Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Spinalsoup

Sony snubler igjen

Recommended Posts

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=527&g2_serialNumber=2

Kilde:Slashdot

Sony goes Phony

For ikke lenge siden tiltrakk Sony seg mange nettbrukeres vrede, ved ikke bare å inkludere et rootkit (bakdør til pcen din) på cder sluppet av selskapet, men også fordi dette ikke ble fjernet før media grep tak i det. Men det ser ikke ut til at Sonys strategi om å støte fra seg bevisste mennesker har stoppet der. Siste nytt fra selskapet er nå reklamefolk som tagger ned vanlige vegger med reklame, mens det selvsagt skal se ut som om grafittikunstnere har vært på ferde.

Les mer her.

Mislykket markedsstrategi?

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=528&g2_serialNumber=2 Her ser vi visstnok en "grafittikunstner" i full gang. Bildet er hentet fra denne siden.

Man kan spekulere på hva Sonys stab egentlig har tenkt på, når de gikk for denne markedsføringen. At det var billig kanskje, siden de slapp å betale for vanlig reklameplass? Men hva da med for eksempel bøter for hærverk, eller anså de det som usannsynlig at det ville bli oppdaget? Det som uansett kan vises til, er at disse bildene begynnte å dukke opp samtidig over større deler av USA samtidig, og uten en sentral koordinering er usannsynlig at et splitter nytt produkt skulle finne veien inn i behovet for kreativ utfoldelse hos så mange forskjellige mennesker.

Motreaksjon

Resultatet har blant annet blitt "defacing" av denne megacorp-forsøplingen av omgivelsene. De som anser seg som ekte grafittikunstnere, eller kanskje er rasende folk som ikke godtar at slike selskaper tar seg de utroligste friheter, har flere steder gått til verks for å markere sin avsky. Her kan du se flere eksempler på det, som bildet under.

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=534&g2_serialNumber=2

Men er Sony de første som har en slik taktikk? Slettes ikke, både IBM og Microsoft har tidligere tatt i bruk lignende taktikker. Det hele er et forsøk på å framstille visse produkter med kvaliter av en slik art, at folk fakstik går ut og markerer at de liker eller bruker de. Positiv branding, eller brennmerking, er det de forsøker å gi sine produkter. Men hvor langt skal man kunne godta at slike selskaper får gå? Eller, hvor langt kommer til å gå før de skjønner at effekten veldig lett kan bli det motsatte av det de ønsker seg? Eller kan effekten i det hele tatt bli noe annet enn de ønsker seg, er all publisitet av det gode? Dette er spørsmål det ikke finnes noen enkle svar på, i undertegnedes mening.

Hva mener egentlig du?

Haha bra markedsføring da, skal nå litt for å finne på no sånt(jg hadde ikke klart det hvertfall :)) Go sony! :thumbsup:

Åh nå må jeg gå å kjøpe en PSP!! :)

Var det ikke Avean som skulle legge ut nakenbilde av seg selv på forumet om noengang Sony kom til å gå på en smell? Siden han er slik en fanboy med enorm tiltro til Sony. :thumbsup:

Edit: Bevis! Han sylder oss 2 bilder nå da... :)

nananana nananana ohohoh take your clothes off

(chorus)

Åh nå må jeg gå å kjøpe en PSP!!  :)

Var det ikke Avean som skulle legge ut nakenbilde av seg selv på forumet om noengang Sony kom til å gå på en smell? Siden han er slik en fanboy med enorm tiltro til Sony.  :thumbsup:

Edit: Bevis! Han sylder oss 2 bilder nå da...  :bleh:

1159984[/snapback]

haha ja! bring it on Avean! :)

Tenk om bare flere selskaper hadde ment dette hadde vært en god idè, ikke bare reklame på anvisted steder da nei, oi se der ja - volvo reklamerer visst på veggen min! Jaja, er jo litt fiffig, litt koselig liksom, at multinasjoneale selskaper selger seg som underground fenomener til barn som ikke skjønner bedre.

jeg har ingen mening om dette før jeg vet hva sony hadde gjort hvis jeg tagget stabburet-reklame på hovedkvarteret deres.

Kasta et ENORMT nintendo teppe over hovedkvarteret dieres. (av typen som dekker hele huset bare på pur faen

De har ikke gått på en smell da . Har ikke fått noe negative innvirkninger dette og mange syns jo det bare er kul markedsføring :)

De har ikke gått på en smell da . Har ikke fått noe negative innvirkninger dette og mange syns jo det bare er kul markedsføring :)

1160563[/snapback]

sier du bare fordi du har badetiss (uten å bade)

1160563[/snapback]

Hvis ikke Root Kit skandalen kan klassifiseres som en smell så vet nå ikke jeg.

chicken.JPG

Tror du er chicken jeg :thumbsup:

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...