Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Landstryker'n

Norsk Bfv public server?

Recommended Posts

Kjære battlefield.no

Jeg og flere norske bfv spillere har et høyt ønske om og få en norsk battlefield vietnam public server. Hvor er bedre og spørre enn akurat her hos dere. :(

Noen gode grunner:

-Det er lite utvalg av gode servere, de få som er, er plagsom med høy ping og masse lag, og befinner seg stort sett i utlandet som ikke gjør saken noe bedre.

-Gamecommunity som for tiden er den mest populære serveren har nå begynt med mappacks og har altfor håpløse admins.

-Det norske bfv communitiet vokser hver dag, pga at flere legger bf 2 modern gayness på hylla.

Kommer dere på noen flere gode grunner til at vi burde få oss en norsk bfv server, shout out og gi din støtte.

Takk :nono:

Kommer ikke på noen enklere grunn enn det som er blitt brukt i utallige shampo reklamer

"Because we are worth it" :(:nono::nono:

Synes egentlig det er litt rart at et slikt bra community som bf.no ikke dekker opp en server på vietnam delen, synes dette skulle vært, fordi det heter ikke battlefield.no for ingenting?

Hadde vi fått ett slikt tilbud, så hadde jeg vært på serveren hver dag, og støttet opp serveren. :(

Og med meg kommer flere, kjente navn har det med å fylle opp en server :nono:

Kommer battlefield.no med en BFV-server vil den garantert ha et stort publikum fra dag 1. Man kan nok ikke garantere full server 24 timer i døgnet nå i begynnelsen, men det virker å være mange norske BFV-spillere som har begynt på'n igjen.

Det er vel ikke på trass at det ikke er satt opp en server, men finnes muligheten for å sette opp en stusselig liten server hadde dette blitt satt voldsom stor pris på av oss.

Bare sørg for en god mapcycle, og luk ut idiotmaps som Flaming Dart, Con Thien, Khe Sahn, Cedar Falls og Fall of Saigon :S

Det er slettes ikke rart at vi ikke har en BFV-server: Vi har tidligere gjort flere tapre forsøk på å få

opp en server, men på grunn av dårlig besøk (les: total tomhet) har det vært bortkasting av ressurser.

Så at det jamres litt over at vi ikke har server for spill X, når vi tidligere har besvart jamringa med å

sette opp servere som står tomme, tar vi egentlig med knusende ro...

MEN! Vi konstaterer at aktiviteten og interessen rundt BFV er økende. Vi driver nå med en liten (vel,

nokså stor, egentlig) omorganisering av serverparken. Jeg prøver å få plass til en BFV-server inni det

hele. Kan ikke love noe akkurat nå, men det ser lovende ut :(

Det jeg ønsker meg fra dere er KONKRETE forslag til oppsett av server. EKSAKT hvilke kart er det

dere vil ha med, og EKSAKT hvilke kart er det dere IKKE vil ha med? Hvor lange runder? Hvor mange

runder? Andre ting? Hvis dere kommer med GODE og KONKRETE forslag, så skal jeg prøve det jeg

kan for å få en ordning på det.

Merk at jeg bruker ordet KONKRET veldig ofte og ta det som et KONKRET hint :nono:

Ho Chi Minh Trail

Må nesten ha med dette mappet da det er det desidert beste infanterimappet spør du meg.

Operation Hastings

Mitt absolutt favorittmap som involverer mye helikopterkrig blant tett skog :nono: Absolutt det mappet jeg har hatt det morsomst med !

Fall of Lang Vei

Kanskje ett irritabelt map for noen men elsker dette mappet pga den som vinner helikopterkrigen her vinner bokstavelig talt kartet :( Det er rimelig intenst og utfordrende.

Kan overbringe et forslag til deg litt senere Kybber, gjerne iform av PM eller personlig oppmøte på dørstokken din iført rosa thights. Spørs hva som gagner saken min mest :(

Avean: Takk! :nono:

Potet: Etter å ha sett bilde av angitte antrekk her på forumet, så er det vel ikke tvil? :(

En cycle på en 7-9 intense maps a' 30 minutter hver er det jeg ønsker i grove trekk, både infanterivennlig og hardware basert. De verste rapekarta utelukkes i mitt forslag iaf.

