Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Spitfir3

Cannabis, hasj, marijuaha osv...osv...?

Recommended Posts

blir for dumt å være cannabisforkjemper også komme med noe så latterlig bak mål som at folk dør av ecstasy første gang. De dør kanskje av utmattelse, dehydrering e.l (evnt. at de fikk en pille med andre stoffer enn MDMA/X)men ikke av virkestoffet i E. MDMA har faktisk vist seg veldig effektivt som et hjelpemiddel i rehabiliteringen/behandling av mennesker som har hatt traumer, har dødssykdommer o.l

Jeg synes ingen skal bli påtvunget passivt eller aktivt noe som helst, men ikke kom med påstander man ikke har basert på annet enn ens egen(ofte latterlig normbasert) fornuft.

Zerzk, for en vinner!

Det er sant at den vanligste årsaken til død ved bruk av ecstacy er pga utmattelse og dehydrering.

Men det går faktisk an å dø av ecstacy overdose:

http://www.heraldnet.com/stories/07/02/15/...ebarrest001.cfm

http://www.enterprisenewspapers.com/index....amp;c=3&s=1

http://www.digitaljournal.com/article/1078...cstasy_overdose

Det var jo helt latterlig bak mål. :happy:

"Folk blir psykotiske... går over til sterkere stoffer osv" Greit nok. La meg sette det i et annet lys:

Som de spillnerdene mange av oss er, er vi vel ikke helt ukjent med "Den Grusomme Effekten av Voldelige Spill på Sarte Barnesinn". En eller annen idioten mister fatningen av å spille GTA osv fører til massiv debatt rundt det at dataspill er The Fifth Horseman of the Apocalypse.

Saken er den... (mener altså jeg) at de som tilter av dataspill/voldelige filmer/jazztobakk er ên og samme sorten folk. Er ikke dermed sagt at "om du ikke klikka av voldelige spill, så kan du trygt røyke hasj". Forskjellige folk, forskjellige psykoser, forskjellige utløsende faktorer.

Er vel egentlig ikke ment som et argument verken for eller mot. Folk skal få gjøre som de vil, så lenge de ikke plager meg med det.

Ei 18 år gammel jente døde av ecstasy i tr.heim i fjor og ei anna jente holdt på å dø av samme stoffet.

Skummle saker :happy:

Ei 18 år gammel jente døde av ecstasy i tr.heim i fjor og ei anna jente holdt på å dø av samme stoffet.

Sett litt i perspektiv, så har det i løpet av samme perioden antagelig blitt 50 nye lottomillionærer i Stjørdal og Værdal. M.a.o. det er større sjanse for å vinne i Lotto enn å dø av Extacy.

Uansett, ingen har noengang dødd some en direkte følge av å røyke hasj i Norge som jeg har hørt om, ei heller vet jeg om noen som har blitt voldelige av det.

jo jo ,jeg snakker jo om at hvis det "mirakuløst" hadde forsvinni og ingen hadde brukt det..

Det er jo ulovelig i norge i dag,og det stopper jo ingen fra å bruke det,det jeg snakker om er at samfunnet hadde vært bedre om ingen hadde brukt det.. snipp borte vekk liksom :happy:

Definer bedre. Jeg ser folk har snakket om årsverk tapt, jeg ser folk snakker om avhengighet og jeg ser folk snakker om at det leder til skumlere stoffer.

I forhold til årsverk tapt så burde man fokusere på usunn mat fremfor noe annet. I forhold til årsverk ville altså verden blitt et bedre sted om all usunn mat magisk ble borte og folk utelukkende spiste med næringsbehovet i tankene.

I forhold til avhenighet så er dette for det første individuelt, for det andre noe som gjelder skrekkelig mye annet og for det tredje som regel tyder på dypere problemer (så lenge vi ikke snakker om ren fysisk avhengighet). Det er så og si umulig å bli avhengig av noe om man er i et godt og trygt miljø og har det godt med seg selv.

I forhold til å lede til farlige stoffer. Vel, igjen spiller miljø inn, og det ville vel uansett være enklere å magisk fjerne de stoffene som faktisk er farlige.

