Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Klistrian

Voldtekter i Norge

Recommended Posts

Er vel ikke i nærheten av dritten snille, ærlige innvandrere møter hver dag.

Jeg ser ikke helt hvordan den kommentaren (ikke at jeg helt skjønner den en gang), har med at jeg generaliserer voldtekt.

Nei, jeg mente bare at uskyldige med ikke-vestlig utseende får 2k ganger de redde blikka du får, selv om de heller ikke har gjort noe.

Kan f.eks starte med å lynsje de her:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1664779.ece

Hvordan kan du vite hvem de er? Det må jo bevises og whatnot, CSI style, ikke cowboy/sheriff-style.

Også kan man jo diskutere dødsstraff i en annen tråd.

Er for å understreke at jeg er forbanna! Spiller ingen rolle om voldtektsmannen er like arisk som en Gud - hadde vært like deilig å knuse knærne hans med et balltre.

an eye for an eye makes the world go blind.

Hvorfor i heiteste huleste skal vi ikke reagere på dette? Man blir "rasist" og "generaliserer" med en gang man kommentererer det.

Ja, jeg beklager, å kalle all kritikk av innvandrings-politikk for rasisme er også generalisering. Var kanskje litt uklar her.

Ville bare stresse det at man ikke må dra alle under en kam. Ingen invandrere er like, ingen muslimer er like etc..

De som ikke er norske statsborgere skal vi kaste så langt ut av landet det bare er mulig. De har ingenting her å gjøre.

Hva skjer med dem i hjemlandet da? Slipper de ikke unna ved å bli sendt hjem?

Edited by propagandhi

Hvis de blir sendt hjem, saa drar VG og Dagbladet ned, gj0r en reportasje om hvor forferdelige soningsforholdene er mens duden ser paa kameraet med daadyr0yne, saa blir han sendt tilbake til Noreg.

Jentene [og guttene] har ansvar for å unngå å gjøre seg ekstra sårbare for overgrep.
Rettet. Både gutter og jenter bør holde seg innendørs om natten, og, hvis de må ut etter stengetid, ta med forsvarsspray eller lære selvforsvar eller lignende. Jeg skriver ikke dette for å forsvare voldtektsforbryterne, men for å få ned antall overfall.

Så på grunn av at voldtektsforbrytere går fri i gata så bør ikke folk gå ute om natta? Nei, pæroblemet bør heller angripes fra en annen vinkel. Fjern rota til problemet (utdøverne) heller enn at folk skal bli tvunget til å holde seg innendørs. Å "sulte" bort voldtektsforbryterne ved å fjerne ofrene fra gata tror jeg ikke vil funke.

Trist at det er så mye voldtekter, spesielt i oslo (har heldigvis bare hørt om en overfallsvoldtekt i bergen mens jeg har bodd her).. jeg tror noe av grunnen til at det er flest med ikke-etnisk-norsk-bakgrunn (eller hva nå den korrekte betegnelsen er) anmeldes for voldtekt, er fordi de står for flest av de typisk overfallsvoldtektene.. større sjangs for å anmelde dersom man går alene hjem fra byen, og blir overfalt og truet.. enn om man er på nachspiel, sover og våkner naken ved siden av en fyr liksom..

synes også det er skremmende at enkelte (politikere tilogmed) nærmest skyver mye av skylden over på jentene - ærlig talt, hva slags samfunn lever vi i? skal menn få lov å gå og ta for seg bare fordi de er kåte?

Stigmatisering begge veier. Kvinner beskyldes for å oppfordre når de kler seg dristig, mens de med en annen hudfarge enn kritthvit får den andre halvparten av skyld. Synes den tendensen er langt værre enn selve voldtekten.

Stigmatisering begge veier. Kvinner beskyldes for å oppfordre når de kler seg dristig, mens de med en annen hudfarge enn kritthvit får den andre halvparten av skyld. Synes den tendensen er langt værre enn selve voldtekten.

Tendensen at 65% av voldtekter i Oslo blir begaatt av folk med ikke-vestlige bakgrunn, er verre enn selve voldtekten. Hva slags samfunn lever vi i, hvis vi ikke kan snakke om aarsaker og se etter l0sninger uten aa blir beskyldt for generalisere, vaere FRPer eller vaerre er.

Hvorfor tror du de er overrepresentert paa denne statistikken da?

