Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Spitfir3

Cannabis, hasj, marijuaha osv...osv...?

Recommended Posts

Hva er vitsen med å prøve ting (som er usunne) i værste fall så blir du avhengig og livet ditt går til helvete.I beste fall så prøver du det ikke flere ganger..

Personlig så ser jeg ikke den store utfordringen i å finne svaret på dette uhyre vanskelige dilemmaet.

Kaffe er det vel ikke den største grunn til å gjøre livet til et helvete. hehe men koffein er no dritt..

Alkohol kan jo smelle tilbake i trynet ja den ser jeg,men personlig erfaring gjør at den problemstillinga er enkelt for meg.

Har mange venner/bekjente som jeg vokste opp med/festa med-som røyka hasj og eller drakk alkohol i helgene,de fleste som ikke har fått livet på rett kjøl er de som røyka hasj.

Hasj er jo så mye forskjellig, man har dårlig standardhasj som jeg aldri hadde røyket under noen omstendigheter, så har man rød lebaneser, jamaican gum o.l som mer kan bli sett på som verktøy til meditering og avslapning enn et rusmiddel. Personlig foretrekker jeg det beste av det beste og røyker kun Jack Herrer eller NYC Diesel(sour om mulig). Godt mulig jeg får en depresjon eller noja i en situasjon senere i livet, men ikke faen om jeg skal være en feig liten rotte som skylder det på at jeg røyker en gang i blant.

Godt mulig jeg får en depresjon eller noja i en situasjon senere i livet, men ikke faen om jeg skal være en feig liten rotte som skylder det på at jeg røyker en gang i blant.

Hvist du havner i den situasjonen,så er jeg redd for at det du sier nå ikke gjelder,da vil du være en skjelvende nerveklump og du vil skylde på alt og alle pga den uhyggelige angsten som har befestet seg i personligheten din.

jeg har røyket weed og brukt andre midler såpass lenge nå at jeg vet hvordan jeg reagerer i en sånn situasjon kjære serveradmin.. Er mange her som har et syn på ting og nekter å faktisk tenke over hvorfor de mener det de mener. Samme det, synes folk skal gjøre mer som de har lyst til og bry seg mindre med andre. Zerzk, det er bra du har svarene på det meste, husker det gjorde ting mye lettere for meg da jeg hadde de... :happy:

Er det virkelig så digg med hasj? Jeg har aldri prøvd det og skal overhode ikke gjøre det heller.

Hvorfor ikke? Fordi jeg er en trygg og stabil skikkelse som ikke trenger "middler" for å føle meg bra - til dere som trenger slike "middler", skaff dere legehjelp ect, det er mye tryggere og bedre enn å røyke - belive me.

At folk fokuserer på hasjen som et veldig stort problem er uansett idioti i mine øyner. Alkoholen derimot - DER har vi et megaproblem som dreper mange liv hvert år.

Visste dere at over 65% av alle drap skjer i alkohol-beruset tillstand? Tygg på den :-)

I tillegg skjer det mange "overdoser" ved for mye alkohol.

Et godt eksempel på at "alkohol dreper" er for 2 dager siden. Ei jente på 21 år her på Voss hadde vert på fest, og tok ein "snarveg" over eit vatn noen få km fra her jeg bor. Hu vart funne på 6m dyp en dag senere.

Hasj derimot, 0.04% drap (om jeg husker rett) i "hasj-beruset" tillstand. Noen forskere PÅSTÅR at det har forekomt 2 overdoser pga hasj - men det er ikke bekreftet og svært tvilsomt.

Problemer med hasj er at det har så sykt mangen følger videre. Ofte fører hasj inn i uheldige miljøer og til sterkere midler..

LD

Jeg ser på en joint ca på samme måte som jeg ser på et glass rødvin.

Litt ekstra kos for hyggelige stunder...

Hvordan noen kan si at alkohol er greit, man cannabis ikke er det, er utenfor min fatteevne.

