Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Bliv1n

Militæret, heimevernet, sivilforsvaret -->

Recommended Posts

:blush:

Det er jo litt eid, da.

Bilbo: Du kan slippe unna hvis du sier at du føler deg uvel i nærheten av våpen. tongue.png

- Men da tror jeg ikke du bør bli fersket i å spille CS på flyplassen...

Du må være litt forsiktig med hvordan du prøver å bløffe forcen. det var en kar som sa han pisset på seg hver natt på fremmede steder, noe han også gjennomførte, og ble sendt hjem. Problemet var at han måtte ta en natt på hotell ved flyplassen, og da ringte forsvaret hotellet for å se om han hadde pisset på seg igjen. Det hadde han jo ikke, så han måtte bare dra seg opp igjen...

1580136[/snapback]

Er det der egentlig sant? Har hørt den overalt. Liksom den eneste historien som går igjen, men noen få vrier. Noen fortalte den som en vits en gang.... blink.png

hehe, mulig det bare er en vandrehistorie, skjedde ikke med noen i min tropp;) (selv om det var en som hadde et lite "problem" blink.png )

Var visst en i troppen til faren til en i troppen.... Artig historie iaf;)

Å ikke kvalifisere som vernedyktig er det største minuset du kan ha på cven din. Det kommer faktisk til å stå på rullebladet ditt av alle ting. Om du ikke kommer deg unna militæret så tjenestegjør nå, istedenfor etter utdanning da du er mest keen på å jobbe.

Si du er passifist. Du slipper du å drøsse rundt på våpen.

1579153[/snapback]

Ja, det funket jo bra for meg. "Gratulere, du er tatt opp i Ingeniørbattaljonen og kan bli tilbudt aktiv utenlandstjeneste." Jeg kom meg unna, men venner som ikke var like heldig sa de tok mer i ag3en enn noe annet...

Imo er militæret en stor samling av dyktige løgnere.

Si du er passifist. Du slipper du å drøsse rundt på våpen.

1579153[/snapback]

Ja, det funket jo bra for meg. "Gratulere, du er tatt opp i Ingeniørbattaljonen og kan bli tilbudt aktiv utenlandstjeneste." Jeg kom meg unna, men venner som ikke var like heldig sa de tok mer i ag3en enn noe annet...

Imo er militæret en stor samling av dyktige løgnere.

1580248[/snapback]

De kan ikke tvinge deg til utenlandstjeneste.

Slipper mennesker med ekstrem pollen allergi å gå i militæret? (og andre allergier da)

1579161[/snapback]

Ja, Astma og allergi er en bankers dimm.

Men du spiller BF2 :blush:

1579841[/snapback]

Nåja, har såvidt spilt bf2 siden april men. :blush:

Men trenger ikke å være krigsfan selvom man spiller cs, bf2 osv. da!

morsom å lest allt unnskyldningen der kommer med :blush: sitter her å flire, det er ikke så ille at forsvare skal være! der har godt av et år inne, plus det er ikke alle som kommer inn til dages dato.

Jeg hadde fin tjenste, satt på ræva i 9 mnd :blush: nu er jeg i HV. er utdannet sambandsman (jørstamonen, lillehammer) fin tjennes der.

Skal på sesjon i morgen. Både militær- og siviltjeneste er nekt. Regner med at jeg kan bli kjent ikke tjenestedyktig pga en skade i venstre hånd, så jeg slipper å lyve på meg andre plager.

ting du slipper unna med da er feks dårlig hørsel, dårlig rygg, at du er imot krig, etc. (da bør du ikke være medlem av et jaktlag, våpenklubb m.m :blush:) Ekstremt dårlig motivasjon, psykiske plager etc er andre områder hvor du kjapt blir kicka.

1578210[/snapback]

Så hvis jeg er imot krig slipper jeg å gå i millitæret?

Jeg er glatt imot krig!

1579780[/snapback]

Krig er hyggelig det!

