Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Geronimo86

3D modellering

Recommended Posts

Martyrium og Tobby: Jeg eier dere begge!

Hvordan kan du påstå at du eier oss nå vi ikke en gang har hørt om deg?

og du viser ikke noe du har laget?

Hehe

Jeg og martyrium har sett hverandres modeller og vi kan påstå sånne ting, men her kommer du inn og tror du eier,LOL sier jeg :lol:

Visst du eier oss så mye så, add meg på msn også kan vi se kem som er best!:blush:

:starwars:

Hvordan kan du komme her og si at jeg ikke kan bruke xsi fullt ut uten og vite noen ting om hvordan jeg bruker xsi osv?

Det med at noen programmer brukes av noen enginer osv er selvfølgelig sant, men så er det slik at om alle som begynner med modellering på proff basis utdannes i feks 3dsmax, så vil mange fortsette med det.

Jeg har pratet med mange folk som jobber i filmindustrien i usa og canada, og de forteller at xsi er i ferd med og ta over helt der oppe, og at noen av game dev stedene som valve og noen av underkontorene til ubisoft har begynt og bruke xsi

dette tyder på at programmet er i ferd med og ta over, og da er det faktisk noe og satse på.

Som mange har sagt på diverse forumer: 3dsm er et polygons modellerings program, xsi og maya er "3d package" altså modellering, render, animering, exporter osv

og rundt det med plugins: du trenger en basic skills som kan brukes i alle programmer, ikke bare skills med pluginer i feks 3dsmax

Jeg har pratet med mange folk som jobber i filmindustrien i usa og canada, og de forteller at xsi er i ferd med og ta over helt der oppe, og at noen av game dev stedene som valve og noen av underkontorene til ubisoft har begynt og bruke xsi

dette tyder på at programmet er i ferd med og ta over, og da er det faktisk noe og satse på.

Som mange har sagt på diverse forumer: 3dsm er et polygons modellerings program, xsi og maya er "3d package" altså modellering, render, animering, exporter osv

og rundt det med plugins: du trenger en basic skills som kan brukes i alle programmer, ikke bare skills med pluginer i feks 3dsmax

1066474[/snapback]

Dette sa de om lighwave og... Nå er xsi noe bedre enn lightwave, men fremedels ikke den hellige gral.

Hva i all verden er det du snakker om? Mener du at Max ikke har modellering, render, animering exporter osv? I såfall tror jeg du bør kikke en gang til.

Kan du vennligst omformulere? Jeg forsto ikke setningen.

Jeg har sett både dine og tobby sine modeller før, og jeg tror dere har sett mine. På spillmodding.no :wave:

It's teh Slash jo. Hvorfor gidder dere å ta Martyrium seriøst? for et år siden så hadde han jo ikke hørt om modelering en gang. No offence men.

faen, her tok slash meg rått :lol:

man kan lære mye på et år pampers, spesielt siden jeg ikke bedriver annen form for spillmodding enn modellering

OK, tenkte jeg skulle prøve meg her, se om jeg kan hjelpe ut noen i nød :)

Jeg har selv drevet litt med spille moding/low poly, men likte det ikke så godt, så er ikke verdes beste på det. Jeg bruke maya/photoshop og fant ingen problemere med det. Hvis det er noe MAX har som ikke finnes i maya så er det altid ett plug-in for det, og de er vanligvis gratis.

Den virkelige gleden med maya finner du når du begynner med MEL (Mayas kode språk) det er veldig lett og lære og gjør det mulig og lagge ALT. Selv om det kan være litt jobb så kan du kopiere alle tools fra endre programmer eller effekter fra filmer.

Jobbet sammen med en kar fra Weta og Maya var hoved programmet dems (pluss mange andre)

Grunner:

- MEL

- NURBS/SubD

- particle/fluid

Har prøvd 3dsMax også, men likte det ikke i hele tatt. Passet ikke til min workflow. En ting man må huske på er at allle programene Maya, 3dsMax, hudini, XSI osv er proffe programmer med høy pris, lærings kurve og kvalitet. Det finnes billige/gratis programmer også som holder til "vanlig MOD bruk"

Angående Gnomon WOrkshop så anbefaler jeg ikke de DVDene til ny begynnere. Lærerene er veldig flinke, men kan ikke lærebort. Hvis du kan Maya og vil perfeksjonere ett evene eller lærer mere avanserte ting så er Gnomon veier, ellers ville jeg tatt en titt på digital-tutors.com eller simplymaya.com

Bruker også/har erfaring med disse programmene om noen lurer på noe der:

- Zbrush

- Realflow

- Bouju

- RealViz serien

- photoshop

- nuke

Håper noen ble litt klare over hva de skal velge.

Ole Kristian