine egne spillmoduser som man kan bruke over Live når man spiller med andre (akkurat som man kan lage egne typer spill i Halo 2).

Wing Commander til X360 er ikke det samme som PC-versjonene. Fullstendig annerledes sjanger. PC-versjonene var fly-simulator i rommet med film-sekvenser med ekte skuespillere (bl.a Mark (Luke Skywalker) Hammill i hovedrollen). X360-versjonen er et arcade-spill.

wallpaper2.jpg

wingCommander.jpg

Håper de ble inspirert av den tech-demoen til ps3 med FFIV at de lager en remake også :rolleyes:

Det var FF VII. Introen fra spillet.

Gi meg Baldurs Gate 3, bare ikke med en fancy 3d motor, MED DEN GAMLE MOTOREN! Men Black Isle finnes jo ikke mer :rolleyes: De lagde noen av de beste spillene noensinne.

Det hadde vært rått med en remake av Stunts og Hot Rod 1 & 2.

Stunts var langt forut for sin tid, bygg dine egne baner med loops og alt annet som hører til, kjør som et svin og så se gjennom replay.. genialt. Men best av alt grafikken var rå på den tiden.

Hot Rod var morro siden man kunne bygge om biler, kappe tak, fjerne bumpers, sprite opp motoren osv, og selvfølgelig ta den på stripa etterpå for å kjøre om pink slips :rolleyes: Jeg husker enda den heftige 63 corvetten jeg hadde, som nesten ingen ville kjøre mot tongue.png

* Interstate 76. En annerledes form av Grand Theft Auto. Man kunne ikke gå ut av bilen, men brukte istedenfor heller ulike typer våpen (machine guns, raketter, flamethrowers, miner, osv) som var retrofit'a på selve karosseriet. Man kjørte rundt i ødemarken i USA under oljekrisen og gjorde ulike typer missions som følgte en storyline. Veldig kjekt, og veldig utfordrende. Det som var kult var at man kunne customise bilen sin. Ikke bare kunne man velge hvilke våpen man skulle ha, men også hvor mye pansring og hvor på bilen man skulle ha mye/lite panser.

Var ikke dette på NES? Syns jeg husker det spillet

Var ikke dette på NES? Syns jeg husker det spillet

Så bra spill kommer ikke til konsoll. :rolleyes:

Men skal si meg HELT enig i at det spillet fortjener en verdig ny oppfølger. I82 synes jeg var håpløst, og I76 er uansett for bra til bare å bli glemt.

Det fikk vel en viss remake i I82-modden til BF42 (som var ganske artig), men nytt spill - ja takk!

Hadde vært artig med enda en ny remake av Transport Tycoon, der man f.eks. kunne bygge enda friere uten å nødvendigvis være bundet til bestemte svingradier for jernbane eller veimoduler eller bestemte høydeforskjeller, samt (selvfølgelig) oppdatert grafikk og effekter. Og at historiske begivenheter kan påvirke (f.eks. bli krigsprofitør under kriger). Locomotion løste bro- og tunnel"problemene" på en fin måte, det må tas videre.

Savner også veldig et nytt spill i Hidden & Dangerous-serien. Bedre effekter og grafikk hadde absolutt gjort underverker.

Remake av Final Fantasy VII. Best storyline ever? Med så mange FFVII-spin-offs som nå fins (advent children, Dirge of cerberus for å nevne noen) så burde de få fingeren ut og lage den versjonen av FFVII som vi alle venter på!

Er enig i at tonnevis med eldre spill bør bli gjenskapes idag, men egentlig synes jeg bare de spillene som virkelig er uspillbare den dag i dag trenger å gjenskapes. De eneste jeg kommer på i farta er Crusader No Regret / No remorse og Magic Carpet, ikke pga grafikken eller gameplay for de er rett og slett geniale den dag idag, men de er så godt som umulig å få til å virke på dagens systemer samt at styringa er alt, alt for dårlig til at spillene kan nytes idag.

Spill som FF VII, X-com 1,2 og 3, Lemmings, Doom, Ultima VII osv. osv. synes jeg egentlig ikke trenger å gjenskapes i hele tatt. De fungerer fortsatt glimrende den dag idag. Kontrollene fungerer fortsatt glimrende, grafikken viser det den trenger å vise og gameplayet er uslåelig.

