Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
John/REAL

RO eller DoD?

Recommended Posts

Jeg har i helga spilt en masse DoD:S free weekend og hadde tenkt å kjøpe det, men så visste jeg ikke om jeg skulle kjøpe DoD eller RO :blink:

Har lyst på et WW2 online spill og begge er det

Jeg var veldig fornøyd med DoD, men hvordan er RO, er det noen som har spilt begge liksom... :grin:

Takker for alle svar (Visste ikke hvor jeg skulle poste den?)

Red Orchestra gir deg en HELT annen og mye bedre gameplay-messig følesle. Det er nesten som om du er der. Slik det er nå så har ikke DoD noe å stille opp med mot RO er jeg redd.

Red Orchestra er spillet for deg. :blink:

Men bare en advarsel: Du trenger litt tid til å sette deg inn i det, men etterpå er det utrolig givende!

Likte du FIFA soccer foran PES, så kan du kjøpe DOD.

Likte du det beste spillet kan du kjøpe RO.

Spillene er omtrent like gode; de er faktisk veldig gode, begge to.

Med forbehold om at jeg overhodet ikke har fulgt med på patchene til RO:O så jeg ikke er oppdatert på hvordan spillet utviklet seg etter release:

DOD:S har overlegen grafikk, og dersom du liker infanterikamper i en stabel med ruiner er det faktisk veldig bra.

RO:O har overlegen realisme, og dersom du liker infanterikamper i en stabel med ruiner, blir nytelsene dine jevnlig avbrutt av kilometervis med trasking på de østeuropeiske slettene, men noen ganger befinner du deg i Stalingrads mest utbomba områder og da er det faktisk bedre enn DoD:S selv om grafikk og en del dilldall er dårligere.

Jevnt over liker jeg DoD:S bedre på grunn av intensiteten i infanterikampene og den übernydelige grafikken. Dersom du liker å kjøre tanks bedre enn å spille som infanteri, kan du stole på at du kommer til å trives bedre med RO:O - eller Battlefield1942 modden Forgotten Hope, som er enda bedre :wub:

:lol: må vel løpe å gjømme meg nå :(

(iallefall utenfor dette forumet!)

Spillte DoD fra 2001 til 2004(da RO kom til UT2004). Var en grunn til at jeg bytta. Var rett og slett lei DoD og det statiske gameplayet. Det går mye fortere(føles nesten som quake innimellom) enn RO, men føles mindre som krig, og mer som deathmatch.

Heinkel overdriver biten med at det er mye gåing i RO. Er det innimellom(dvs gåing uten å møte fiende) på noen av de store bretta, men ellers så er det ikke det...med mindre du velger å gå langt for å flanke fienden(noe som er vanskeligere i DoD).

DoD har marginalt bedre grafikk på noen områder, så jeg føler ikke at det er noe grunn til å gå for det spillet. Lydene og effektene er bedre i RO.

Uansett...spillene er såpass forskjellige, at hvis du ikke har prøvd RO, og innbilder deg at det kan ligne DoD, så bør du heller prøve RO hos noen som har det før du kjøper det.

Du har ellers mye mer muligheter i RO og da...rangerer jo fra usannsynlig heftige nærkamper(koitos o.l), til tank-kamper på opptil 1200 meters avstand. Mye mer bredde altså. Rart at en FH fanatiker foretrekker DoD framfor RO egentlig....

Har du spilt Americas Army? Hvis du har, kan du tenke deg at Americas Army er Red Orchestra og Counter Strike er Day of Defeat.

Har du spilt Americas Army? Hvis du har, kan du tenke deg at Americas Army er Red Orchestra og Counter Strike er Day of Defeat.

Heh, dobbelpost av Hst med 8 minutters mellomrom :(

Enig, jeg likte ikke helt DOD: S alt for mye arcadefølelse

RO derimot er mer realistisk og har mye større brett.

Og så tankinga da :lol:

Spillte DoD fra 2001 til 2004(da RO kom til UT2004). Var en grunn til at jeg bytta. Var rett og slett lei DoD og det statiske gameplayet.

<klippe>

Heinkel overdriver biten med at det er mye gåing i RO.

<klippe>

Du har ellers mye mer muligheter i RO og da...rangerer jo fra usannsynlig heftige nærkamper(koitos o.l), til tank-kamper på opptil 1200 meters avstand. Mye mer bredde altså. Rart at en FH fanatiker foretrekker DoD framfor RO egentlig....