Hmm.. Og du spiller Bf?

Vel, å fake IQ testen er vel bort i mot det dummeste du kan gjøre. En kjenning av meg vasker dass (noe i den duren i allefall) på Madla as we speak. Dog, om du seriøst ikke vil gjøre en døyt dette året så kan man gjøre som en tidligere klassekamerat. Vet ikke helt hvor han søkte, men han er i allefall en av de som drar rundt på sesjon i landet og bor på hotell hver natt. Du må vel i gjennom en lik rekruttperiode som resten av gjengen, men etterpå så har du vel bort i mot det slummeste du kan komme bort i.

Et annet alternativ er vakt og sikring. Sitte i en bom med 14 dager på og 14 dager av. Kan tenke meg det blir jævlig kjedelig etter vært.

Personlig gleder jeg meg noe vilt, men så er jeg også av den typen som ikke har bestemt meg for hva slags videre utdanning jeg skal ta (har plenty av alternativer) og har vel godt av et år med disiplin :blush:

Å ikke kvalifisere som vernedyktig er det største minuset du kan ha på cven din. Det kommer faktisk til å stå på rullebladet ditt av alle ting. Om du ikke kommer deg unna militæret så tjenestegjør nå, istedenfor etter utdanning da du er mest keen på å jobbe.

1580230[/snapback]

Spørs veldig på grunnen da. Om du av fysiske årsaker, religiøs overbevisning eller psykiske problemer ikke kan "bli med på morroa" så vil ikke det telle negativt og 90% av gangen noen ikke får komme inn er nettopp p.g.a. det.

Og uansett....Hvem putter førstegangstjenesten de ikke var på på CV'en? :blush:

Slipper mennesker med ekstrem pollen allergi å gå i militæret? (og andre allergier da)

1579161[/snapback]

Ja, Astma og allergi er en bankers dimm.

1580349[/snapback]

huh?

har støvmiddallergi og sa det på sesjonen sist fredag. men fikk alikevel full score på helsa

Er ikke mange som ønsker seg inn i forsen gitt .

Men for allti verden ikke bløff at du har rus problemer . Bruk da huet litt . Ikke gjør deg til en kjeltring hvis du ikke er det . Du kan få større problemer enn du faktisk hadde regnet med . Du slipper ikke unna så lett .

Jeg var borte i en slik luring på madla i sommer . Han måtte forklare seg til Poletiet . Foreldrene ble kaldt inn . Sannheten kom frem . Han slapp ut med et forelegg på 2500 + et foreligg på 2500 kr pga falsk forklaring . Jeg mener å ha sette denne personen klippe plener og sope parkerings plasser på Håkonsvern . Dette havnet på det sivile rullebladet siden det ble anmeldt til poletiet .

Tips . Hvis du ikke ønsker å tjeneste gjøre så gå å fortell befalet ditt . Så vil han/ hun fortelle deg hvem du skal gå å snakke med . Da du kommer i kontakt med denne personen så vær 100% erlig . Har du et problem så si det som det er .

Men å si at du ikke gidder , forde det er kjedelig er ikke en god nok grunn . Hvorfor ikke være den mannen du påstår at du er . Å ta straffen din som alle oss andre . Fullfør det lille året . Du har godt av det .

Jeg fortalte dem om at jeg hadde gjort på det ene og det andre. Ingenting har skjedd som jeg vet. Men så var jeg fylt 21 når de endelig fant meg og fikk gitt meg innkallelsen :boxed:

Var på sesjon i dag og ble såvidt erklært tjenestedyktig :boxed: scoret visst godt over middels på intelligens, og plettfritt på alle andre punkter bortsett fra hånd, hvor jeg hadde regnet med å stryke. Dessverre for meg vippet legebitchen over på akkuratt ståkarakter (selvom jeg sa jeg ikke ville klare å fullføre, ikke ville etc). Satser på å ikke få innkalling. Skal ihvertfall ikke inn i forcen, rømmer heller landet eller tar evn siviltjeneste.

