Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Yetien

Hvorfor gå rundt å snakke ?

Recommended Posts

Dette har jeg hatt problemer med lenge nå å lurer på om noen har ett par råd?

Da jeg begynte i 8kl snakket jeg ikke med noen (med mindre det ble helt nødvendi) og slik er det nesten fortsatt :) . Jeg er vel den personen som snakket/snakker minst i 9kl, å jeg føler at jeg ikke behøver å snakke med noen, men samtidi har lyst til å bli kjent med folka i klassen og få en god venn som er like gammel som meg. Jeg klarer bare ikke å være meg selv?!. Hjemme snakker jeg ti tusen ganger mer enn på skolen, men jeg har fortsatt lyst til å snakke mer på skolen. Jeg er redd for å si noe feil, domme meg ut, ikke bli godtatt osv... Det er nett som jeg blir en annen person og så prøver jeg å ikke le, smile, se glad ut og alt det der, jeg klarer bare ikke å vere som jeg er når jeg er alle andre plasser enn på skolen. Jeg gikk jo i klasse med 3 jenter og 0 gutter siden 1kl til jeg begynte i 8kl så det er jo ikke så enkelt å plutseli komme i klasse med 9-11 gutter, selv om jeg har sett fram til det. Klassen har jeg ikke likt siden dag 1!!!, det er noen greie folk og men 75% av klassen syns jeg er skikkelig "teite". Jeg har på en måte fått respekt fordi jeg er sterk og er med i Judo.

PS: Det har blitt litt bedre siden 8kl

Det funker bra på noen måter å ikke vere beste venn med alle og gå rundt å snakke med alle, å det merker jeg på karakterene (ikke bare mine).

eksempel: #En jente var med dei folka som tror dei er SÅ kule i klassen men så plutseli var hun ikke så mye med dem lenger å karakterene gikk til topps.

#Læreren sa at jeg er den mest "voksene" i klassen. Jeg har jo nesten altid vært med dei som er større enn meg (15,16,17,18+-) og det er kanskje derfor jeg syns 75% av klassen er "barnslige"

Det kan godt være at jeg dommer meg helt ut her men jeg kunne trenge noen råd (gode å mindre gode).

Snakk med de snille folka i klassen din, ikke snakk i et, men bare vær hyggelig å snakk om noe du vet begge har interesse av. Bare vær hyggelig å snill så er det ingen som vil plage deg.

Det der er en trist situasjon. Men som sagt snakk med de som virker hyggelig. Det er sikkert noen andre som føler det samme som deg i klassen. Prøv å snakk med dem siden da vet dere begge hvordan det føles?

Om du henger med eldre folk utenom skolen er det ikke noe problem, om du derimot ikke har venner er du fucked. Da burde du begynne å prate med folk!

Vell Yetien.. Drit i om du seier ting feil. Og dummer deg ut.

Det værste som kan skje er at dei ristar litt på hove og tenker du var litt rar i den situasjonen. Så etter 5 min er det gløymt.

Ver deg sjølv :)

Om problemet er en gutteklubb med intern humor:

Det er et dilemma det der. Med en sterk guttekultur i en klasse er det tre ting man kan gjøre:

1. Jatte med, le av vitsene osv. Da vil man få bli med i gjengen, men man føler ikke akkurat at man blir utfordret sosialt. Lønner seg å ha et aktivt sosialt liv utenfor skolen om dette blir valget.
  2. Markere seg, få respekt. Dette gjøres stort sett ved å starte å reagere kraftig om noen plager/erter deg. Ypper noen, ypp mer tilbake. Dette kan høres barnslig ut, men sånne guttegjenger er barnslige, og det gir respekt. NB: Du må fortsatt, i alle fall i begynnelsen, ha samme humor som de, hvis ikke vil de se på deg som "han aggressive dusten". Etter hvert kan du evt. utvikle din egen personlighet i gruppa. Dette er situasjonen man garantert vil trives best i når man er "inne".
  3. Drite helt i gjengen, noe som fører til at du ikke vil få bli med på noe de gjør, og det sosiale livet på skolen vil dabbe kraftig av.

De fleste som befinner seg i sånne klasser setter seg et sted mellom alternativ 1 og 2, avhengig av hvor mye respekt man klarer/ønsker å få. Mitt råd er å gradvis blande seg inn i gruppa, og å vise at du ikke kan køddes med.

Mulig jeg misforsto deg helt nå da, er seint på kvelden.

Sjekk om noen har samme interesser som deg :) Da vil du hvertfall ikke dumme deg ut hvis du snakker om det, f.eks. kanskje noen andre i klassen din spiller et spill som du spiller, så kan du spørre han/henne om de vil spille med deg osv. Funker fett det. Ellers så er jeg den mest skravlete eleven i klassen tongue.png Det trenger ikke å være så interessant det du sier, bare gå bort til dem og sleng deg på samtalene.

Enig med Blf, finn noen med samme interesser som deg og snakk med dem om de. Etterhvert blir du vel bedre kjent med dem og da går alt mye lettere

Du kan utvikle deg til å bli klassens klovn. Judo er nok veien å gå.

edit. Tar tilbake judodissen. Ble for dumt å disse judo.

Judo.

edit2. HELVETE, hvem har rata meg middelmådig?

Haha, klassens klovn er ikke en veldig lur vei å gå, da bør du ialfall være rimelig desp. Ga deg en 1stjerne rating nå Monnich :)

Hvis jeg har forstått riktig, er du den 'nye, rare karen' som ingen kjenner ordentlig.

Tror du har en lang, hard vei foran deg om du skal bli mr. populær, men om du bare skal ha en kompis eller to burde det være mulig.