Det er helt irrasjonelt om jenter i Oslo går rundt og er redde. Om de skal skru av ipoden bør det være for å bli bedre obs på trafikken. Avisene er fear mongers - som vanlig.

Straffenivået i Norge er et av de beste i verden, kunne kanskje vært lavere for enkelte typer kriminalitet(narkotika) og høyere (minstestraff) for andre typer(feks vold). Viktigere tror jeg det vil være å kunne behandle saker raskt, spesielt vold- og vinningsaker. Dessuten bør en straff være 100% fokusert på å få folk tilbake igjen til samfunnet som gode borgere, å låse dem inne som straff gir ingen mening.

Opprinnelsen til gjerningsmenn betyr da fint lite, så lenge de oppholder seg lovlig i Norge skal alle såklart behandles likt.

De 3 voldtektsforsøkene har virkelig satt preg på byen.

Gikk hjem fra jobb i stad, og da jeg ble gående bak en ensom jente, eller bare så i retning av en, merket jeg at de synes det var ekkelt.

Man merker at ensomme jenter tenker mye på det, og de er redde. Dette gjør meg helt sykt forbanna.

Og så er det sinnsvakt trist for deg (og meg og alle andre her) som blir sett på med mistenkelige øyne fordi vi tilfeldigvis beveger oss på samme sted som en enslig kvinne, og at hun må føle redsel fordi hun er alene og det er en mann tilstede.Dumt for jenta at hun må være redd, og dumt for oss at jenter blir redd for oss, og ser på oss som potensielle voldtektsmenn

Hvis jeg noen gang ser en voldtekt som er i ferd med å fullbyrdes, det kommer en politimann og skyter han i hodet på gaten, så skal jeg

nekte å vitne! Det er faen meg ikke mer enn han fortjener.

Det er jeg så ufattelig enig i.

Jeg synes faktisk at det er helt rett og rimelig.

Sånne creeps fortjener ikke en plass i samfunnet.

Tendensen at 65% av voldtekter i Oslo blir begaatt av folk med ikke-vestlige bakgrunn, er verre enn selve voldtekten. Hva slags samfunn lever vi i, hvis vi ikke kan snakke om aarsaker og se etter l0sninger uten aa blir beskyldt for generalisere, vaere FRPer eller vaerre er.

Hvorfor tror du de er overrepresentert paa denne statistikken da?

Hehe, tror du bør slå opp hva generalisering betyr. Klart det er generalisering når en bruker argumenter som kultur og hudfarge når en skal forklare problemer. Gjelder for både ofrene (som såklart bør få kle seg hvordan de vil når de skal på byn uten å få slengt i trynet at "de ba om det fordi de kledde seg utfordrende") og gjerningsmenn. Hudfarge, klesdrakt, eller kultur betyr jack shit såklart, hva som gjør folk kriminelle eller "syke" er riiimelig mye mer komplekst enn dèt.

De 3 voldtektsforsøkene har virkelig satt preg på byen.

Gikk hjem fra jobb i stad, og da jeg ble gående bak en ensom jente, eller bare så i retning av en, merket jeg at de synes det var ekkelt.

Man merker at ensomme jenter tenker mye på det, og de er redde. Dette gjør meg helt sykt forbanna.

Og så er det sinnsvakt trist for deg (og meg og alle andre her) som blir sett på med mistenkelige øyne fordi vi tilfeldigvis beveger oss på samme sted som en enslig kvinne, og at hun må føle redsel fordi hun er alene og det er en mann tilstede.Dumt for jenta at hun må være redd, og dumt for oss at jenter blir redd for oss, og ser på oss som potensielle voldtektsmenn

Hvis jeg noen gang ser en voldtekt som er i ferd med å fullbyrdes, det kommer en politimann og skyter han i hodet på gaten, så skal jeg

nekte å vitne! Det er faen meg ikke mer enn han fortjener.

Det er jeg så ufattelig enig i.

Jeg synes faktisk at det er helt rett og rimelig.

Sånne creeps fortjener ikke en plass i samfunnet.

Sååå... Drap kan forsvares, men ikke voldtekt? That makes a whole lotta sense!