Hadde egentlig tenkt å ljuge på meg noen medisiner og allergier, men var så sikker på at jeg ville stryke på hånda uansett at jeg var ærlig. Jævlig surt å bli såvidt tjenestedyktig, når fyren forann deg slipper pga selvmordstanker og hasjrøyking sad.png

Bilbo: De spør om du vil ha militjærtjeneste eller siviltjeneste. Skal du be om siviltjeneste må du si at du har en "grunnleggende pasifistisk holdning", trenger ikke utdype noe mer.

Med tanke på at bare 20% or so av de som var på sesjon ble innkalt i år så er sannsynligheten for innkallelse med "elendige" resultater rimelig slim. Dog, om de leiter etter en drittjobb som bare krever en hånd... :boxed:

Trodde tjenestedyktig var tjenestedyktig og at ikke la noe særlig vekt på variasjonene av resultater ellers? Har ihvertfall f.eks. en kamerat som er inne nå som har astma og div allergier, men ble såvidt tjenestedyktig og senere innkalt.

til alle der som ikke har lyst å gå inn i militæret, vel her ser du 4 jenter har gjort det frivilig.

4 jenter inn i militæret

Jeg bor selv ikke så lang fra militærleir selv, og har sett flere jenter som har hvor der og mange av dem er veldig søte jenter. så skal ikke se bort i fra det kan være jenter på den plass du kommer til.

Militære er ikke så ille som dere alle skal ha det til. eks her opp så har den engent playstasion rom med lerret skjerm og kjøre stol og ratt og pedaler for bil spill, 3 billiard bord og 2 bordtennis bord, svømmehalle,trenings rom(bra utstyr), kino, internett tilgang (fast pc du kan surfe litt på nette med, men kan også bruke bærbare pc selv, trådløs nett) så som sakt det er ikke så ille som dere skal ha det til!

Ola Soldat har det mye bedre nu en del år tilbake.

Trodde tjenestedyktig var tjenestedyktig og at ikke la noe særlig vekt på variasjonene av resultater ellers? Har ihvertfall f.eks. en kamerat som er inne nå som har astma og div allergier, men ble såvidt tjenestedyktig og senere innkalt.

1583512[/snapback]

Vel, på en eller annen måte må de vel gjøre en forskjell på folk, jeg tviler ufattelig mye på at bare ca. 7 av 30k ble gjort tjenestedyktig. Såvidt jeg har skjønt så får de med de beste resultatene oppfylt ønskene sine om tjenestested, så faller resten på andre steder hvor det trengs om nødvendig.

Trodde astma og i tillegg div allergier var grunn til å ikke bli tjenestedyktig :boxed:

Uansett, du kan jo bli innkalt men sendt hjem på første dagen om legene på Sessvollmoen finner deg udyktig.

til alle der som ikke har lyst å gå inn i militæret, vel her ser du 4 jenter har gjort det frivilig.

4 jenter inn i militæret

Jeg bor selv ikke så lang fra militærleir selv, og har sett flere jenter som har hvor der og mange av dem er veldig søte jenter. så skal ikke se bort i fra det kan være jenter på den plass du kommer til.

Militære er ikke så ille som dere alle skal ha det til. eks her opp så har den engent playstasion rom med lerret skjerm og kjøre stol og ratt og pedaler for bil spill, 3 billiard bord og 2 bordtennis bord, svømmehalle,trenings rom(bra utstyr), kino, internett tilgang (fast pc du kan surfe litt på nette med, men kan også bruke bærbare pc selv, trådløs nett) så som sakt det er ikke så ille som dere skal ha det til!

1583859[/snapback]

Ooooh .. høres ut som GP :boxed::tafse:

4 jenter inn i militæret

1583859[/snapback]

Ooooh .. høres ut som GP ' /> p

1583905[/snapback]

hehe..flink du er :boxed: