Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
R@ge

Problemet; ufrivillig base raping er løst av Project Reality

Recommended Posts

Rally Points, en genial plan og en problemløser!!!

Project Reality lanserte i siste versjon 0.5 noe som kalles "Rally Points" (Les; heretter omtalt som RP).

Jeg tenkte at jeg her skulle bare skrive litt om hvordan dette fungerer og hvorfor dette er så genialt.

Det er faktisk slik at dette løser et fundamentalt problem i Battlefield, nemlig base raping.

Hvordan.

For å kunne sette ut RP's så må du være squad leder og være "Offiser".

Du kan rekvirere "offiser klassen" (Les; eller andre klasser) fra følgende steder:

* Mindre enn 25m fra hoved basens CP.

* Mindre enn 2m fra bakdøren til en APC.

* Mindre enn 3m fra et RP. (les; ikke bare egne)

* Mindre enn 3m fra en forsynings kasse.

Trykk "T" og velg det du ønsker

Kit-Request.jpg

PS: Hvor mange du må være i squaden for å kunne få dette er en server setting!

Plassering:

RP kan ikke settes for nære vennlige eller fiendlige baser.

Er pr. nå usikker på hvilken avstand som gjelder....

rally_point.jpg

PS: Hvor mange du må være i squaden for å kunne sette ut RP og hvor ofte er en server setting!

NB: Husk at du kun kan benytte din squads RP til å spawne på.

Glitching:

Det er pr. i dag mulig å sette RP inni bygninger og diverse andre objekter.

Og setter man de i bakker hender det ofte at det kun er den øverste sekken som er synlig.

4221052666.jpg

Jeg har selv gjort meg skyldig i denne glitchen, men det er ikke umulig at dette blir fikset i neste patch.

Står RP inni veggen på en bygning (les; og altså usynlig) vil ikke fienden klare å sprenge den vekk.

En genial plan

Det er liten tvil om at v0.5 gir nye utfordringer men det gir også rom for økt strategi og samarbeid.

Dersom din Squadleder (SL) ikke rekvirerer offisers klassen umiddelbart ved hovedbasen vil jeg for min del vurdere å bytte squad.

Det er nemlig slik at dersom det ikke plasseres et RP strategisk vil dette gi dere alle problemer og dere vil sannsynligvis måtte spawne på en APC eller hovedbasen.

Å Spawne på en APC medfører stor risiko da disse er et stort mål for samtlige fiender, og de er ofte i bevegelse.

Som SL har du nå muligheten til å sette ut RP på strategiske plasser slik at din squad kan rekvirere ammunisjon og diverse klasser på en strategisk plass...

Det gir dere en unik mulighet til å overfalle fienden fra en uventet posisjon og alltid være "nære" fronten uten å bli drept umiddelbart når man spawner.

Problemløser

Det er liten tvil om at v0.5 krever mer av SL for at dette skal fungere, men det har etter noen timers erfaring vist seg å være en problemløser.

Tidligere var det et stort problem at man ble base rapet, noe som ikke var ulovlig så fremt det var på en base som skulle tas.

Fienden hadde jo tross alt ikke noe valg, for å ta basen måtte de jo drepe alt i området, og så de som spawnet der....

RP løser dette problemet og har gjort AAS (Advance And Secure) som spillestil mye morsommere og man er nå mer avhengig av at SL velger et korrekt sted for RP.

Dersom du gjør en feilvurdering eller dersom din squad ikke klarer å beskytte deg før du får satt et ut et strategisk RP så lider alle i din squad.

Får du satt ut et RP på en strategisk plass så har du muligheten til å rekvirere en ny klasse, som til eksempel "support klassen" og angripe neste base sammen med din squad.

Dør du nå kan du bare respawne på ditt RP og kaste deg inn i kampen igjen.

Sikre posisjonen

Tidligere kunne man nærmest sove på post om man skulle beskytte en base. Nå må man sende ut soldater i området for å lete etter fientlige RP.

Det er derfor viktig at du som SL tar kommandoen og sender ut et par mann for å ødelegge fiendens RP's som sannsynligvis ligger i nærheten.

For hvert RP dere ødelegger her dere frarøvet en hel squad muligheten til å angripe dere på en god stund....

Konklusjon

Bruken av RP og muligheten til å spawne på APC er muligens ikke den mest realistiske nyheten i PR, men det er virkelig et ekstremt fremskritt sånn teamplay messig.

Det er jo strengt tatt ikke realistisk at man kan spawne noen som helst plass så den er grei.

Dersom man ikke utnytter RP i strategien så har man et problem, og husk at mikrofon er et must når man spiller PR.

Man kommer svært sjeldent så langt om man ikke har muligheten til å snakke med de andre....

Bruken av RP gir oss alle friheten til å spawne på en strategisk plass, uten å bli meid ned som en idiot.

- hvordan vi velger å utnytte denne muligheten er opp til oss selv!

EDIT: div leifer rundt om kring

Edited by [email protected]

Det eneste som er lettere irriterende er at på enkelte baner blir man bare meid ned med en gang man får de klamme pølsefingrene sine på et officer-kit og får mye mindre satt ut RP

men det er ett av det kulere aspektene ved pr

Vel når jeg så tråden så trodde jeg noen hadde løst probleme med raping av spawnpoint og rally points.

Er det mange point man får for å ødelegge en fi rp?

og kan man ikke få offiser kite bak en tank også?

Er det mange point man får for å ødelegge en fi rp?

og kan man ikke få offiser kite bak en tank også?

Er litt usikker på hvor mange poeng du får for det, men du får en del tror jeg...

Så vidt meg bekjent kan du ikke rekvirere "offisers klassen" ved en tanks.

Kan være jeg tar feil her.... Jeg holder meg som regel langt unna de tanksene... skumle saker.. *knis*

Det er bare å teste, kjør den vekk fra hovedbasen da.... den kan jo ikke stå innenfor 25 meter av CP

Bra skrevet.......

En ting er ihvertfall positivt, som officer får du 1 poeng for å plukke opp ett officer kit og du får 1 poeng for å sette ut rally point. Så vet dere det også :(

RP kan ikke settes ut innenfor en radius av 75 meter fra nærmeste base samme om den er vennlig eller fiendtlig. Bra skrevet artikkel forresten. :happy: