Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Ghad

Har DU kjøpt Battlefield Vietnam?

Har DU kjøpt Battlefield Vietnam?  

381 members have voted

1. 1. Har DU kjøpt Battlefield Vietnam?

• Ja!
      379

Recommended Posts

(Sto i loading skjermen, at g.i. Joe tok ak'er og brukte dem istedet for! )

Tror nok at det der er noe av et rykte, er litt for lett å bli drept av sine egne hvis de hører at du bruker samme våpen som fi.

Man kan stort sett ikke se skikkelig dem man skyter på, man ser munningsflammer og hører lyden, og de er ofte karakteristiske.

Nei. For vietcong/NVA brukte røde sporlys og amerikanske grønne. Så der man fikk røde sporlys fra dit pepret man tilbake :( hehehe. Så lite lurt å bruke AK47 med fi sporlys da ja.

Savner sangen All along the watchtower i spillet. Det hadde vært noe. Kommer sikkert med en eller annen patch etterhvert :(

Sannsynligvis ikke. Hendrix-familien (antar det er den versjonen du mener) er beryktet for å være gnukne/grådige mht. rettigheter til musikken.

Nei. For vietcong/NVA brukte røde sporlys og amerikanske grønne. Så der man fikk røde sporlys fra dit pepret man tilbake :( hehehe. Så lite lurt å bruke AK47 med fi sporlys da ja.

Vel, nå var det kanskje ikke så vanlig å bruke sporlys i vanlige arme geværer heller da. De pleier som regel å ha sporlys i MG'ene.

;-S

Jeg har kjøpt det på Amazon.co.uk men ikke fått det ennå. Får det vel i løpet av 0-3 dager.

Jeg har i mellomtiden satt opp en liten dedikert BF Vietnam server på jobb på en dedikert 512KB fast linje.

Den heter "Vietnam Spring Consulting"

Settings:

Game mode: Conquest

Anti Cheat: PunkBuster

Players: Max 24

Maps: Alle 14.

Spawntime: 15 sek.

Tekniske data er:

CPU: Pentium 4 Northwood 2,54GHz (533MHz FBS)

RAM: 512MB (333MHz DDR)

HD: IDE100 80GB Western Digital

Jeg har i mellomtiden satt opp en liten dedikert BF Vietnam server på jobb på en dedikert 512KB fast linje.

...

Players: Max 24

Oi! Tror du kommer til å få litt trøbbel med båndbredden der. En 24-spillers server drar ca. 2Mbit

ut og 0.5Mbit inn. :(

Men du kan prøve å choke båndbredde mot klientene. Endre denne til noe mer fornuftig:

game.serverMaxAllowedConnectionType CTLanT1

Edit: Eller mente du faktisk 512KB, altså ikke 512Kb?

Jeg satte ned antallet til 10 spillere. Jeg leste readme-filen litt for raskt ang. antall spillere og båndbredde. Takk for tipset. :(

Jeg har 512Kbps både opp og ned på linjen.

Derfor har jeg satt Bandwidth limit til 512 Kbps og

Max allowed connection til 128kbps

Burde jeg bare ha 56kbps ?

Burde jeg bare ha 56kbps ?

Skulle ikke forundre meg. Men det finner du jo fort ut av da - prøv med 128 først og sett ned hvis

du får mye lagg. Hardwaren din forøvrig skal glatt kunne drive en mye større server, ihvertfall :(

Jepp, jeg tester det når jeg selv får min kopi av BFV fra Amazon.

Jeg satte den ned til 56kbps for sikkerhetsskyld. :(

Da gjelder følgende:

Server: "Vietnam Spring Consulting"

Settings:

Game mode: Conquest

Anti Cheat: PunkBuster

Players: Max 10

Maps: Alle 14.

Spawntime: 15 sek.

Rapporter gjerne hvis dere er innom serveren. :nerd:

Hepp.

Handlet det på onsdag og har spilt det noen timer. Nå har jeg sendt en mail til Dice Canada med litt info om hva jeg selv synes om spillet. Uten tilbakemeldinger kommer de neste patchene til å gjøre BF Vietnam like håpløst som Sekrate Weapens pakka.

Her er mailen:

Click For Spoiler

To: [email protected]

Subject: About BF Vietnam.

Hey guys and gals.

I'm an avid gamer and have been so for the past six years. I just bought BF Vietnam yesterday. I've been playing it for some hour now, and my immediate reaction; This is a great engine and a good game for public gamers.

