Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Pazuzu

Cheating public = care?

Recommended Posts

Så lenge dem ikke vinner noe, så bryr jeg meg ikke tbh.

Regler er regler, og de skal følges. Er ikke cheating lov, er det ikke lov, skulle det vært lov, så værsegod cheat!

Hadde det bare vært klan spillere som hadde spilt, hadde det ikke kommet fullt så masse spill, det er langt flere public spillere enn klan!

Det var singleplayer for helvete, man kan gjøre hva man vil singleplayer. Og pazuzu, du har rotet litt i dritten her. For min egen del mente jeg bare at den posten ikke skulle vært i klanprat.

Edit: Eid lopl :(

Hvordan har jeg rotet i dritten? Dette er et viktig tema. Om folk ikke klarer å diskutere det uten å diskutere person, så har ikke det noe med meg eller med tema å gjøre.

Derimot har jeg lagt merke til at folk heller velger å svare Myst eller kun si en mening uten god begrunnelse fremfor å røre noen av argumentene mine. Og det forteller meg mye.

For de som ennå ikke har tatt hintet: Diskusjon om person er ikke aktuelt her. Dette handler ikke om hvem som gjør hva, men om hva som burde være akseptabelt.

Holdningene til visse personer viser jo hvor bf2 er på vei og har vært på vei lenge.

Genialt innlegg Pazuzu !

Er helt enig, og syntes at cheating er uakseptabelt uansett om det er public eller klankamp :(

At "pro's" sier at det er greit siden det bare er "n00b2k public" er helt idiotisk! Som sagt tidligere i tråden blir publikum/"n00bsa" lært at det er greit å cheate, og da blir det slik at klankamper ikke har noe med "skillzz" og taktikker å gjøre. Da blir det bare hvem som er raskest til å trykke på museknappen når aimboten har siktet på huet til motstanderen.

Redhead :(

Hele problemet hadde vært løst dersom alle tweak-configurations som kunne gjøres i et spill lå i "options," innen lovlige grenser som spilleren selv valgte hva som passer best. En random fil-sjekk fra PunkBuster/VAC ville da lett, og i det lange løp, banne kontoer til uærlige folk.

Da må selvfølgelig server logges for å se at ingen connceter mot IP og tar imot mer informasjon enn de skal ha.

Jeg må ærlig innrømme jeg ikke tror spillindustrien har kommet så langt som de later til å ha kommet når det gjelder gaming over nett. Hadde de hatt kontroll, og ønsket kontroll, så hadde det ikke vært så mye muligheter å konfigurere programfilene i spillet. Med dette mener jeg at nettkode og hitboxer later til å være av kunstig art. Har flere ganger opplevd å eie en server, men idet det kommer inn noen som virker som "higher rated," da kan jeg treffe samme sted, uten å få hitregistrering.

Vet Campy har omtalt dette som et problem som oppstår ved at enkeltspillere på servere konfigurer interpolation. Jeg kaller dette "happy deviation."

Syntes denne tråden viser mye av den samme moralen: http://www.battlefield.no/forum/index.php?showtopic=85411

EDIT: til xith, dette har 0 med configs å gjøre, de multihackene vi sliter med i bf2 gjør ting som er langt forbi det å endre verdier i en config. Vil presisere at det er enorm forskjell på optimalisere spillet med de valgene man har fått fra utvikleren, sammenlignet med å hacke spillet og hente ut skjult informasjon og / eller bruke eksterne programmer som hjelper deg. (feks en aimbot) Ikke la dette bli en config debatt, for dette har 0 med den debatten å gjøre.

Uansett hvilken form for sport, så vil du aldri se en utøver som pisser publikum i trynet bli populær.

Derfor tar det vel litt tid før dette blir en "sport". Det artige er at mange av de som har vært på toppen eller er, er de som pisser med den største blæra.

Jeg kan ikke forstå hvorfor folk ønsker å bruke cheats, de oppnår jo ingen ting! Det må være utrolig kjedelig å ikke bli utfordret i spille man spiller, men bare trykke på en knapp for å la et program ta seg av "all" spillingen, eg klare ikkje å se poenget i det. Hele mening med å spille spillet går jo vekk når man ikke har noe å bryne seg på, eller ønsker å mestre. Skal man liksom få "streetcred" for å "eie" andre på nettet over et spill, eller får man en god selvfølelse der man springer rundt med wallhack og aimbot som gjør jobben for deg... :(

Jeg kan ikke forstå hvorfor folk ønsker å bruke cheats, de oppnår jo ingen ting! Det må være utrolig kjedelig å ikke bli utfordret i spille man spiller, men bare trykke på en knapp for å la et program ta seg av "all" spillingen, eg klare ikkje å se poenget i det. Hele mening med å spille spillet går jo vekk når man ikke har noe å bryne seg på, eller ønsker å mestre. Skal man liksom få "streetcred" for å "eie" andre på nettet over et spill, eller får man en god selvfølelse der man springer rundt med wallhack og aimbot som gjør jobben for deg... :(

Så enig, så enig.. Gleden varer kun i noen få dager. Man oppnår ingenting, som du sier.

Cheating public : IKKE BRA, men litt care tbh.

Cheating cw`s/cup`s/ligas ect : UAKSEPTABELT, nulltoleranse fra min side og de fortjener ikke noe annet enn utestengelse for livs tid.

LD

Taken: Hvordan cheate har jo mye med hvem som har evne og mulighet å lage/bruke en cheat. I enda større grad i det lange løp.

Det du sier om configuration og at det ikke skal anses som cheat, så kan man spørre seg hvorfor spillutviklerne ikke klarer å optimalisere spillet de gir ut.

Greit nok for meg, vi kan godt lage en ny tråd om emnet, og hva jeg egentlig skrev i innlegget mitt. Det eneste klare jeg leser ut av ditt innlegg er at du forsvarer configurations.

Er utrolig få fotballspillere som driter i fansen. Er sannsynligvis ingen fotballspillere som sier "Det er greit at du doper deg, så lenge du ikke spiller fotballkamper på høyere nivå!".

Det er det dere gjør når dere kommenterer dere om cheating og public og whatever. Blir litt flau over enkelte her, blant annet Rivo.

Cheat er NO NO... no matter what, public eller kamp. :(

Enkelte communitys har tatt i bruk PB Screens, men dette har vel kansje hatt blandet virkning.

Av erfaring fra AA så viser det seg at personer som cheater er mennesker som har lav selvtillit, vansker for å tilpasse seg eller rett å slett har et ekstremt ønske om å overgå andre mennesker (da gjerne ved bruk av cheats i dette tilfelle).

Jeg mener sterkt at det kan ha uheldige konskvenser for spillet og communitys når "the pro's" mener at der er #care å bruke cheats public og ikke i kamper.

Tro det eller ei... men spillere ser faktisk opp til disse elite spillerene.

No matter what... cheats er cheats, public eller kamp. Å da blir det litt for "dumt" å lese at enkelte faktsik mener det er ok (self ikke ik kamp da).

That's just my f¤u¤c¤king 2500 cents...

Greets Rago... (still way back in noob land).

Edited by Rago^2

Av erfaring fra AA så viser det seg at personer som cheater er mennesker som har lav selvtillit, vansker for å tilpasse seg eller rett å slett har et ekstremt ønske om å overgå andre mennesker (da gjerne ved bruk av cheats i dette tilfelle).

Ble litt engasjert her jeg, siden jeg mener at dette strengt tatt er en generell debatt og ikke bare BF2-relatert. Det du sier der stemmer i stor grad overens med mine observasjoner den tiden jeg har vært CS:S admin. Vil poengtere at Hellfragger har ett velsignet miljø mtp lav andel cheatere, stort sett er det en og annen random tysker som connecter med speedhack og latterlig konfigurert aimbot, og disse er oftest ute av serverne etter 1 minutt :( Det har dog vært tilfeller av gjengangere, folk som har vært vanskelige å bli kvitt. Har personlig hatt mye å gjøre med en av disse - men føler "oppskriften" ofte er den samme:

1. Forholdsvis fersk, ser opp til de "gode" publicspillerne og har lyst å joine en klan (for det høres kjempetøft ut).

2. Får avslag grunnet manglende erfaring og lav alder. Blir fornærmet, skuffet og får en "jeg skal faen meg vise dem"-holdning.

3. Dukker opp 2 dager etterpå med mengder av HS og er veldig frempå i ingamechat for at folk skal legge merke til han.

4. Blir raskt busted av erfarne admins.

5. Dukker opp noen uker seinere med ny konto og ny "identitet" aka nick. Har nå, i tillegg til ønsket om anerkjenelse og beundring, utviklet et hatforhold til admins, som ødela for de store "planene" hans.

6. Har blitt litt "flinkere" å cheate siden forrige gang, og har gjerne en markant shitkid-oppførsel, hvor han på død og liv må fortelle hvor god han er, og hvor "random" alle andre er.

7. Skriver "rank" og "kpd" 10 ganger hver runde for å vise alle hvor flink han er.

8. GOTO 4.

Tror ofte denne type cheatere er folk som IRL er svært usikkre, har dårlig selvtillit, og derfor søker etter ett område de kan hevde seg i. Siden konsekvensene IRL for å jukse i dataspill pr. dags dato ikke er annet enn å måtte kjøpe seg en ny konto, er dette stedet hvor de forsøker å styrke selvfølelsen sin. Veldig trist egentlig.

Jeg mener sterkt at det kan ha uheldige konskvenser for spillet og communitys når "the pro's" mener at der er #care å bruke cheats public og ikke i kamper.

Tro det eller ei... men spillere ser faktisk opp til disse elite spillerene.

No matter what... cheats er cheats, public eller kamp. Å da blir det litt for "dumt" å lese at enkelte faktsik mener det er ok (self ikke ik kamp da).

Enig. Rett og slett fordi cheating starter public. Jeg tviler på at de "gode" som har blitt tatt i officials har startet cheatingen der. Det er garantert testet ut mye public først. Man kan ikke si at "cheating i kamper burde medføre dødsstraff, mens public er det #care.no" - da disse to henger sammen. Det viser seg at oppførsel, holdninger og juks fra public draes inn i klanmiljøet - og da er det viktig å ha klare holdninger til det der det starter. Public. I tillegg har det med oppdragelse av miljøet å gjøre, og da er forbildene svært viktig. At disse står samlet og tar klar avstand fra juks og fanteri er etter min mening utrolig viktig. Det er en drøss lettpåvirkelige, unge gutter som daglig starter med spillene vi tross alt bruker mye av tiden vår på. Jeg sier selvsagt ikke at en 14-åring automatisk er en cheater, langt der i fra, men han er klart mer utsatt. I tillegg til å ha et ønske om å bli lagt merke til og hevde seg, er han gjerne ikke like utrustet til å tenke konsekvens, som en del av de eldre spillerne burde være. Å få de riktige signalene av sine "idoler" er derfor svært viktig.

Skremmende holdinger blant folk.

All form for juks er ille, uansett public/match etc. Mange av kommentarene blant enkelte viser bare enda engang at BF2 blir mer likt CS når det gjelder 'shitkids'