Alkohol er et "farligere" stoff enn hasj på så og si alle måter. Henviser da til kommentarer

som har kommet frem i andre innlegg i denne tråden.

Jeg er for legalisering av cannabis (se bare signaturen), men av prinsipp og lovlydighet kjøper

jeg ikke cannabis før det blir lovlig. Vil jo ikke sprøyte penger inn i lommene på narkolangere.

Får spare de pengene på en tur til Nederland, eller Portugal. :happy:

Som andre allerede har nevnt, er det selvfølgelig ikke noe bra å misbruke stoffet. Det gjelder alt!

Hvis du røyker f.eks annenhver uke eller en gang i måneden skal det ikke være noe problem og

svært få langtidsvirkninger - selv om det helt sikkert vil være noen.

Vill du ha et kick, bryt deg inn en plass med alarm, vent til purken kommer, og prøv og spring fra dem :happy:

jeg har røyket weed og brukt andre midler såpass lenge nå at jeg vet hvordan jeg reagerer i en sånn situasjon kjære serveradmin.. Er mange her som har et syn på ting og nekter å faktisk tenke over hvorfor de mener det de mener. Samme det, synes folk skal gjøre mer som de har lyst til og bry seg mindre med andre. Zerzk, det er bra du har svarene på det meste, husker det gjorde ting mye lettere for meg da jeg hadde de... :happy:

Om man legaliserer harsj så hva blir det neste?

Ikke alle som kan gjøre som deg og feste seg gjennom livet, noen må faktisk gjøre sin innsats.

Hvorfor kan du ikke bare drikke alkohol? Holder ikke det?!

Det serveradmin sier er at hvis du slutter, så vil du muligen noiaen hjemsøke deg. Men du har kanskje ikke planer om det nei... Du finner jo så mye fin harsj, er jo ikke et problem! Jeg orker ikke diskuterer harsj engang, men mye bygger på prinsipper. Og det ene blir fort til det andre. Franskmenn flest røyker harsj og det er et samfunn som ikke eier prinsipper om de ikke blir tvunget til det!

Det vil være totalt mot "politikernes" mening om man skulle legalisere hasj, eneste grunnen til at røyk og alkohol enda er lovt, er at man kan ikke forby noe som svært mange i Norge er "avhengige" av, det ville vært selvmord for en hver politiker . De prøver å begrense at folk ruser seg, så tror neppe at hasj ol. blir legalisert i Norge.

Har selv prøvd hasj og ikke noe stolt av det, effekten er ofte forskjellig noen ganger hyper andre ganger avslappet.

Greit, jeg var nysgjerrig på det, prøvde det og ble tatt for det også. Har ikke prøvd siden jeg ble tatt, kanskje like greit.

Men absolutt ingen grunn til å prøve det for å være kul. Det er ikke noe spesielt alikvel.

Jeg har røyka et par ganger, og har et par kompiser som sklei litt ut og fyrte som faen en periode. Jeg slutta etterhvert å henge med dem, pga. de ble veldig sløve.

Alle dere legaliseringsfantaster; ikke benekt det. Du blir sløv i toppetasjen av å fyre mye. Hasj er ganske harmløst i forhold til andre typer rusmidler, men det er jævla naivt å tro at det ikke er skadelig på noen måte. Alle typer rusmidler fucker nok opp et eller annet in the long run.

Jeg røyka ikke mange nok ganger eller lenge nok til å oppleve noia (annet enn å bli busta), men det tror jeg så absolutt en er god sjanse for å få.

Om ikke annet så ihvertfall nettopp pga. at hasj er ulovlig og man risikerer både bøter og fengsel hvis man er i besittelse, bruker eller kanskje tilogmed selger det.

Når det er sagt, så hadde vi helt klart et par flippa kvelder :happy: Men jeg blir neppe å røre hasj igjen, jeg klarer meg utmerket fint med god gammeldags helgefyll en gang i ny og ned.