I was amazed of how you've totally neglected the clan-scene at the time of release. The leveldesign is honestly not very good and the team- and equipment-balance seems non-existant. Heavy weapons-guys like the M60/M72 combo is way too powerful regarding the absence of recoil. And the heavy weaons soldier runs at the same speed as the light infantrists. Hello! :w00t:

I do love the bouncing betty, caltrops, c4, ak, mortar and a lot of other elements in the game. The scenery and textures are truly awesome and the sound is of a quality I haven't heard in other games, but looks and sound is only half the fun...

Apart from the apparent unbalanced classes/equipment and bad clan-gaming levels, it has great potential, but I think you should have contacted some active gaming clans for advice on balancing the game. At this time, you need 12-15 people on each team in order to have some fun, even in public, and that probably won't make the game as popular in the clan-scene as BF1942. Most matches online use 8-12 members on each team, and with balanced levels and strategic values in combining vehicles and infantry, the gamers fet a little more satisfaction. As of now, BF Vietnam is a game well suited for one-man-army tactics. The strategic value is absent, imho.

Anyways; I've bought both BF1942, RtR and BFV, and I love the concept. Keep up the good work, and please bring a new map or five which are suitable for tactical gaming. What I'm missing is named spots and balanced/varied levels. I do hope you'll aim at patching up BF Vietnam to a level that may compete with unmodded BF1942 v1.6 on the team strategies and even give (God forbid) CS' level design a run for the money. :D

Best regards,

Tarjei "Zalo" Tjønn

Co-leader of the norwegian gaming clan core.

http://www.corebf.com

Vet det er mye å lese. Noen som er enige med meg?  :(

Jess, kids! Jeg fikk svar fra Dice idag! :(

Her er svaret:

Click For Spoiler

To: Teh Zal0r <[email protected]>

Subject: RE: About BF Vietnam.

Dear Tarjei,

We at DICE Canada thank you for your feedback, there are many issues that we are looking at improving for Battlefield Vietnam, to make the gameplay experience as good as possible for as many as possible. Look at the products home page for future announcements.

Best Regards,

BFV Dev team

/me si teh happay campare. :w00t:

Fikk også svar idag fra [email protected] men det var bare en sånn kjedelig: "Vi takker deg for at du tok tiden med å skrive inn bla bla bla bla og vi elsker deg fordi du kaster penga dine bort på spillene våres"

Vel, nå var det kanskje ikke så vanlig å bruke sporlys i vanlige arme geværer heller da. De pleier som regel å ha sporlys i MG'ene.

;-S

Yankee brukte å lade et sporlys for hver 5 skudd i vanlig byxor og. Hva NVA gjorde vet jeg ikke men. Kjekt med sporlys i jungelen veit du :(

Liker BFV mye bedre enn BF42. Jungelen var bare helt sjef, bare ligge å vente på at en guling paserer der du ligger å gjemmer deg i gresset. Reise deg opp å stikke han ned med kniven. Spillet er rått. Terningkast : 6+ :( :overkill:

Jeg har kjøpt det..

Men spiller fortsatt med warez versjonen..

Jeg er nok bare for lat til å installere fresh fra originalen :evil:

Seff har jeg kjøpt dette geniale spillet! ' /> Kjøpte det for 449 eller noe spå Spaceworld. Og jeg liker det bare bedre og bedre body

BFV gir meg ikke samme gode "feelingen" som BF1942, men har så absolutt potensiale.

Sliter med lag uansett hvilken server jeg spiller mot. Andre som har dette problemet ?

BFV gir meg ikke samme gode "feelingen" som BF1942, men har så absolutt potensiale.

Sliter med lag uansett hvilken server jeg spiller mot. Andre som har dette problemet ?

Det samme følte eg første uken av spillet - men nå kan ikke eg tenke meg og spille BF1942 mer, selv om eg må skru ned alt på minimum så det ikke lagger på BFV. Om eg spiller "Multiplayer" eller "Singelplayer" lagger det like mye. Ellers i forumet finner du tips som kan forbetre laggingen din.

Jeg har kjøpt det på Amazon.co.uk men ikke fått det ennå. Får det vel i løpet av 0-3 dager.

Jeg vurderer også å kjøpe vietnam der, hvor mye ble det tilsammen med frakt (og toll?)

Yesss...! Bestilte spillet i dag fra en kamerat i utlandet. Får det for 100 kr... ' /> Men må kjøpe nytt skjermkort til 1300 kr da. p

Men gleder meg til å få spilt det... Jeg kommer nok til å tilbringe en del timer med det spillet ja.

BFV suger.. Er moro i en uke. Nettkode og balansering er helt på trynet. Det ligger nå å støver ned i avvente av en patch!

;-S

BFV suger.. Er moro i en uke. Nettkode og balansering er helt på trynet. Det ligger nå å støver ned i avvente av en patch!

;-S

bfv suger ikke!!!! det er drit bra

Sign in to follow this  

• Create New...