Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
redux

Musikk ?

Recommended Posts

Jeg bare lurer på hvor mange det er som lager musikk her på battlefield.no , kanskje vi kan lage en egen "kreativ" tråd for egenlaget musikk. Driver med litt musikk selv , har hatt en pause på 3-4 år eller noe (dvs like lenge som jeg har spillt battlefield spillene). , brukte opp konfirmasjonspengene på lydutstyr blandt annet. Så de siste par ukene har gått med på å komme seg inn i fruityloops for de som vet hva det er.

Hvor mange andre her er det som driver med musikk ?

Kjøpte meg Propellerhead Reason for et par år tilbake, var skikkelig motivert for å lage musikk. Etter en uke med knoting var jeg lei :D Esken har stått og støva ned siden :D

For et par år siden laget jeg og mixet en del hip-hop beats. Utrolig artig, men krever mye tid og delvis mye penger.

Fruityloops syv med PoiZone og Toxic III

Pod for å spille inn elektrisk gitar

Trommesoftware på data'n

Musikk er min greie

Jeg bare lurer på hvor mange det er som lager musikk her på battlefield.no , kanskje vi kan lage en egen "kreativ" tråd for egenlaget musikk. Driver med litt musikk selv , har hatt en pause på 3-4 år eller noe (dvs like lenge som jeg har spillt battlefield spillene). , brukte opp konfirmasjonspengene på lydutstyr blandt annet. Så de siste par ukene har gått med på å komme seg inn i fruityloops for de som vet hva det er.

Hvor mange andre her er det som driver med musikk ?

Hva slags musikk?

Crabii, selv lager jeg musikk på data , kan vel kalles techno om man er sær på begrepene. Men musikk formen er ikke så viktig.

Lekt litt med reason, rebirth og fast tracker, men kom aldri over startkneika hvor jeg klarte å lage lyder og musikk slik jeg hadde det i hodet, så begge mine to halvseriøse forsøk på å komme i gang har gått i søppla.

Soundtracker på Amiga for 15 år siden. Teller det? :-P

Ryktene vil ha det til at =|BsE|=lug00ber er en dreven teknoholiker. Eller hva det nå kalles når man lar data'n lage musikken for seg.

Soundtracker på Amiga for 15 år siden. Teller det? :-P

Ryktene vil ha det til at =|BsE|=lug00ber er en dreven teknoholiker. Eller hva det nå kalles når man lar data'n lage musikken for seg.

Han har jeg vært på "luciacruise" med (partyconsept som mondaybar arrangerer), hvis det er han lug00ber. En jævel bak rattet i SAABen sin :D

En kammerat av han, optimize, prøvde å lære meg reason en gang.

Det var lenge siden, så holder de på fortsatt er de sikkert dyktige begge to :D

Fruityloops syv med PoiZone og Toxic III

Er vell ikke tilfeldig vis fra www.thepiratebay.org? :D

Edited by KloverEight

Han har jeg vært på "luciacruise" med (partyconsept som mondaybar arrangerer), hvis det er han lug00ber. En jævel bak rattet i SAABen sin :|

En kammerat av han, optimize, prøvde å lære meg reason en gang.

Det var lenge siden, så holder de på fortsatt er de sikkert dyktige begge to :lol:

Det er han lug00ber ja, og SAABen var forresten Tor (Opti) sin :| Legendarisk tur, regner med at du får flashbacks når du hører Scooter fremdeles :|

Men joa, har holdt på en stund. Gikk veien fra Protracker/Noisetracker til FT2, Reason og er nå Cubase-bruker (legal!) Jeg sysler mest med drum&bass, og lager av og til andre ting på bestilling eller bare fordi jeg kjeder meg. Har blitt sånn passe flink etterhvert også.

Sjekk linken i sigen min for diverse låter jeg har laget for demoscenen.

Eller hva det nå kalles når man lar data'n lage musikken for seg.

LULZY! Jævla saklig.

You and me both, honey. Hadde håpet luggen skulle bite på den - men du gjorde det i stedet. Bonuspoeng til meg.

Hadde håpet luggen skulle bite på den - men du gjorde det i stedet. Bonuspoeng til meg.

Er altfor rutinert til å gå på pisstakes i den retningen :|

Den siste gangen jeg hadde en ordentlig diskusjon om hvorvidt elektronisk musikk er "ordentlig musikk" var vel videregående. Jeg kan rett og slett ikke ta argumenter om "ekte musikk" seriøst når det kommer fra gitarister som ikke tvinner sine egne strenger av sauetarmer :lol:

Fete sanger lug00ber! :|

Takk :|

Drev med e-jay for noen år siden? :| Har tenkt på å starte litt lyd produksjon, i og med at pappa har fått rigga opp studio hjemme :lol:

Roter litt i Madtracker iblant, aner ikke hvilken genre jeg havner i egentlig men er da elektronisk hvertfall. Sangene blir som de blir. Så at Guns har Reason, det har jeg også tenkt å forsøke - koble til keyboard osv.

Her er de sangene jeg har ute, kanskje dere finner en dere liker. De høres best ut i høretelefoner. Det er ingen mixing, mastering og ingen planlegging bak noen av de egentlig :lol:

Http://music.download.com/kvammen

Edited by Funkydupe