Ta det litt på personlig kjemi, og start med små samtaler med de du tror du vil like best. Helst om noe du vet du kan få en liten prat ut av.

Den raskeste veien jeg har sett (ikke opplevd) til populæritetens elite er å være den nye karen som erobrer den deiligste dama.

Det blir respektert! :)

Husker klassen min på ungdomsskolen var veldig delt i 2 grupperinger. En gjeng var "kule", dreit i skolen, mekket moped og var vel akkuratt i stand til å knytte skolissene sine selv. Den andre delen spilte fotball, dreiv med diverse idrett, gjorde det bra på skolen og var generelt svært trivelige karer. Poenget er ikke å på død å liv bli godt likt av alle, men finne noen som har samme interesseser og holdninger - andre kan du heller bare ha et nøytralt forhold til. Som blf sa: Tipper at et par av gutta spiller samme spillene som du, eller kanskje driver med noe av den samme sporten som deg? I såfall er jo det ett ypperlig inngangstema smile.png

Drit i å skulle hevde deg med frekkhet eller fysisk styrke - sånt kan gi deg kjapp respons, men vil uansett backfire etterhvert. Du høres heller ikke ut som en sånn idiot, så styr unna den løsningen.

Ellers fungerer det alltid å ordne seg med en fin dame.

Jeg var slik i 8'ende, men nå for tiden prater jeg som bare pokker... Er ikke helt sikker på hva som skjedde though, stor forandring ihvertfall

Jeg var sånn selv jeg, i 8. og 9. Meen... Så fikk jeg meg en hyper venn, så det smitta og nå er jeg "klassens klov". Det er ikke alltid positivt å være klassen klov, jeg blir sett på som morsomt, men også rar, og gal! ' />

btw: "Jeg gikk jo i klasse med 3 jenter og 0 gutter siden 1kl til jeg begynte i 8kl så det er jo ikke så enkelt å plutseli komme i klasse med 9-11 gutter,"

Tilfeldig? p

Edited by Cain

Du bør ikke bruke gode karakterer som et argument for å unngå å konversere med andre. Venner er jævlig viktig og det er lurt å skaffe seg så mange som overhodet mulig. Du har mest sannsynlig blitt stempla som den lydløse-taperen nå, så jeg foreslår at du venter til du starter på videregående med å legge om stilen din - hvis ikke vil folk bare se rart på deg om du plutselig starter å prate.

Videregående er en god sjanse til å "starte på nytt". Nye venner, null mobbing (i hvert fall på min) og folk er mye mer voksne (men ennå drittunger egentlig).

EDIT: om du skulle prøve å skaffe deg venner nå; for guds skyld ikke end opp blant taper-vennene. Du veit de, ja? (herregud, nå prater jeg som om jeg går på ungdomsskola, men sånn var det...)

Mobbing finner man vel overalt. Til og med på arbeidsplassen der alle liksom skal være ordentlig voksne. sad.png

Er uenig i at du må vente til VGS. Bare ta det gradvis!

Det var nå litt av en skrytetråd !

Enig, virker som om du ser på deg selv som bedre enn alle andre ' /> . Mitt tips er å ikke undervurdere andre mennesker på den måten. De kan være smartere enn du tror.

PS: Bli forelsket i en eller annen random jente, da føler du nok trangen til å bli sosial med de rundt deg.

[quote name=Det blir respektert! :)

Seriøst? Hadde det skjedd rundt meg hadde jeg hatet han som "fyren som bare kom hit og kapret den deiligste jenten".

Jeg var sånn selv jeg, i 8. og 9. Meen... Så fikk jeg meg en hyper venn, så det smitta og nå er jeg "klassens klov". Det er ikke alltid positivt å være klassen klov, jeg blir sett på som morsomt, men også rar, og gal! ' />

btw: "Jeg gikk jo i klasse med 3 jenter og 0 gutter siden 1kl til jeg begynte i 8kl så det er jo ikke så enkelt å plutseli komme i klasse med 9-11 gutter,"

Tilfeldig? divFor det første; Klassens klovn?

For det andre; Tobias som er din hypre venn?

Minner meg om søskenbarne mit, altig når vi er på besøk så er han HELT stille. helt til vi to sitter ås ned å spille ps2 eller fotball. Sant han snakker bare normalt med; mamma, pappa, søster og meg...

Han går i 8. no, han vet fremdeles ikke at gutter er suppose to like damer, så en gang når jeg spørt han om han enten ville gjifte seg med en gutt eller ei jente(bare for å forsikre om han var bøg). Han ville heller dø.. Han er også sån antifotogen, vis noen tar fra kamera og peker mot han blir han gretten og stikker av. Har ikke snakka med han siden høsten, men tviler på at han har blidt noe bedre.. Faren var vist også sån men han mistet det i 11 års alderen.

Drit i å skulle hevde deg med frekkhet eller fysisk styrke - sånt kan gi deg kjapp respons, men vil uansett backfire etterhvert. Du høres heller ikke ut som en sånn idiot, så styr unna den løsningen.

Om det var meg du sikta til der: Jeg mener ikke å hevde seg som i å uprovosert vise fram styrken sin, men når han blir erta/plaga (alle nye i en gjeng gjør det) så bør han vise tydelig at han ikke tolererer det. Ellers vil det fortsette.

Du har mest sannsynlig blitt stempla som den lydløse-taperen nå, så jeg foreslår at du venter til du starter på videregående med å legge om stilen din - hvis ikke vil folk bare se rart på deg om du plutselig starter å prate.

Uenig. Det vil kanskje virke litt rart i starten, men de vil nok skjønne motivet og antageligvis forstå det og.