Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Thrusthamster

Revenge of the Kid

Recommended Posts

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=2179&g2_serialNumber=1

Kilder: Dagbladet

Revenge of the Kid

Den populære videoen av en som ble kjent som «Star Wars Kid» har rukket å bli en av de mest kjente filmene på nettet, samt et kjent begrep, på kort tid. Men virkeligheten bak videoen er ikke fullt så komisk. Nå skal Ghyslain Raza (som «Star Wars Kid» heter) saksøke de som offentliggjorde filmen.

Ler mer her

Mobbing i stor skala

Popkulturfenomen

«Star Wars Kid» er blitt en av de mer kjente filmene på nettet. Den har ikke en spesiell sjanger, men er vel i samme kategori som «Leeeeeeeeeeroy Jeeeeeeeenkins!» er. Det startet med at Ghyslain Raza skulle kopiere Darth Maul sine bevegelser fra Star Wars Episode I: The Phantom Menace. Det endte med at noen kamerater av han fikk tak i videoen og la den ut på Kazaa. Aktiviteten rundt den eksploderte, og snart hadde alle de kjente «morofilm»-sidene den, sånne som eBaum's World, Big-Boys (som nå heter Break.com) osv. Man kan faktisk si at «Star Wars Kid» ble et av popkulturens mest kjente begrep, han var til og med som en unlock i Tony Hawk's Underground 2.

Store konsekvenser

Mens alle vi lo godt av filmen så gikk Ghyslain gjennom en enorm mengde mobbing, så mye at han sluttet på skolen. I følge foreldrene fullførte han ungdomsskolen på psykiatrisk avdeling. Nå, 3 år etter filmen ble lagt ut, blir han fortsatt gjenkjent på gaten. Foreldrene saksøker foreldrene til de som lastet opp filmen for ca. 1 million kroner, og saken begynner 10. april.

ja forstår han på en måde..

2 måter å ta ting på..

slik som jeg som ler AV meg sjøl når eg gjør tåpelige ting

eller føle at du blir mobba og bli gærn.

Tror nokk han var mobba nokk før vidoen også for å si det sånn....... :heart: ' /> ;)

Hva er 1 gutts lidelse mot alle de latterkickene folk har fått av denne videoen ?

Et akseptabelt bytte spør du meg.

Hvorfor i det hele tatt filme seg selv gjøre noe slikt?

Bare tragisk, men jeg lo godt av filmen sist jeg så den.

Jeg hakke sett den engang jeg..... men stakkars kid.....jaja....Numa Numa fyren har jo også blitt latterliggjort.... jaja...

synes synd på fyren men må også si lol!

typisk USA...

1323657[/snapback]

Er ikke "Star Wars Kid" kanadisk?

Skjønner egentlig ikke helt hva som var så morsomt med filmen. Okey, det tok ganske av etter hvert, men morro var det ikke.

Men det er da litt kult å få være med i Tony Hawk, da. Eller? ;)

synd at unger ikke kan straffes rettslig sier jeg...

Har sett videoen og lo av den når jeg såg den, men det var før jeg hørte om hvorfor den lå ute på nettet, og at det ikke var frivillig fra ungen at den var distribuert.

Patetisk å mobbe en unge som bare leker.

Bare tenk på det dere trolig har gjort som små selv, som ikke har vært fanget på film og distribuert over hele nettet.

synes synd på fyren men må også si lol!

typisk USA...

1323657[/snapback]

Er ikke "Star Wars Kid" kanadisk?

1323740[/snapback]

kan hende, satset på at det var fra USA, ;)

Tar eg heeeelt feil nå eller er Star Wars kid den samme som gjorde numa numa videoen? Noe eg har hørt.

Stakkars fyr, men han mangler litt selvkritikk, hvem i helvete lager en slik film, geek.

Tar eg heeeelt feil nå eller er Star Wars kid den samme som gjorde numa numa videoen? Noe eg har hørt.

Stakkars fyr, men han mangler litt selvkritikk, hvem i helvete lager en slik film, geek.

1323816[/snapback]

Nei, Numa fyren var mye eldre. Star Wars Kid er 17 år nå.

1323816[/snapback]

Nei, Numa fyren var mye eldre. Star Wars Kid er 17 år nå.

1323825[/snapback]

Men eg leste det på internett, da må det være rett. ;)

Han trenger litt selvironi ;)

1323884[/snapback]

Sikkert vanskelig å ha selvironi når alle forteller deg hvor klønete og feit du er. tongue.png

Fyren burde vel nesten ikke tatt det så gale.. om folk prøver mobbe meg får de en på trynet, og/eller driter eg de ut emd en bedre komentar elr noe.... er vel sikkert ikke så jevli lett og folk bør ikke mobbe andre.. ;) , men hater unger som med en gang de blir litt mobba bare løpre til rektor eller mamma og pappa, isteden for å stille opp for seg sjøl..... :heart:

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...