Landing Zone Albany

Hue68 - Er det egentlig noen tvil?

begge versjoner av Quang Tri

Uansett setter jeg min litt til Settebassen når det kommer til maputvalg. :(

Det er slettes ikke rart at vi ikke har en BFV-server: Vi har tidligere gjort flere tapre forsøk på å få

opp en server, men på grunn av dårlig besøk (les: total tomhet) har det vært bortkasting av ressurser.

Så at det jamres litt over at vi ikke har server for spill X, når vi tidligere har besvart jamringa med å

sette opp servere som står tomme, tar vi egentlig med knusende ro...

MEN! Vi konstaterer at aktiviteten og interessen rundt BFV er økende. Vi driver nå med en liten (vel,

nokså stor, egentlig) omorganisering av serverparken. Jeg prøver å få plass til en BFV-server inni det

hele. Kan ikke love noe akkurat nå, men det ser lovende ut :D

Det jeg ønsker meg fra dere er KONKRETE forslag til oppsett av server. EKSAKT hvilke kart er det

dere vil ha med, og EKSAKT hvilke kart er det dere IKKE vil ha med? Hvor lange runder? Hvor mange

runder? Andre ting? Hvis dere kommer med GODE og KONKRETE forslag, så skal jeg prøve det jeg

kan for å få en ordning på det.

Merk at jeg bruker ordet KONKRET veldig ofte og ta det som et KONKRET hint :nono:

1368915[/snapback]

Wow, dette kan jo bli kjempebra :nono:

Maps: Jeg er enig i noe av det settepotet sier om maps. Mitt valg ville være og ikke ha med Fall of Saigon, Defence of Con thien og cedar falls.

Runde tid: Når det gjelder og ha med tid på serveren, er det nok et god forslag. Da er det mulig og spille et map uten og bli feks rapet i all evighet. 30 minutter er akkurat passe.

Tickets: Tickets synes jeg burde være på ca 450 eller 500. Det kan virke som ganske mye men som regel med tid på serveren så klarer man vanligvis ikke og spille ned alle tickets, med mindre det er full rape.

Flag warning: Det er mere gøy og ha flag warning av, pga at det skal være mulig og snike seg litt rundt mapet og ta et flagg uten at en arme av feks 10 stk kommer busende rett mot deg så fort man går inn i en flagg sone.

Hardware: Jeg synes at u-moddede (er det et ord?) maps er best. Er så vant til og spille maps og vite hvor hvert enkelt kjøretøy befinner seg.

Ellers, så kommer jeg til og støtte bf.no sin evnt server og jeg kjenner mange som kommer til og gjøre det samme :(

Takk

Kybber, ikke rart at BF.no serverne var tomme mens resten i Norden var smekkfulle.

Grunnen var enkel. BF.no klarte aldri å få de stabile, pluss at det var store mengder packetloss og lag. Slikt ødelegger fort ryktet, og folk kommer ikke tilbake. Nu vel, det var fortiden. En BFV server tar ikke store ressursene, så please klem på plass en :nono:

Mitt forslag til oppsett:

2 runde hvert map a' 25 minutt, 250% tickets.

(eventuelt 1 runde a' 30 minutt, 250% tickets)

Flaggwarning: AV! (ffs...)

Friendly Fire ON

Ping kick @ 150 ms

Etablerte admins :(

Maps (i tenkt rekkefølge):

Hue 1968

Alltid en slager. Hardware og infanteri i en salig blanding, og det ender utrolig sjelden med rape public. Bølger alltid frem og tilbake.

Fall of Lang Vei

Igjen en mix av infanteri og hardware. Chopper kan dominere men i 9 av 10 tilfeller så kjempes det til siste ticket her og, intenst og artig map!

Quang Tri 1972

Mye mer åpent enn 1968 versjonen, og her er man alltid sikra en sabla artig runde. Action overalt, både høyt og lavt. Bedre enn navnebroren QT 1968 grunnet større frihet, og masse ruiner å herje blandt.

Operation Game Warden

Mye bedre alternativ enn Operation Hastings, i og med at mappet er mindre, mer intenst og helikoptre/flyrapen ikke ødelegger for mye på bakken. Kortere avstand for infanteri, og også lettere å bryte ut av eventuel rape.

Ho Chi Minh Trail

Som Avean sier, et av de beste mapsa public. Stor flyt i spillet og utrolig mye action gjør dette til en gysare. :D

Saigon 1968

Kloakk-krig ftw! Saftig map som inneholder utrolig intense infanteridueller under bakken og "duck and cover" på overflaten grunnet både tanks og helikopter.