Dersom voldtektsofferet dreper voldtektsmannen i nødverge er dette forsvarlig.. Har aldri hørt om voldtekt i nødverge though :(

Edited by Klistrian

Når gjesten voldtar vertskapet, er det for de fleste klart hvem som fikk mest utav det besøket. Å legge skylden på sistnevnte, vitner om grov seksuell uforstand forbeholdt de av våre politikere som får sin tilfredsstillelse ved å onanere til ideen om det fargerike fellesskap. Så langt har denne fantasien resultert i galskap, kebab, ran, mord, voldtekt, svindel, mord, ran, voldtekt, innavl, kebab, voldtekt, og nå igjen voldtekt. Uønskelig er det alt sammen, men ulikt de andre er voldtekt så åpenbart stygt, galt og usivilisert at pissprat ikke lenger strekker til.

Synes selv dette er skremmende. Er helt fattalt at jenter skal gå å være redde når de er ute å går om natta, dette er for meg skremmende. Er selvfølgelig noen kvinner som kanskje har det litt for lett å kalle det voldtekt, men er ikke det som er i hovedsak her. Her ligger problemet hos straffesystemet og at politet, spesielt i Oslo og ikke minst i Trondheim ( mulig andre byer også ) ikke har råd til å være på vakt. Er politiet sitt ansvar å holde gatene trygge, og er regjeringa sitt ansvar å gi nok bistand til politiet.

Ang. innvandrere og straff: Min personlige mening her, er litt FRP. De som er innvandere skal rett ut, og de som er norske statsborgere skal straffes veldig hardt, og ikke slippe ut etter et år. De er faktisk med å ødlegge et liv, physisk skade er mer alvorlig enn fysisk, så dette burde være 5år ++

Og til de som synes denne politikken er rasitisk - stikk en finger i jorda.

Dersom voldtektsofferet dreper voldtektsmannen i nødverge er dette forsvarlig.. Har aldri hørt om voldtekt i nødverge though :(

Nå var det ikke akkurat nødverge OP snakket om :(

Må le, her får alle dere røde folk slengt statestikk midt i trynet og fortsatt syter dere over at det er vår feil siden de ikke er intregert nok inn i samfunnet, og met tanke på at det er mindre ikke vestlig folk en det er vestlige folk i oslo og i tilleg er overrepresentert på statestikken er direkte skummelt. Er mange Naive "jeg er medlem i sos rasisme" holdninger ute og går.

Absolutt! Jeg mener det er bedre at en voldtektsmann blir drept før han rekker å voldta en jente.

Det blir å veie opp å fjerne et liv mot å gi et liv masse unødvendige lidelse.

Siden det første livet er et ubrukelig søpleliv som er rett ved å ødelegge et annet,

og det siste livet er et uskyldig offer, ser jeg ikke noe problem - what so ever!

Det lar seg selvfølgelig ikke gjøre i praksis, fordi det er umulig å være 100% sikker i alle tilfeller.

Må le, her får alle dere røde folk slengt statestikk midt i trynet og fortsatt syter dere over at det er vår feil siden de ikke er intregert nok inn i samfunnet, og met tanke på at det er mindre ikke vestlig folk en det er vestlige folk i oslo og i tilleg er overrepresentert på statestikken er direkte skummelt. Er mange Naive "jeg er medlem i sos rasisme" holdninger ute og går.

Så du mener at man skal kaste ut alle ikke vestlige og låse døra etter de?

Når gjesten voldtar vertskapet, er det for de fleste klart hvem som fikk mest utav det besøket. Å legge skylden på sistnevnte, vitner om grov seksuell uforstand forbeholdt de av våre politikere som får sin tilfredsstillelse ved å onanere til ideen om det fargerike fellesskap. Så langt har denne fantasien resultert i galskap, kebab, ran, mord, voldtekt, svindel, mord, ran, voldtekt, innavl, kebab, voldtekt, og nå igjen voldtekt. Uønskelig er det alt sammen, men ulikt de andre er voldtekt så åpenbart stygt, galt og usivilisert at pissprat ikke lenger strekker til.
Du har misforstått, de er ikke gjester. De bor her og har akkurat samme rettigheter som du og meg.

de som er norske statsborgere skal straffes veldig hardt, og ikke slippe ut etter et år. De er faktisk med å ødlegge et liv, physisk skade er mer alvorlig enn fysisk
Hvorfor vil du ødelegge to liv ?
Vil gjerne se den statistikken, hvilke tall som ligger bak og hvilke andre årsaker som ligger bak, før jeg uttaler meg som en frp-retard. Sånt er som regel ikke så svart/hvitt som dere skal ha det til.

Og Rydberg, tenk deg om før du fyller 14, så blir du kanskje ikke like stusslig voksen som Simba og flinch.