Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Bliv1n

Militæret, heimevernet, sivilforsvaret -->

Recommended Posts

Blir 18 år til neste år, men er ikke ferdig med utdanningen/læretida før om 4 år. Jeg vil da være trollgammel, og vil raskt i jobb. Men har det seg slik at jeg da MÅ inn i militæret, eller hva enn de tar folk inn i? Og hvis jeg nekter? MÅ jeg da gjøre samfunnstjeneste? Kjipt om jeg må vente et år før jeg kan begynne å jobbe...

Noen med peiling?

Blir 18 år til neste år, men er ikke ferdig med utdanningen/læretida før om 4 år. Jeg vil da være trollgammel, og vil raskt i jobb. Men har det seg slik at jeg da MÅ inn i militæret, eller hva enn de tar folk inn i? Og hvis jeg nekter? MÅ jeg da gjøre samfunnstjeneste? Kjipt om jeg må vente et år før jeg kan begynne å jobbe...

Noen med peiling?

1577685[/snapback]

Du kan jo søke om utsettelse fordi du går skole, det skal gå bra. Ellers kan jo du bare søke om sivilteneste om du ikke vil inn. Men det enkleste vil bli bare å dimme, da er du jo ferdig med hele skiten.

blir du først kalt inn til førstegangstjeneste, så må du i prinsippet inn en eller annen gang.. er du feks i en bachleor så kan du be om utsettelse til den er ferdig, men du må inn før du feks kan ta en master..

hvis du går på vgs så er du pliktig til å begynne før du fortsetter på evnt universitet. Har du ikke vært på sesjon enda kan du jobbe hardt for å dimme hele greia..

ting du slipper unna med da er feks dårlig hørsel, dårlig rygg, at du er imot krig, etc. (da bør du ikke være medlem av et jaktlag, våpenklubb m.m ' />) Ekstremt dårlig motivasjon, psykiske plager etc er andre områder hvor du kjapt blir kicka.

finner de, til tross for dine ryggplager, at du har å dra et år i millitæret, kan du søke om siviltjeneste. feks hvis du etter en uke i indre troms drar på deg strømpebukser og løper hylende ut i skogen på jakt etter mamma, kan du regne med at du kommer deg langt vekk fra våpen, og heller inn på en barneskole eller barnehage hvor disse evnene er ettertraktet vare.

det siste du skal gjøre er å drite i innkallingen, og tro at de bare glemmer deg. Er du først innkalt glemmer deg deg IKKE, det var før, ikke nå lenger, ta det fra en som fikk 19 dager pga dette p

lykke til mann smile.png

bare kødd på iq testen på sesjon. selv om de sier at "uansett hva dere svarer her vil dere bli kalt inn". 1+5=23 også videre.... fikk brev nå etter 2 år at jeg ikke vil bli kalt inn i fredstid i norge.

evt røyke noen bønner før sesjonen

Iq testen klargjører hvor du blir sendt. Dårlig på iq testen altså en dårlig rekruttskole/stilling etc.. Om du ikke har noe imot militæret (stå opp tidlig, leve på rom med flere :blush: så ta lærlingtiden i militæret. Noe som visstnok skal være ettertraktet i etterkant.

gjør som meg, si du røyka hasj og har hatt selvmordstanker. Blei sendt rett hjem med 500spenn. Spenna brukte jeg på viking puben med en fra tromsø.

legejournal fra innrykk er offentlig etter forespørsel.. er grenser for hvor kult det er å bli sikrettsklarert ved jobbsøking, og få psykiske problemer og narkotikamisbruk i trynet..

Det scavenger sa stemmer (desverre) ganske godt.

Jeg kom inn i januar i år, og er ferdig om 67 dager. Det finnes ikke ord for hvor mye jeg gleder meg.

Hvis du er en av de mange (les: alle normale) som ikke vil inn, sørg for å fiks det før du faktisk må inn.

Eneste positive med militæret, i mine øyne, er at du blir kjent med en del kule folk, og at det er greit å ha på CV'en.

19 Desember er jeg fri igjen, og aldri faen om jeg skal tilbake. Aaah.. dette kommer til å bli den beste jula i manns minne.

Lykke til med hva enn du bestemmer deg for.

Kunne jo vært skrevet bok om alle måtene man kan lure seg unna deler eller opptil all førstegangstjenesten. Du kjenner sikkert en eller annen sosialist, spør ham hvordan.

hvis du går på vgs så er du pliktig til å begynne før du fortsetter på evnt universitet. Har du ikke vært på sesjon enda kan du jobbe hardt for å dimme hele greia..
HAH! Ikke faen om de får stjele ett år av mitt liv som jeg i stedet kan bruke til å studere og komme ett skritt nærmere å bli tannlege med to millioner i årsinntekt.

Når jeg får innkallelse til sesjon skal jeg la de veie meg, teste IQen min og alt det der, men etter det er det adios compadres!

Si du er passifist. Du slipper du å drøsse rundt på våpen. Og bløff på syns og hørsels testen, da blir nok du sendt hjem :blush:

Ikkje lurt og jukse på iq tester og div, trengs alltid folk til og spikre skyteskiver og jobbe på hærens kongelige vaskeri.

Slipper mennesker med ekstrem pollen allergi å gå i militæret? (og andre allergier da)

1579161[/snapback]

Om du har dokumentasjon, så er det godt mulig.

Du slipper jævlig lett med div. allergier. Pollen + div. matallergier holder lenge. En jeg kjenner som ville i militæret slapp ikke inn fordi han haddde så mange allergier ^^

Du slipper jævlig lett med div. allergier. Pollen + div. matallergier holder lenge. En jeg kjenner som ville i militæret slapp ikke inn fordi han haddde så mange allergier ^^

1579314[/snapback]

Det er litt pussig egentlig. Virker som de som vil i militæret kanske ofte ikke kommer inne. Mens de som ikke vil kommer inn.

Men er det slik at bare noen tusen blir kalt inn, så det er en god sjangse for at jeg ikke skal inn i noe som helst?

Men er det slik at bare noen tusen blir kalt inn, så det er en god sjangse for at jeg ikke skal inn i noe som helst?

1579589[/snapback]

Jeg trodde jeg var off the hook når jeg ikke ble kalt inn om sommeren, men da lå det plutselig en lapp i posten min i oktober. Dem kaller inn folk hele året virker det som. Vet ikke hvor mange prosent det er som blir innkalt, sies at den er ganske lav, men nesten alle jeg kjenner har enten vært inne eller skal inn.

ting du slipper unna med da er feks dårlig hørsel, dårlig rygg, at du er imot krig, etc. (da bør du ikke være medlem av et jaktlag, våpenklubb m.m :blush:) Ekstremt dårlig motivasjon, psykiske plager etc er andre områder hvor du kjapt blir kicka.

1578210[/snapback]

Så hvis jeg er imot krig slipper jeg å gå i millitæret?

Jeg er glatt imot krig!

Jeg tok siviltjenesten og jeg vil glatt si at det var noe av det morsomste jeg har gjort. Møtte sinnsykt mange likesindende og drev med positivt arbeide omrent 1 år. Vil tro at det er ca. som militærtjeneste, hvis du går inn med positiv holdning, så blir det gøy året du holdet på med, uansett om det er militær eller siviltjeneste.

Kjenner 1 som faktisk slapp unna militæret fordi han var homofil. Altså, det holder ikke å si at du er homofil, men det han gjorde var å si at han var homofil og han _hadde_problemer_med_dette_. Aner ikke om det funker, men det er kanskje verdt er forsøk?

Å slippe unna militæret er easy. Si at du over en lengre periode har drevet og sniffet pepper og poppet E, samt at du røyker braja minst to ganger om dagen. Legg så på at du liker skytevåpen. Sitt i stolen og se nervøst rundt deg, mens du klør deg i skrittet. Erklært ikke tjenestedyktig på stedet :blush: I verste fall fanger de opp bløffen og tvinger deg inn, men da trenger du bare gjøre det elendig så får du dra hjem etter noen uker...

ting du slipper unna med da er feks dårlig hørsel, dårlig rygg, at du er imot krig, etc. (da bør du ikke være medlem av et jaktlag, våpenklubb m.m :blush:) Ekstremt dårlig motivasjon, psykiske plager etc er andre områder hvor du kjapt blir kicka.

1578210[/snapback]

Så hvis jeg er imot krig slipper jeg å gå i millitæret?

Jeg er glatt imot krig!

1579780[/snapback]

Men du spiller BF2 tongue.png

Du må være litt forsiktig med hvordan du prøver å bløffe forcen. det var en kar som sa han pisset på seg hver natt på fremmede steder, noe han også gjennomførte, og ble sendt hjem. Problemet var at han måtte ta en natt på hotell ved flyplassen, og da ringte forsvaret hotellet for å se om han hadde pisset på seg igjen. Det hadde han jo ikke, så han måtte bare dra seg opp igjen...