1465428[/snapback]

Forstår det slik at du stort sett har spilt DoD og ikke DoD:S? Kartene er jo stort sett remakes så gameplay er vel ikke mye forandret. (Jeg har ikke spilt "gamle" DoD). Jeg er enig i at gameplay i DoD:S gjerne vikler seg inn i lange stillestående "uavgjort" sitausjoner. Jeg liker det egentlig.....:( "kjøttkvernodus" kaller jeg det.

Det er ingen overdrivelse at det er mye gåing i RO:O dersom man sammenlikner med DoD:S. Det tar ofte forjævlig lang tid, siden gåing oftere betyr åling i RO! :wub:

Grunnen til at jeg foretrekker DoD:S foran RO:O selv om jeg liker FH :lol: bedre enn begge er at RO blir litt "FH light" med sin "combined arms minus nesten alle våpengrupper bortsett fra inf og tanks" og små tropper. Jeg synes close combat i RO er konge, og siden det var mer av dette, og mindre tanks i RO:CA (3.3) så likte jeg faktisk moden bedre enn standalone spillet.

Med sin reine og mere actionpregede dog fortsatt ganske realistiske inf-gameplay er DoD:S klart forskjellig fra FH. RO faller litt mellom 2 stoler som litt for enkel "combined arms" til å få beste karakter for "combined arms" og litt for lite infanteri og nærkamp til å være det beste inf og nærkamp spillet. Dersom RO hadde ditsja tanks hadde RO vært en sterkere konkurrent til DoD:S for meg (jeg hadde kanskje likt det bedre enn DoD:S over tid, fordi animasjoner og skade/våpenmodeller er bedre.)

Jeg kjøpe begge to og brukte vel ca 30 min på RO mens jeg har brukt mye tid på DOD:S som jeg liker veldig godt :lol: RO var ikke noe for meg fordi terskelen var for høy og jeg hadde ikke tid til å spille meg opp. DOD:S er jo enkelt og kjent kosept med mange gode custom maps også.

Eneste minuset med RO er at det norske miljøet for det er så lite. Elsker RO men når RO.no sine servere står tomme da orker jeg ikke å spille.

Ville nok valgt RO framfor DoD siden det er ultra realistisk og tankstyringen er noe av det mest innovative jeg har sett.

Jeg kjøpe begge to og brukte vel ca 30 min på RO mens jeg har brukt mye tid på DOD:S som jeg liker veldig godt :lol: RO var ikke noe for meg fordi terskelen var for høy og jeg hadde ikke tid til å spille meg opp. DOD:S er jo enkelt og kjent kosept med mange gode custom maps også.

1465659[/snapback]

jeg må jo si at å bruke 30 min. for å gjøre seg opp en mening om et spill, samme hvilket, er alt for lite. uansett, det er nok læringskurven som er "problemet" for RO, selv om den ikke er så bratt som enkelte vil ha det til. jeg brukte ikke mer enn en time eller to første kvelden jeg spilte modden, men man må ville lære og forstå.

læringskurven er en slags velsignelse utkledd som en forbannelse, den skiller de som er ute etter realisme fra de arcade-søkende, den er et slags shitkid-filter. misforstå meg rett, jeg kaller ingen her for shitkids.

heinkel:

det er FH som er RO-light hvis vi skal snakke realisme i tanks. FH er intet annet enn en moddet BF1942 med økt damage på tank shells og økte hitpoints på enkelte tanks når det kommer til tankdelen, man kan ikke begynne å sammenligne de på andre områder annet enn at de er plassert i samme tidsrom i historien. jeg håper bare ikke FH2 blir det samme på en annen motor. ikke for å starte noe her, men det er på tide du innser dette.

edit: når det kommer til DoD så foretrekker jeg DoD orginalen fremfor DoD:s.

tja for meg som ikke har mye tid til så spille er det viktig at spillet er lett å lære. Derfor liker jeg bf serien og cs fordi det følger samme malen. Hadde jeg hatt tid og mulighet så kunne sikkert RO blitt gøy. Det må sies at jeg også liker god grafikk og RO sin er ikke nærheten av DOD:S sin.

Spillte DoD fra 2001 til 2004(da RO kom til UT2004). Var en grunn til at jeg bytta. Var rett og slett lei DoD og det statiske gameplayet.

<klippe>

Heinkel overdriver biten med at det er mye gåing i RO.

