Jump to content
Battlefield.no
sadolf

Formel 1 - NERFet i hel?

Recommended Posts

Jeg innser seff at det kun vil være noen få fabrikkteams som vil kunne hevde seg hvis vi slipper teknologien fri, men det får nå så heller være.

Er jo allerede sånn i fotball, og ingen sier vel at den sporten dør?

Et godt poeng Ghad, nå skal også det sies at det spilles betydelig mer fotball enn det kjøres motorsport. Uansett så kommer det alltid til å finnes GrandPrix løp med det ypperste av teknologi. Er mer bekymret for at sesongene framover blir mer kaotisk enn det har vært til nå, og det er ikke noe morro for meg som vil se racing. :hmm:

...

hvis ikke de ledende kreftene i F1-sirkuset hadde begynt å begrense teamenes muligheter til å implementere ny teknologi tidlig på 80-tallet så hadde vi hatt førerløse biler som gikk tett oppunder 600km/t i dag. hvor moro hadde det vært da?

...

1027513[/snapback]

+

Formel 1 er i grunn som utfor og hopp....

Du bare venter på at en ekker annen skal kræsje/falle, og slå seg skamløs.

Et hopprenn uten nakkebrudd er et dårlig hopprenn!

1027484[/snapback]

Hadde bilene gått 600km/t hadde vi fått mer blod og action!!! :hmm:

F1 er king, men det er driten at det skal gå på TV3-

Kva for idiotgreier er det? Er det ikkje greiast om slikt blir sendt på riksdekkande kanalar?

Viasat kan brenne i helheimen i evig pinsle og tid! Måtte smertene være utålelige og sjela skrike av ulukke!

F1 som det er nå er faktisk veldig underholdene, selvfølgelig kan det bli bedre..

Men det at de vil ha alt til og bli mekanisk igjen er jo ihvertfall feil, det er jo og gå tilbake 10år i utvikling og det var jo ikke derfor F1 ble opprettet i sin tid.. det var jo for og vise hvor bra biler produsentene kunne lage..

Men på Sent 70 og tidlig 80 tallet så tok det jo helt av, BMW blant annet hadde en 0,5l motor som hadde 1000hk med turbo, litt vilt når den motoren satt i en bil på rundt 500kilo.. uten traction kontroll!

Men dødsulykkene osv lot ikke akkurat vente på seg, pluss at det var bare teamene med nok penger som kunne holde følge med hverandre, men andre team sakket akterut..

Formel 1 led samme skjebne som Gruppe B rally, det ble nerfet med masse regler.. og det med god grunn..

Førersikkerhet er det viktigste og ivareta.. uansett hvor "underholdene" det er og se en stakkars fyr brenne ihjel på banen. ' />

Men det at folk skal kritisere reglene ser jeg egentlig ingen grunn til?

Når man har strenge regler og forholde seg til så må man utvikle alle mikroskopiske detaljer for og få den lille "edgen" alle teamene er ute etter, om det så måtte være bedre aerodynamikk, mer bunndrag på motorene osv..

Når det er regler så blir konkurransen hardere, utenregler så kunne de laget en 8l w16 med quadturbo og fiseavgårde med 1600hk... sikkert morsomt 1 eller 2 ganger.. men etter det så skjønner man at føreren har veldig lite med kjøringen..

Allerede nå så ligger det instruksjoner i bilene om spesielle svinger på banen de kjører på, som forhindrer førere i og satse for hardt osv..

Akkurat det kan de droppe p

...

hvis ikke de ledende kreftene i F1-sirkuset hadde begynt å begrense teamenes muligheter til å implementere ny teknologi tidlig på 80-tallet så hadde vi hatt førerløse biler som gikk tett oppunder 600km/t i dag. hvor moro hadde det vært da?

...

1027513[/snapback]

Hadde bilene gått 600km/t hadde vi fått mer blod og action!!! :boxed:

1028045[/snapback]

:hmm:

uthevet litt i quoten.

men det skal jo sies at hvis det hadde vært fører i biler som gikk i 600km/t så kunne det jo blitt rett så underholdene

Button ftw

:tafse: Heia på Damon Hill før, men han slutta jo, så da måtte det bli en ny engelskmann. :boxed:

F1 er king, men det er driten at det skal gå på TV3

Betyr det at jeg må skaffe meg parabol for å se F1 i fremtiden? Eller finnes det andre "metoder"? :hmm:

NASCAR, der har du sport som kun er til for krasjene.

1027532[/snapback]

Hadde vi bare hatt noen kanaler som sender det ! :tafse:

1027824[/snapback]

Viasat Sport 1 sender Nascar på mandager. Er sånn amerikans kveld eller no sånt.

Har mistet helt interessen i F1 etter at schumi begynte med sitt raid av VM titler.

Og nå i siste året har jeg hatt vanskelig for å interessere meg igjen.

Jeg savner de helt store profilene som Nigel Mansell, Damon Hill, Ayrton Senna, Alain Prost osv osv , og så synes jeg det settes for mye regler.

Girem frie motortøyler, chassidesign og dekkvalg.

Slik får vi biler som går i 400 og teknologi ala NASA.

Om det er mann aleine eller mann+ maskin som styrer bilen driter jeg i.

Bare det går fort, kræsjes og blir fighting så er jeg fornøyd.

Nå leste jeg at Valentino ROssi kanskje var på vei i et F1 førersete, noe som kunne vært morro å få med seg.

Nå leste jeg at Valentino ROssi kanskje var på vei i et F1 førersete, noe som kunne vært morro å få med seg.

1038911[/snapback]

Må nok skuffe deg på denne. Kun media som holder på med ønsketenking, og som stadig vekk maser om dette. Selv så sier han at det er uaktuellt (men morsomt, jepp, det hadde det blitt)

Thanks for sharing us this informative article.
But I have one question about precautions... like is it necessary to wear safety vest while Hiking, Biking or Bicycling etc. ?
I visit this Safety Vest website but I have no clue what should I do because I love and have much interest for hiking and other danger stuff... :)
here's one of the picture of safety vest
Could you guide me?

safetyvest.jpg