Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Mith888x

Metall!

Recommended Posts

Et Eeventyr I 5 Capitler og Nattens madrigal lever enda.

edit: Har hørt veldig lite på det nye.

Edited by Jonsii

Går god for All That Remains, skal man først høre på metalcore er det utvilsomt det beste bandet å sjekke ut. Moser KsE ned i støvla iaff.

Masse som har blitt sagt er kongefett, så jeg bare slenger til noen band du kan sjekke ut i andre rekke:

Megadeth, Black Label Society, W.A.S.P og Stonegard og slikt..

Ulver er sjef.

Band som har vunnet på å droppe metal.
Har egentlig ikke sjekka ut nye Ulver så mye, men mtp at Bergtatt og Nattens Madrigal er to av de aller aller beste blackmetalskivene så sliter jeg med å tro de er bedre nå!

http://www.last.fm/user/stiaNNx/

Jeg sier som Campy, "se på min last.fm".

Children of Bodom: Tar litt tid å bli vant til lyden, men når du er vant til den er det meste diggbart.

In Flames: Melodiøst, veldig lett å like.

Lamb of God: Liker du Pantera kommer du sannsynligvis til å like Lamb of God. Er mye av det samme machomusikken. Tenk boksering.

Dimmu Borgir: Det gamle er typisk norsk black metal, og jo lengre mot nyere tid du kommer, vil du finne deler og biter fra thrash og klassisk. Herlig band.

Trivium: Metallica møter politikk med ny vokalist og litt annet sound. Ganske fett.

Metallica: Need I explain?

Avenged Sevenfold: Ganske melodisk, amerikansk metal. Er en liten blanding av metalcore og vanlig metal. Jeg tror du kommer til å like plata "City of Evil" ganske godt.

Hypnosia: Svensk death/thrash. De ga kun ut et album, men det er til gjengjeld et av de feteste i verden. Jeg hørte selv mye på låta "Act of Lunacy" før.

Rammstein: Trenger ikke forklare.

Atreyu: "The Curse" og "Suicide Notes and Butterly Kisses" er to meget bra eksempler på amerikansk metalcore. "The Curse" er den beste plata deres, i min mening.

Purified in Blood: Herlig band fra Sandnesområdet. De ga ut 2 skiver før de splitta i Januar. Dette er et perfekt eksempel på den norske hardcorescena, sjekk ut plata "Reaper of Souls".

Kreator: Tysk thrash. Sjekk ut plata "Coma of Souls". Ganske melodisk band, spesielt de nyere platene deres. Hvis jeg skal anbefale et av de nyere albumene til Kreator vil jeg si "Violent Revolution" eller "Enemy of God".

Zeromancer: Drit i dem. Eksen min digga dem og tvang meg til å høre når hun var her. XD

Slayer: De har du vel allerede? Uansett, ond amerikansk thrash. Anbefaler de 5 første albumene deres og de 3 nyeste.

Black Sabbath: Alle albumene fra debutalbumet til "Heaven and Hell" er ganske bra. De er legender innen metal.

Bullet for my Valentine: Metalcore, igjen. Likte du Atreyu, liker du BFMV.

Ulver er sjef.

Band som har vunnet på å droppe metal.
Har egentlig ikke sjekka ut nye Ulver så mye, men mtp at Bergtatt og Nattens Madrigal er to av de aller aller beste blackmetalskivene så sliter jeg med å tro de er bedre nå!

Vel, sammen med Bergtatt syntes jeg Perdition City er det beste de har utgitt. Blood Inside har jeg dog ikke hørt enda, så den kan jeg ikke si noe om.

Hørte ca 20 All That Remains sanger nå og de var sånn bob-bob.

Likte mer de melodiske sangene dems, men overalt greit. Har bare hørt en Children of the Bodom sang (Living Dead beat) og skal kanskje laste ned et par småbiter for å sjekke om de er noe bra. Noen som vet om noen andre bands som kan minne om Inflames/soilwork eller Dragonforce/Raphsody of Fire?

Noen som vet om noen andre bands som kan minne om Inflames/soilwork

Children Of Bodom, At The Gates, Dark Tranquility, Amon Amarth

#edit: legger til BFMV og Purified In Blood

Ensiferum, Manowar, Dragonforce og Children of Bodom, er de jeg liker veldig godt. Ensiferum er vel ikke så veldig kjent (?) men til de som liker CoB, kan Ensiferum være kjekt å høre på.

Har ikke sett at noen har nevnt Kamelot, Stratovarius, Atrocity, KoRn eller Thrice (Thrice er litt mer rock/emo-rock). Og man rakker da ikke ned på Dragonforce! Though, grunnen til å høre på DF er skills på synth/gitar.

Heller ingen med hodet på rett plass som har nevnt Hammerfall eller Sonata Arctica. Og det er en grunn til det.

La oss sitere Manowar: WIMPS AND POSERS, LEAVE THE HALL :(