Landing Zone Albany

Kartet som skiller "nabbs" fra de mer erfarne, bokstavelig talt. Infantry only, bortsett fra et par APC'er og virkelig mappet der aim og bevegelse betyr noe. Intens og utrolig artig.

Operation Irving

Hardware mayhem deluxe, uten rape!. Avhenger av et US lag med en IQ over skostørrelsen sin, og det er det jo ikke alltid man har :thumbsup: Men kommer kampen først i gang er man sikret ufattelig intenste kriger i sentrumflaggene. Tunneler, kasser, choppers, napalm, bouncing bettys som teamkiller hele laget, knivkamper og snipere på de merkeligste steder, her har vi alt. :thumbsup:

Jess, det var det jeg hadde å komme med no i hvert fall :nono:

Settes forslag ser veldig bra og fornuftig ut :D

Så nå gjelder det å bli ferdig på jobb å komme seg him ( 12 dager igjen :( ) og spille bfv :nono::nono:

Takk for forslag så langt!

Kybber, ikke rart at BF.no serverne var tomme mens resten i Norden var smekkfulle.

Grunnen var enkel. BF.no klarte aldri å få de stabile, pluss at det var store mengder packetloss og lag. Slikt ødelegger fort ryktet, og folk kommer ikke tilbake. Nu vel, det var fortiden. En BFV server tar ikke store ressursene, så please klem på plass en :nono:

Da vi endelig fant ut av problemet, så var det for sent. Men vi prøvde faktisk enda en gang, etter at

problemet var fiksa, og fortsatt var det ikke mulig å trekke folk inn på serveren. Men de hadde vel

allerede gitt opp, som du nevner.

Problemet var uansett at SOHO-ruteren som sto foran maskina ikke takla den harde belastningen det

er å kjøre en spillserver. Ruteren ble bytta ut med en PC, som håndterer trafikkmengden uten

problemer. Faktisk så kjører BF2 #11 Allmaps på den maskina nå. Serveren er full hver kveld, et

testament på at vi fikk fiksa problemet :(

Men denne nye serveren, som forsåvidt nå er bekrefta at vi kommer til å sette opp, vil uansett være

en kraftigere maskin på bedre linje. Så dette bør bli en smooth server :nono:

Edit: Serveren kommer ikke opp i dag, altså. Men i løpet av veldig kort tid, dvs. få dager, skal den være

på plass :D

Please, ikke gidd de svære "helirape" brettene, det trekker vietnam laaangt ned :(

Begge Huene, Saigon og Quang Tri 72 osv.

Edit: Sette sa det :nono:

Edit: Forresten, glem reclaiming Hue, vietnamkvinnen og at Vietnam kan rape litt for enkelt trekker mappet ned. 68 ftw

då har eg vore innom hybelen å henta bfv koden, så nå har eg store forhåpningar.

(eg kjøpte bfv så seint, at det berre var eit par timar med spillig over nett før bf2 kom, så eg håper det kommer opp ein server!)

Kybber, tusen takk! Skal sørge for å spre ryktet, og gi denne serveren trafikk! Men ikke legg den ned etter 2-3 dager da, gi oss litt tid :nono:

Forslag til navn: BF.no #1 - Best of Vietnam

:(

Men denne nye serveren, som forsåvidt nå er bekrefta at vi kommer til å sette opp, vil uansett være

en kraftigere maskin på bedre linje. Så dette bør bli en smooth server :nono:

Edit: Serveren kommer ikke opp i dag, altså. Men i løpet av veldig kort tid, dvs. få dager, skal den være

på plass :thumbsup:

1369015[/snapback]

:D

Så kjempeflott. Tusen takk til deg Kybber :thumbsup:

Og ikke hør på alt settepoteta sier om oppsett, vi må iaf ha hastings på bf.no serveren. :(

Klare regler som baserape uten alle flagg, burde være regel nr uno. :nono:

Igjen, nice work Kybber :thumbsup:

Takk

Game Warden > Hastings

Tenk no ikke bare på deg selv din helihore, men på totalopplevelsen :nono:

Satte i hvert fall opp et forslag med annenhvert map inf/hardwarebasert :( Kan jo prøve i hvert fall. :nono:

Sign in to follow this  

• Create New...