Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
randyass

Ny sykkel

Recommended Posts

Noen som har forslag til sykler under ti lapper som takler asfalt, grus og lette skogsveier (asfalt vil evt. stå for minst 80% av bruken)?

Edit: To viktige ting.

Nummer 1. Hva skal du bruke sykkelen til? Mest asfalt og grus ok- da er disse bra til ditt budsjett

Diamantsykkel! http://www.g-sport.no/gs/templates/Artikkel.aspx?id=13072

eller Anton sport sin Gekko til 9999,- eller Fuji Miracle Pro http://www2.eurotex.no/STJ_05/

Nummer 2. Er den god å sykle på? Det vet bare du!!! Du må prøve den først. En sykkel som kompissen digger kan være helt feil for deg pga ulik kroppsfasong, vekt og kjørestil. Prøv først, kjøpe etterpå.

Lykke til med handelen.

Har aldri syklet på en lefty-gaffel, men skal du være forsiktig med å sykle uten hendene på styret med en slik en?

Tror ikke det gjør noen forskjell :rolleyes:

Noen som har forslag til sykler under ti lapper som takler asfalt, grus og lette skogsveier (asfalt vil evt. stå for minst 80% av bruken)?

Stikk inn på Raske Sykler i Pilestredet 47, så spør du om akkurat det samme. :rolleyes:

--

Ellers vil jeg si en hvilken som helst hardtail fungerer fint til asfalt. Hvis du kun skal bruke sykkelen til fremkomstmiddel, og ikke har noe imot litt ekstra luftmotstand og soliditet, hadde jeg valgt en hardtail som ellers også fungerer ypperlig til grus og sti. Selv har jeg hatt denne siden våren 2004, og har brukt den mest til asfalt, og mange lange turer.

Og hvis du først skal ha en hardtail, ser jeg, unnskyld meg, ingen grunn til å kjøpe en Diamant når det er så mye annet bra ute på markedet.

Takker, Ketle og Benz1n.lexmyr. :rolleyes:

Hardtail, altså. Har ikke noe i mot litt ekstra vekt og luftmotstand om det betyr at jeg ikke trasher sykkelen på første sti. Da blir det å gjøre litt heftig med research på nett før jeg evt. stikker innom Raske Sykler.

Raske Sykler vil nok anbefale en Gary Fisher eller en Trek.

www:

Gary Fisher

Trek

Foss Sykler (som importerer Trek, Gary Fisher, Klein, LeMond, Bontrager osv. osv.)

Trek 29'er kunne også kanskje vært noe, de ruller utrolig bra.

Edit: Hvis du nevner Meierida på raske kommer de til å mobbe deg tongue.png

Cannondalegaffelen kan du glemme med en gang til freeride/downhill. For det første er den ikke laget til det, for det andre vil den være din sikre død hvis ikke du har en del polstring..

Så du tror ikke gaffelen vil tåle det?tongue.png hehe

Takker, Ketle og Benz1n.lexmyr. smile.png

Hardtail, altså. Har ikke noe i mot litt ekstra vekt og luftmotstand om det betyr at jeg ikke trasher sykkelen på første sti. Da blir det å gjøre litt heftig med research på nett før jeg evt. stikker innom Raske Sykler.

Du kan finne mange tester av sykler i sykkelmagasiner og på internett. Jeg vil anbefale deg å se deg litt rundt før du bestemmer deg. Jeg f.eks bestemte meg etter å ha lest bladet Terrengsykkel.

Cannondalegaffelen kan du glemme med en gang til freeride/downhill. For det første er den ikke laget til det, for det andre vil den være din sikre død hvis ikke du har en del polstring..

Så du tror ikke gaffelen vil tåle det?' /> hehe

Med mindre du veier under 5KG så kan du glemme freeride p

Kjøp pappas sykkel!

Scott ramme av ukjent merke.

RockShock SID luftdemper i titanuim

Magnesium felger

XTR gir og bremser++

så kan jeg kjøpe ny pc! ^^

Noen som har sett noe på carbon-dealen til anton?

Nei, men jeg er i utgangspunktet alltid skeptisk til karbon sykler til mindre enn 15k.

Finnes veldig mye dårlige karbonrammer

Så du tror ikke gaffelen vil tåle det?:rolleyes: hehe

blir ikke halddetur på dæj ser det ut til :rolleyes: