Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Erixxn

Søker Medlemmer til spillutviklings-prosjekt

Recommended Posts

Hei, da her jeg startet opp ett prosjekt spill-utviklingsprosjekt, som kommer til og fokusere på og lære, og ikke sette for høye mål, men starte lavt, og jobbe seg oppover.

og ikke minst fullføre påstartede prosjekt

Dette er ett amatør+hobbyprosjekt, som det finnes ganske mange av rundt om kring.

Vi vil satse på standalone-spill, ikke modder. Vi vil komme til og lage 3D-spill, kanskje 2D, og kanskje web-baserte spill.

Vi vil satse hardt på kommunikasjon innad i "Studioet", hvis ikke vil alt falle isammen ganske fort, vi vil satse på og ha ukentlige møter, og Irc kanal, Webside med forum osv osv.

vi trenger så og si alt.

hvis det vil bli snakk om noen inntjening, vil dette bli delt rundt til alle medlemmene av prosjektet.

Vi trenger: Webmastere med kunnskap til html+Css/php/phpforum(det er bare ett pluss med flere kvallifikasjoner) -

Grafiske artister med god erfaring til adobe photoshop -

3D-modellerere med kunnskaper til 3DS MAX/blender -

Konseptartister(tegninger) -

Historieskrivere som kan skrive både main story og diverse quests -

Programmerere med kjennskap til C / C+ / C#

Mappere, hvis dere har lyst til og deltad med noe annet en det som står der, bare skriv det så skal jeg vurdere det.

Da skal jeg barae avslutte med og si at jeg ikke kan så mye om noe av dette, jeg er bare en 14 år gammel gutt full av ideer og føler jeg er riktig ledertype. pluss at jeg har god tid og er veldig entusiastisk over prosjekter jeg driver med.

Kan også en del 3D studio max og har god erfaring med photoshop.

jeg gjentar nok engang at dette er att amatørprosjekt, med folk som bare bruker fritiden sin, og dette er ikke noe man ser på som jobb i det hele tatt.

Tusen takk, hvis det er noen spørsmål, eller hvis noen har lyst til og ta del i ett spennende og utfordrene prosjekt, bare post svar, jeg kommer til og sjekke ofte.

-Erixxn

Anbefaler deg å joine noe eksisterende modteam, slik at du får litt erfaring med hvordan slike teams arbeider. Du er fjorten år og jeg mener det er alt for ambisiøst av deg å starte noe slikt. Du skriver heller ikke hvilken motor du har tenkt å bruke.

har vært med i 3 teams allerede, alle for spill, alle har gått til helvette etterhvert grunnet kommunikasjonssvikt og og sikte for høyt. her har jeg tenkt til og starte smått, som jeg skriver

Det meste jeg tok i når jeg var 14 gikk til helvete, men det var vel fordi min kompis hadde ødeleggende natur i seg...

Uansett, hvis "prosjektet" er så løst - uten spesifikk motor, platform osv, er det jo totalt uinteressant for noen med erfaring å kaste tid etter det. Videre, henger alder sammen med erfaring, og det er kjedelig for 1 person med masse erfaring og sitte og utdanne en liten hær med andre uten å få den store erfaringsutviklingen selv. Dvs at en eller to personer trekker lærekurven, for de kan så mye, men det er ingen som trekker dem videre opp, med mindre de spør i andre fora....og hvorfor joiner de ikke bare et team hvor de blir midt på treet, kan fremdeles drive løs support og lære mer.

Men hvis du/dere starter et konkret prosjekt, spill/mod som noen med erfaring syns om (fellesmålsetning tror jeg lærebøkene kaller det), er det jo win-win, men å bare si at dere skal lage et spill og trenger utviklere, trekker jo kanskje ikke direkte de som kan _mye_.

Så hvis du ikke konkretiserer det du skriver sist, spennende og utfordrende prosjekter, blir det litt meningsløst å ha et forhold til det.

ISS og Morgan Stanley leter også etter mennesker som vil være med til spennende og utfordrende prosjekter, men, merkelig nok, driver det ene firmaet med regjøring og de andre med investment banking. Så "spennende" er sånn passe subjektivt syns jeg.

Men, det ser ut som du har stå på vilje og det er jo kjempebra. Så jeg prøver ikke å drepe ideen din, prøvde bare med litt kontruktiv feedback.

edit: ikke skrivefeil, glemte et ord i setningene her og der :(

du bør presisere mer hva du har planer om. En mod ville jeg så absolutt ha begynt med, ettersom spillmotorer ofte koster mye, mye, mye penger å få lisens på. Også en god ide å ha en sound-engineerer på laget?

oops, glemt, ja vi trenger sound folk :lol:

angående for nå har jeg ingen spessielle planer for prosjekter innad i prosjektet, men hadde tenkt litt at medlemmene fikk lufte sine ideer, så kommer vi vel på noe xD

vel, jeg pusler litt med 3d modeller til source motoren (Halflife 2, css, dod og alt mulig fint)

Men er litt på amatørstadiet fortsatt...

Interested?

Jeg er lydmann, men kunne nok tenkt meg å jobbe med eldre folk, uansett hvor flittig du måtte være. Skremmer nok en del folk bort ved å enda være på ungdomsskole-stadie.