Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
-Unabomber-

Å bli pilot i forsvaret

Recommended Posts

Opptakskrav:

Generell studiekompetanse

Alder mellom 18 og 24 år

God helse – flymedisinsk godkjennelse. 100% normalt syn ukorrigert. Briller, linser eller "laseroperasjon" vil være diskvalifiserende

Plettfri vandel

Men hva om du har hatt et snitt på 2 helt siden 8.klasse da ?!

(ikke at jeg har det)

1582076[/snapback]

Da vil du ikke klare grovuttaket og blir luka ut fort.

De ser vel mer på det generelle kunnskapsnivået ditt, og så lenge du har GENS

er du vel på god vei. Har grubla en del på sivil vs. militær pilotutdannelse selv...

er du vel på god vei. Har grubla en del på sivil vs. militær pilotutdannelse selv...

1582124[/snapback]

Om du tar den militære delen bindar man seg 12-15 år i forsvaret, du får gratis utdanning og lønn under oppholdet. Sivile delen koster det 700 000kr for å ta utdannelsen, krever matematikk og fysikk. Men til gjengjeld tar den mye mye mindre tid å fullføre utdannelsen.

1582124[/snapback]

Om du tar den militære delen bindar man seg 12-15 år i forsvaret, du får gratis utdanning og lønn under oppholdet. Sivile delen koster det 700 000kr for å ta utdannelsen, krever matematikk og fysikk. Men til gjengjeld tar den mye mye mindre tid å fullføre utdannelsen.

1582152[/snapback]

Dette viste jeg men intresant for andre !

Du må ha karakter 6 i snitt for å få fly sertifikatet i militæret.

1582167[/snapback]

Nå vet jeg at du ikke mener det !

Du må ha karakter 6 i snitt for å få fly sertifikatet i militæret.

1582167[/snapback]

Nå vet jeg at du ikke mener det !

1582171[/snapback]

Det fikk jeg vite av en fyr i militæret... Han ville, men de 2 beste i hele troppen ble plukket ut..

det er ikke 6 i karaktersnitt.. du må ha så og så mange studiepoeng. gikk sammen med en som skal inn i den utdannelsen nå og han har ikke 6 i karaktersnitt

Om du tar den militære delen bindar man seg 12-15 år i forsvaret, du får gratis utdanning og lønn under oppholdet. Sivile delen koster

det 700 000kr for å ta utdannelsen, krever matematikk og fysikk. Men til gjengjeld tar den mye mye mindre tid å fullføre utdannelsen.

1582152[/snapback]

Den militære veien gir deg i tillegg garantert jobb i bindeperioden, så det er for så vidt et stort pluss i forhold til sivil utdannelse...

Noen som vet noe om hvordan det er å jobbe som pilot militært? På basen hele dagen og kjedelige øvelser i 15 år, eller fleksibelt med tid hjemme og kul flyging?

Eg mener at det er et pluss at du har gode karakterer, så kan militæret se at du er flittig. Men på inntaket er det vel en hel del prøver o.l som du må ha mye riktig på(dette er vel matte og engelsk for det meste).

Min bror er sivil pilot og det teoretiske var masse matte og engelsk, men vil tro de fysiske kravene er litt tøffere enn de sivile.

Men du kan godt ha 1 i snitt gjennom hele ungdomsskolen og VGS og likevel gjøre det kjempebra på inntaket.

Hmm høres greit ut ! jeg ligger på 3'ere og litt 4'ere, men jeg jobber så godt jeg kan for å få flere 5'ere !

Bull bull bull..

Karakterer er uvesentlig for å bli kalt inn til opptak!

På eventuelt opptak får du nok å bryne deg på, og da får Forsvaret et godt bilde av dine akademiske egenskaper.

Luftforsvaret leter etter deg siden du muligens innehar en meget spesiell egenskap, som du ikke deler med mange i dette landet. Og det vet de ikke om du har ved å lese vitnemålet ditt.

Men hvis du har 2 i snitt siden 8.klasse, så sier det litt om personlighet, og kan telle negativt i konkurranse med andre.

Mitt tips til deg er å søke, og sette igang med treninga, så du klarer de fysiske opptakskravene. Du har ingenting å tape!

Du har ingenting å tape!

1582283[/snapback]

Annet enn tiden man kaster bort på å bli avvist pga. man er for dum i hodet.