Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
assa

Hva liker du og hva liker du ikke med Vista

Recommended Posts

Hei

Vista.......Et nytt Operativ system som har fått dagens lys, Noen liker det mens noen foretrekker å holde det på avstand

Det er altid slik når noe nytt kommer, fks når XP kom så var det mange Skeptiske folk rundt omkring som hadde sine tanker om OSet, men etter hvert så ble det populært OS og nesten alle bruker det.

Men tilbake til temaet, Jeg for min del likte ikke det at den tok så mye av ramen min, men likte Aeroen og DreamScene (Bare med Utimate versjonen), likte også at du kunne laste ned språkpakker som fks engelsk, kinesisk, svensk osv, så det spiller egentlig ikke rolle hvilken språk versjon velger du med Vista Ultimate

Det er altid Driverproblemer på begynnelsen, men man må smøre seg med tålmodighet når nye ting dukker opp. Jeg likte også ReadyBoost funksjonene som lar deg bruke din vanlig USB Minnepinne som ekstra Ram til disposisjon hvis det trenges.

Men men..kom med gode grunner til svarene deres så er ivertfall jeg fornøyd

EDIT: DreamScene er en funksjon som lar deg bruke video som bakgrunsbilde

Jeg har vel strengt tatt ikke anskaffet meg Vista ennå, men synes det høres meget så sexy ut!

Og den minnepinne funksjonen virker fristende på meg ettersom jeg har en pc med notorisk lite RAM :(

Funker fett for spilling. Gamer jo som F jeg! :( Men hvis du vil ha tip som top system da anbefaler jeg 4gig ram

4 gig RAM er idioti. Ingen vil få bruk for det ennå, med mindre du... nei, jeg tror egentlig ingen trenger så mye ram.

Realy Realy Elgen, jeg har 2 gig ram da tar OSet nesten 1 gig ram så har jeg 1 gig igjen, det er lite nå med disse realy Crazy spillene rett rundt hjørnet!

4 gig RAM er idioti. Ingen vil få bruk for det ennå, med mindre du... nei, jeg tror egentlig ingen trenger så mye ram.

Det samme sa de angående harddisker på 80 tallet. "Jeg klarer aldri i verden å fylle hele denne 20MB harddisken"...

... misliker alt dette maset om Vista fra en del n00bs og midereårige som tror at det er kjempekult med ny Windows.

Svaret mitt er nei, jeg kommer ikke til og kjøpe det før det blir mere stabilt. Og jeg liker ikke det nye DRM greiene til vista der du ikke kan laste ned piratkopierte sanger og filmer. Liker heller ikke at det er så få programmer som støtter vista og det har enda ikke kommet noen spill som støtter direct x10. Og skal jeg gå over på vista så må jeg ha en splitter ny maskin for og kunne takle det maximalt, Skjermkort, prosessor, ram osv. Og det har jeg ikke rå til. Det andre med vista er det at viss jeg instalerer det på den maskinen og skifter ut et par ting i den som cd rom, prossessor så får jeg poeng eller noe. Når den er nådd det og det så får jeg ikke instalert vista og jeg må kjøpe ny versjon ( correct me if im wrong ). Så dvs jeg venter vertfall et år kansje.

Mvh

Arne Kristian a.K.a Zen0x

Kjøp Business-utgaven så slipper du alt media-dillet. Du kan nok spille mp3 med Vista også :(

Testa det.

Positivt:

Ser fancy ut - men med skyhøye maskinvarekrav for å få det til.

Mindre usaklige feilmeldinger (av typen "noe gikk galt - ikke faen om jeg hjelper deg å fikse det") enn tidligere versjoner.

Nybegynnervennlig.

Negativt:

Ingenting i Vista jeg har bruk for. Alle funksjoner (også eyecandy) dekkes av andre løsninger jeg allerede betaler minimalt eller ingenting for.

Lite brukervennlig.

Jeg sitter på en BoXx arbeidstasjon med 2x Dual core Opteron prosessorer 4 GB ram Geforce Quadro GPU og skulle gjerne hatt 8 GB ram :( om jeg hadde kjørt Vista på denne maskinen hadde jeg absolutt måttet oppgradere til minst 6 Gb Ram

Nå skal det sies at jeg jobber med HD video rendring men uansett... det viser at noen har bruk for 4Gb ram og vel så det allerede :(

Edited by CyberTrec

Å i granskauen, for et halvt år siden var 1 gig mye, nå er det bare småtterier... huff hvordan skal dette gå ? :(

Jeg sitter på en BoXx arbeidstasjon med 2x Dual core Opteron prosessorer 4 GB ram Geforce Quadro GPU og skulle gjerne hatt 8 GB ram :( om jeg hadde kjørt Vista på denne maskinen hadde jeg absolutt måttet oppgradere til minst 6 Gb Ram

Nå skal det sies at jeg jobber med HD video rendring men uansett... det viser at noen har bruk for 4Gb ram og vel så det allerede :dans:

Nå er vel film og virtuelle maskiner det eneste man kan bruke en PC til som faktisk krever en del minne. Men nå er ikke dette noe hjemmebrukere i stor grad driver med vil jeg tro. Det å legge musikk på FRAPS-videoer forsvarer ikke 4GB :(

Å i granskauen, for et halvt år siden var 1 gig mye, nå er det bare småtterier... huff hvordan skal dette gå ? :(

Hvordan har du det der bake i 2003?

Joda har det bare bra :( Ja halvt år er overdrevet men 1 år er rimelig, de fleste maskinene da oppererte med 1 gig følte jeg vertfall.

Har ikke prøvd Vista selv, men av det jeg har sett så synes jeg det er fantastisk stygt. Men dette kan nok tweakes of fikses mye på av brukeren, så det er vel egentlig ikke noe godt argument. Fikk med meg at det finnes Windows Classic Skin da, så det er jo et pluss.

Aldri hørt noe om at du ikke kan spille av piratkopierte sanger. Eller noe om å laste ned piratkopierte ting.

Liker ikke at NSA samarbeidet med Microsoft for å lage det. NSA + OS + Patriot Act = Nei takk. Kommer nok ikke til å bruke noe nyere enn Windows XP Pro SP2, med mindre det blir open source (yeah right).

Har de fiksa den 2gig limiten som ligger latent i XP da? Slik at du faktisk kan utnytte 4Gig RAM? Da vurdere jeg faktisk å redusere maskinparken min og "slå sammen" et par maskiner.

Har de fiksa den 2gig limiten som ligger latent i XP da? Slik at du faktisk kan utnytte 4Gig RAM? Da vurdere jeg faktisk å redusere maskinparken min og "slå sammen" et par maskiner.

Hvilken 2GB limit? Hvor har du lest dette? XP støtter 4GB fysisk minne...

Hvilken 2GB limit? Hvor har du lest dette? XP støtter 4GB fysisk minne...
Det er vel maks 4 gig fysisk minne totalt, men XP allokerer ikke mer enn 2 gig til en prosess? Eller er jeg helt på vidda nå? :(

Og Vista 64-bit støtter 128 gig fysisk minne eller noe i den dur. Jeg regner med at Vista 32-bit er begrenset til de samme 4 gig som XP?

Alle dere som sier at Vista er Piss skal nåkk skifte menningene deres om et par måneder :(

Youll be back :(