Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
rglaf

Værbaserte kart?

Recommended Posts

Jeg satt og tenkte: Hva om kartene i BF2 var værbaserte. Slik at bilene kunne sklidd hvis det regnet, at det hadde vært farlig å fly mens det lynet og tordnet osv. osv.

Andre værbaserte idéer på BF2-maps? Karkand på en tåkete dag kunne blitt mange hyggelige overraskelser. :)

Det var faktisk en jævla tøff ide. Tror det kan bli ganske krevende,

ikke minst for servere. Ser for meg en klankamp i som åpner med

kommentaren "Ja det er en meget tåkete dag på karkand i kveld" :)

For avansert sier nå jeg... ALlltid fint vær i BF spillene. Tror ikke jeg kan komme på et hvor det regner. (har ikke spilt så mye BF:V så er jeg ikke helt sikker om det er noen baner der).

Litt for avansert for dagens onlinespill. Kommer sikkert i BF3 eller BF4 :)

BF2 Engine tåler ikke regn/snø noe som er veldig trist :) Hadde vært fett å spilt på et brett med regn lyn og hele pakka

1161887[/snapback]

njaa.

vi i norwegian resistance klarte å legge inn regn i battlefield 1942 :thumbsup:

så det skal nok gå i bf2 også :)

Det er vel ikke noe problem å endre på "føret" så biler sklir og sånt. Tåke kan man jo saktens også fikse, det er jo rimelig disig på enkelte kart allerede. Men regnvær er vel kanskje ikke helt enkelt nei. Eller en snøstorm for den saks skyld. Men jeg er sikker på at det kommer før eller siden. Om ikke fra EA, så fra noen andre.

huh.. det regner nå hos meg på 1 kart - Songua stalemate (eller kordan det skrivest)

Det er vel ikke noe problem å endre på "føret" så biler sklir og sånt. Tåke kan man jo saktens også fikse, det er jo rimelig disig på enkelte kart allerede. Men regnvær er vel kanskje ikke helt enkelt nei. Eller en snøstorm for den saks skyld. Men jeg er sikker på at det kommer før eller siden. Om ikke fra EA, så fra noen andre.

1161938[/snapback]

Farg tåken hvit og gjør den tettere-> snøstorm.

BF2 Engine tåler ikke regn/snø noe som er veldig trist :) Hadde vært fett å spilt på et brett med regn lyn og hele pakka

1161887[/snapback]

Huff nei, det er vel alt for vanskelig å adde noen sprites.

hehe, Putte inn sprites er svinvanskelig.

Det som er mer vanskelig er kanskje å få motoren til å dynamisk forandre verdier over tid som f.eks friksjon på diverse materialer som er på brettene. Er det mulig i det hele tatt i bf2 engine, eller må man ha 4 stk NEC earthsimulator maskiner for å spille? Har ikke orket å sette meg inn i programdelen av motoren.

Hadde det vært enkelt, så tenker jeg nok at de hadde laget sånne brett.

BF2 Engine tåler ikke regn/snø noe som er veldig trist :thumbsup: Hadde vært fett å spilt på et brett med regn lyn og hele pakka

1161887[/snapback]

1162277[/snapback]

Nettopp det er alt for vanskelig :)

Uansett om du skulle klare å lage regn som ser nogenlunde pent pluss at det ikke lagger , så har du et problem med at det vil regne inne i bygningene noe vi ikke vil ha noe utav.

Det eneste hadde vel vært å få fiksa en animert owergrowth, men det ville ikke sett bra ut.

BF2 engine er ikke lagd for vær effekter, men det vil nok komme modder der dem kansje lykkes med å få inn regn. man vet aldri

Ikke hvis man får regnet til å respektere en av collision meshene som er i alle modeller. Lage det som polygoner kanskje (trekanta snø :) ) sette limit til partikkelsystemet til kun å vise 1000-3000 polygoner samtidig.. smal sak. Mange muligheter

Eller at man painter på terrenget der man vil at det skal snø/regne. Selve regnet kan være en client-side sprite som har en radius på ca. 20m rundt spilleren.

BF2 Engine tåler ikke regn/snø noe som er veldig trist ' /> Hadde vært fett å spilt på et brett med regn lyn og hele pakka

1161887[/snapback]

1162277[/snapback]

Nettopp det er alt for vanskelig p

Uansett om du skulle klare å lage regn som ser nogenlunde pent pluss at det ikke lagger , så har du et problem med at det vil regne inne i bygningene noe vi ikke vil ha noe utav.

Det eneste hadde vel vært å få fiksa en animert owergrowth, men det ville ikke sett bra ut.

BF2 engine er ikke lagd for vær effekter, men det vil nok komme modder der dem kansje lykkes med å få inn regn. man vet aldri

1162422[/snapback]

Jeg tror vi i nr klarte det å la det være å regne i husene også:cursing:

vi har 2 regn typer på battle of kvam mappet våres.

i spawnen til tyskerne og på en bro til en liten øy.

en av de er slik at det regner der du ser og det syntes kun hos deg.og

på den andre så er det lokalt nedbør:)

begge 2 funker helt fint uten lagg.og er HELT realistiske...

Prøv nr før dere svarer på om regn er mulig i bf:)

www.norwegianresistance.com

Sign in to follow this  

• Create New...