Så kan man jo argumentere for at hasj er potensielt farlig under de rette kriteriene, og det er jo sant. Skjønt, det gjelder jo egentlig det meste. Du kan så klart argumentere for at livet til enkelte vil bli bedre av at hasj ikke eksisterer, men det samme kan i større grad sies om sjokolade.

For min del er noe av det som gjør verden et bra sted nettopp at man har mulighet til å oppleve både sjokolade og hasj. Så får man heller jobbe mot litt kollektivt folkevett hvor vi begynner å ta vare på oss selv fremfor å forvente at myndighetene forbyr alt vi kan tenkes å misbruke.

Jeg ser ingen logisk grunn til å skrive advarsler på mikrobølgeovnen om at man ikke kan tørke katta inni den, og jeg ser ingen logisk grunn til at hasj skal være middelet myndighetene fokuserer på i kampen mot narkotika. Om jeg noensinne blir diktator kommer jeg til å forby tobakk, legalisere hasj og innføre rasjonalisering på rusmidler samt godis/brus.

Hei, Paz skal vi møtes etter lunch for ei "bønne" eller? Er jo helg nå... :happy:

Hvordan gir du 10 heroinmisbrukere latterkrampe?

- Du forteller dem at du misbruker hasj.

Sett litt i perspektiv, så har det i løpet av samme perioden antagelig blitt 50 nye lottomillionærer i Stjørdal og Værdal. M.a.o. det er større sjanse for å vinne i Lotto enn å dø av Extacy.

Men så er det kanskje en god del flere som spiller lotto kontra de som knipser e.

Ecstacy er farlig! :happy:

Men så er det kanskje en god del flere som spiller lotto kontra de som knipser e.

Ecstacy er farlig! :happy:

orly_indian.jpg

den forje posten din var helt genial pazuzu.

Du for min stemme til neste diktator valg..

Edited by PaRaZiTe

Ecstacy er farlig! :cold:

orly_indian.jpg

Aha! Må av og til få det inn med t-skje. :happy:

Garanterer deg at 9 av de begynte med hasj :happy: før de hoppa på heroin..

Finnes ikke folk som er så dumme at de går rett fra ingenting til heroin.

Og 10 av 10 begynte helt sikkert med å drikke før de røyket.

Drikker du, er du på den sikre veien til plata!

4-pack cola, 2 x Ekstra hot pizza 500 g fersk laksefilet, stor cheesedoodles,3pack smørpopcorn, 40 belter(50/50 grønne røde), sure frosker, daim, dumlepose.... Gjett hva jeg skal i kveld

Laga bursdags selskap til den 10 år gamle broren din :happy:

Edited by N3vrast

Du tar litt feil der.

Det begynner med øl og før det gjerne sigaretter.

Det er jo ikke nok "gift" i det til å gi folk helseskader.

Cannabis inneholder flere kreftfremkallende stoffer i følge forskning jeg har sett referert til.

Det er nettop disse undersøkelsene som delvis har skylden i <marihuana er så farlig> hypen. Ikke fordi de har rett, men fordi de er veldig nøye med å plukke ut de faktaene de vil ha med.

Det er ingen som har fått sykdommer av marihuana... ever...

Anbefaler alle som er interesert i dette emnet om å se Sesong 2, Episode 4: War on Drugs av Penn & Teller: Bullshit!.

Og før noen andre peker det ut, ja de er vanligvis gankse manipulerende i ordbruken, utvalget av hvem de intervjuer og redigeringa generelt, men de får deg iallefall til å tenke to ganger før du stoler blindt på "eksperter".

pass deg, så ikke schizofrenien tar deg

For å si de det slik, stanard piece her i norge er ofte veldig uren...blanda ut med plastikk å you name it.

Kreft fremkallende.... hva faen er ikke det da?

Og til dere som snakker om knips å død...ofte blanda ut med mye piss i det også...skal en del mdma for at den skal drepe alene....Unntaket er vel hvis ikke personen har en kropp som fungerer normalt (dvs. dårlig hjerte e.l.)

Men å fyre engang i blant er helt ok og ingen tar noe skade av det.

Så lenge du ikke fyrer en 5'er til dagen, hverdag...røyk i vei..

Eller samme faen for meg egentlig, røyk til du stuper for min del.