<klippe>

1465428[/snapback]

Forstår det slik at du stort sett har spilt DoD og ikke DoD:S? Kartene er jo stort sett remakes så gameplay er vel ikke mye forandret. (Jeg har ikke spilt "gamle" DoD). Jeg er enig i at gameplay i DoD:S gjerne vikler seg inn i lange stillestående "uavgjort" sitausjoner. Jeg liker det egentlig.....:( "kjøttkvernodus" kaller jeg det.

Det er ingen overdrivelse at det er mye gåing i RO:O dersom man sammenlikner med DoD:S. Det tar ofte forjævlig lang tid, siden gåing oftere betyr åling i RO! :wub:

Grunnen til at jeg foretrekker DoD:S foran RO:O selv om jeg liker FH :lol: bedre enn begge er at RO blir litt "FH light" med sin "combined arms minus nesten alle våpengrupper bortsett fra inf og tanks" og små tropper. Jeg synes close combat i RO er konge, og siden det var mer av dette, og mindre tanks i RO:CA (3.3) så likte jeg faktisk moden bedre enn standalone spillet.

Med sin reine og mere actionpregede dog fortsatt ganske realistiske inf-gameplay er DoD:S klart forskjellig fra FH. RO faller litt mellom 2 stoler som litt for enkel "combined arms" til å få beste karakter for "combined arms" og litt for lite infanteri og nærkamp til å være det beste inf og nærkamp spillet. Dersom RO hadde ditsja tanks hadde RO vært en sterkere konkurrent til DoD:S for meg (jeg hadde kanskje likt det bedre enn DoD:S over tid, fordi animasjoner og skade/våpenmodeller er bedre.)

1465624[/snapback]

Så hvis vi lager en petition der vi overtaler TWI til å fjerne tanks, og bare beholde infanteri-delen, så vil du spille RO?

Du er klar over at det er på ca 1/3 av bretta som er ute nå at det er tanks i det hele tatt(på ca halvparten av de originale bretta).

Hvis du hadde giddi å testa Orel en gang, så hadde du nok ombestemt deg angående tanks forresten. Finnes MANGE "inf-only" brett der ute. Fatter ikke hva du klager på. Er flere av inf-bretta som har close-combat og. Stalingrad, basovka(hvis man kommer seg til måla riktignok) og odessa. Nå som custom-bretta regner ned, så har det kommi mange andre bra CQC brett. Kotios er vel en kjenning. Ikke no spes bra brett egentlig, men er intens kjemping der 80% av kills er under 10m(av de jeg kværker vaffal).

Hvis man er redd, så kan man åle seg fram ja...gjør det svært lite sjøl...men det har vel med erfaring å gjøra, og med tanke på at proning ikke funka så bra i modden som nå....og vanene sitter fortsatt. Folk har faktisk en lei tendens til å bomme på første skudde så lenge du beveger deg. Det gir deg nok tid til å kaste deg ned på bakken, og finne på no smart.

Jeg gjorde slik at jeg "abonnerte" i denne tråden og får e-mails hele tiden når noen skriver noe her, men hvordan får jeg det av igjen?

gå inn på personlige innstillinger eller "my controls". Er under "subscribtions"

Prøvde Free Weekend greiene, kom til menyen der du valgte klasse, leser at Bazooka/Panzerschreck er for å ta ut Snipere og MG'er på lang avstand, og føler at jeg er ganske oppgitt allerede.

Jeg TIPPER at hvis du liker DOD:S så kommer du til å bli skuffa over RO:O, DOD:S er veldig arkade.

gå inn på personlige innstillinger eller "my controls". Er under "subscribtions"

1465736[/snapback]

wtf, finner det ikke?

Jeg kjøpe begge to og brukte vel ca 30 min på RO mens jeg har brukt mye tid på DOD:S som jeg liker veldig godt :( RO var ikke noe for meg fordi terskelen var for høy og jeg hadde ikke tid til å spille meg opp. DOD:S er jo enkelt og kjent kosept med mange gode custom maps også.

1465659[/snapback]

Unnskyld for at jeg skjøt deg den gangen, men du gikk framfor han jeg egentlig skulle drepe, heldigvis drepte du tyskerenjævelen, du var min første teamkill :lol:

1465736[/snapback]

wtf, finner det ikke?

1465780[/snapback]

post i helpdesk da, ikke spam ned denne tråden.

Sign in to follow this  

• Create New...