Sier ikke at jeg ville blitt sint dersom det kom en remake av f.eks FFVII :rolleyes:, men for at jeg skal orke å spille/kjøpe den så må den nesten tilby masse nytt også fordi det orginale FFVII er så bra og fungerer så bra at jeg bare kan spille det dersom det er FFVII jeg skal ha.

Interstate 76 var faktisk kult. Samme med Carmageddon. Bare så synd at enginen og en del annet sugde så hardt for begge spill. Kunne gjerne vært gjort remakes på begge med en av dagens gode engines.

Savner også veldig et nytt spill i Hidden & Dangerous-serien. Bedre effekter og grafikk hadde absolutt gjort underverker.

Ja visst. Til og med en verson av H&D II uten de graverende bugsa hadde jeg nesten kunne brukt penger på.

Noe H&D II har til felles med STALKER , er bugs.

Ja visst. Til og med en verson av H&D II uten de graverende bugsa hadde jeg nesten kunne brukt penger på.

Noe H&D II har til felles med STALKER , er bugs.

Med patcher er det da ikke så ille. BF2 ligger verdener fra, på den negative siden.

Håper de ble inspirert av den tech-demoen til ps3 med FFIV at de lager en remake også :rolleyes:

Det var FF VII. Introen fra spillet.

Hyl ja, lei skrivefeil der. Var seff FF VII jeg mente på :rolleyes:

Var morro å kjenne igjen omgivelsene i Tomb Raider men det mest vesentlige manglet, og det var musikken. De har remixet den gamle melodien til det ugjenkjennelige, de har også ikke gjort noe mye nytt med gameplayet som var skuffende. Hadde håpet Toby Gard ville gjøre noe nytt enn å gi oss samme gamle Auto-Target systemet som blir altfor enkelt nå i 2007.

Hvis Final Fantasy VII noengang kommer igjen vil det skape så mye oppstyr verden ikke har sett maken til. Det må være det desidert STØRSTE spillet noensinne. Til og med så mange år etter så får folk klump i halsen bare av å tenke på det.

Husker jeg slet med å holde tårene tilbake da jeg så Advent Children, var seriøst som å se igjen familien på en obskur måte.

Remake av Deus Ex vel.

(Ikke forandre annet enn grafikken. Man skal ikke tulle med perfeksjon. :) )

Det har jo blitt offentliggjort et Deus Ex 3, men det kan de jo godt fucke opp like mye som nummer 2.

Prince of Persia kommer til XBLA på onsdag =)

Prince of Persia ja, det må eg nesten ha meg.

Eit av dei spela eg spelte mest då eg var mindre. Traileren ser skikkeleg barsk ut, med speilfyren og alt!

Faktum er at om noen hadde klart å lage et BF1942 II, med moderne engine, og fiksing av en del av gameplay issuesene som vokste frem på slutten (spawnraping, moonflying (generelt favoriserte enginen fly), pixelskyting, og moderne live-speccing i tillegg til demo, så hadde det spillet vært like populært som cs og cs:s kombinert i dag. Kunne gjerne lagt til objective-basert gameplay for infgutta og.

SimCity 2000 eller 3000 med multiplayer? Om å gjøre å hindre innbyggerene dine fra å flykte til nabobyene! Kom i krangler med kompiser om prisen de skal betale for å ta søpla di. Bygg kjernekraftverk nær bygrensa for å irritere nabo'n!

Eller Flight Simulator som MMOG?

Pilot: "Ber om tillatelse til å lande..."

Radiotårn: "ok NP!"

Pilot: "kthnx. OH SHIT HVOR KOM DET FLYET IFRA!!! AAAH!!! JEG SOM HADDE FLYDD HELT FRA NEW YORK TIL FLESLAND..."

Radiotårn: "sry, spawn."

Pilot has left the game

Det eneste Bomberman-spillet jeg har spilt tidligere er Atomic Bomberman på PC for lenge sia. Hadde det gøy når jeg spilte lokal flerspiller på én PC da. Nå kommer snart Bomberman Live til XBLA, og fra denne forhåndstitten ser det lovende ut:

http://www.destructoid.com/bomberman-live-...ons-33057.phtml :)

Det kan kanskje bli mitt favorittarkadespill så langt i 2007. Må bli gøy over Xbox Live.