Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Kybber

ADVARSEL: Mulig virusspredning via BF2

Recommended Posts

Battlefield2-virus.jpg

Bilde:

Rayl.A-orm detektert i serverbanner

ADVARSEL: Virus spres via serverlogoen i BF2

Battlefield.no har nettopp fått rapporter som tyder på at et virus (orm) kan spres ved nedlasting av serverlogo i BF2. Dette er en av de to logoene som vises for å identifisere serveren i den interne serverbrowseren i BF2, og ved lasting av spillet. Disse logoene lastes ned automatisk ved pålogging til en server.

Det har også blitt rapportert om at folk må reinstallere maskina for å bli kvitt viruset. Vi anbefaler derfor alle om å være forsiktige og virussjekke datamaskina ofte.

Så langt vet vi ikke noe om hvor stor spredning det er på dette viruset, eller hvor mange servere som er infiserte. I likhet med det fleste andre aktører har også Battlefield.no serverlogo som lastes ned ved pålogging til våre servere, men vi kan garantere at serverne er virusfrie.

Edit: På grunn av at det ikke har kommet flere rapporter om denne ormen, er det grunn til å anta at det ikke er noen merkbar fare for å få den ved spilling på vilkårlige servere. Men det er alltid en god regel å virusscanne disken med jevne mellomrom, ihvertfall for dere raringer som kjører Windows :lol:

Faen...så jævla unødvendige av folk å lage virus...wots the point?? Bare pga de ikke har noe liv, skal de hevne seg på meneskeheten ' />

Jeg spiller bare på BF.no så heldighvis ingen fare for meg.. p

maskina drar ikke bf 2 :lol:

Faen...så jævla unødvendige av folk å lage virus...wots the point?? Bare pga de ikke har noe liv, skal de hevne seg på meneskeheten  ' />

Jeg spiller bare på BF.no så heldighvis ingen fare for meg..  p

1068271[/snapback]

Folk gjør det nok for penger...la oss si at et firma vil reklamere for et produkt, de snakker med hackerne som lager ett virus og legger det ut..så laster du det ned når du går inn på serveren(e) og det kommer masse pop-ups hver gang du går inn på internett for eksempel..

det er jo ikke så lurt for det firmaet da...

fy faen folk eier ikke respekt må ødlegge så fort de har kjangs..

men men på en anden side så spiller jeg bare på bf.nos sine servere så da er det ikke noe farlig :lol:

Om dette forsinker patchen blir jeg sur.

Vi har da ventet lenge nok på patchen :blush:

Men forøvrig spiller jeg også kun på bf.no sine servere, så da er jeg vel trygg :lol:

Faen...så jævla unødvendige av folk å lage virus...wots the point?? Bare pga de ikke har noe liv, skal de hevne seg på meneskeheten  ' />

Jeg spiller bare på BF.no så heldighvis ingen fare for meg..  p

1068271[/snapback]

Folk gjør det nok for penger...la oss si at et firma vil reklamere for et produkt, de snakker med hackerne som lager ett virus og legger det ut..så laster du det ned når du går inn på serveren(e) og det kommer masse pop-ups hver gang du går inn på internett for eksempel..

1068312[/snapback]

Hmm.. lurer på om jeg skal gå løs på en karriære som "virusoppretter" eller hva jeg nå skal kalle det. huh.png Å tjene stoore penger...

Kan noen forklare oss som er født før 1990 hva et "serverbanner" er for noe??

(Er det den saken som reklamerer for "Lyse" og forteller om at dette er en server fra battlefield.no, (for eksempel)) ???????

:lol:

Stemmer (og jeg var 15 det året) smile.png

Edit: Jeg kunne vel kalt det "sponsorlogo" eller "communitylogo" da det egentlig er det det heter.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...