Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Ghad

Skrive guides til BF:Vietnam

Recommended Posts

Vi vet fra før at det finnes mange folk her på bruket som har god kontroll både på det skrevne ord, og på gaming! Blir spennende å se om noen føler seg kallet til å skrive guides til vietnam, slik at vi fortest mulig kan få opp kvaliteten på spillinga på våre servere!

Så, om dere føler den kreative nerven svulme, ta kontakt, så blir vi enig om noe! :)

Tidligere guides finner dere her:

http://www.battlefield.no/forum/index.php?...showtopic=11061

http://www.battlefield.no/forum/index.php?showforum=40

Skriv en guied om hvordan man graver huler!

Det er jo ikke en guide.

Huler er jo lett.

Bare å trykke g over hulen, da får man en spade for så å løpe avgårde og plante tingen et annet sted.

Du må være ingeniør som kan ha en sånn "spade" for å bruke den.

NEEEEEEEEIIIIII

Nå gir jeg opp , nå gidder jeg ikke. Jeg var nesten ferdig med å skrive detaljert info om alle våpnene i BF Vietnam . Hadde skrevet dritlangt så glir fingeren min borti back knappen på musa så mistet jeg absolutt alt :)sad.png

er du smart, så skriver du sånn no i en tekstfil...så limer du det inn i forumet når du er ferdig....

Men ja...det er JÆVELIG irriterende når sånnt no skjer....

bfvguide-nvaweapons.gif

Merknad: Alle våpen er effektive bare man har nok erfaring med de. Hjerne vinner alltid over våpen.

AK-47

Denne rifla regnes av de fleste som NVA sitt hoved nærkampsrifle men egner seg ikke som presisjons våpen over lengre distanser pga den har veldig høy rekyll så det er veldig vanskelig å drive snikskyting med denne rifla. Anbefaler kun å bruke denne i tett bebyggelse.

AKMS

Hadde jeg fått lov til å gifte meg med ett våpen så hadde det vært denne, du ser ikke meg med noe annet enn denne treffsikre søtnosen. Den har "0" rekyll og kulene går dit der du sikter og den er den eneste rifla jeg har sett som kan utfordre US sitt fryktede M60 maskingevær.

Den er så treffsikker som en snikskytter rifle og kraftig nok til å redde deg ut av tette situasjoner. Denne rifla er hva jeg anbefaler som default hos alle infanteri siden du lett tar ut M60 maskingevær folk fra distanse og samtidig utfordrer US sitt M16 rifle ganske bra.

RPD

Dette maskingeværet skal visstnok være NVA sitt svar på M60. Det har 100 kuler i magasinet og det er ganske kraftig som nærkamps instrument dette men du vil fort gå tom for ammo siden det har 2 magasin. Jeg kan ikke anbefale denne i noen situasjoner pga manglende erfaring men jeg ser kun vitsen med denne i urbane områder.

RPG-2

Dette våpenet kan "kanskje" redde deg fra tanks men ganske så sikkert blåse bort en haug med infanteri hvis du skulle stå i en klynge med en RPG-2 i hendene. O:

RPG-7V

Problemer med tanks eller annet kjøretøy i basen din ? Vel da er dette ditt våpen . Du kan ta ut en full armert tank med 2 raketter rett inn i siden og tar ut en normal jeep med bare 1 rakett.

SA-7

Denne go klumpen fyrer varmesøkende raketter som går etter helikopter,fly og kjøretøy og kan dra hele 2 mil over mappet for så og treffe. Du trenger 2 treff som regel for å ta ned ett fly med denne.

Bouncing Betty

Effektiv mine som vil blåse av deg underlivet hvis du er så uheldig å tråkke på denne. Igjen så anbefaler jeg å ikke legg ut denne overalt men på "Key Points" omkring baser dere har allerede tatt over. Kan garantere deg mange kills hvis du er kjapp på foten og miner basene du tar over. Spill smart med denne og du kan hjelpe teamet ditt ekstremt mye. For sikkerhets skyld si ifra til teammates at du har minelagt sted B6, E9 osv .

Chicom SKS 56

Enkel og grei rifle med 10 kuler i hvert magasin og du vil trenge 2 vanlige treff for å ta ut en motstander.

Type 53

Helt greit maskingevær som ikke skiller seg ut på noen måte.

SVD Sniper Rifle

Kan treffe mål på ekstreme avstander og er meget stabil så du kan lett treffe bevegelige mål. Den kan ikke måle seg mot US sin M21 rifle men den gjør jobben.

TT33 Pistol

NVA sin geniale pistol er både rask og treffsikker og meget kraftig. Pistoler er din siste redning hvis ditt hovedvåpen går tom for ammo / ikke rekker å reloade så kan denne redde deg. Jeg har tatt ut personer godt over 500-600 meter avstand med denne. Er nesten like presis som en sniper rifle utrolig nok :)

Mortar

Effektiv offensivt våpen som fyrer løs projektiler som kan gå så langt som over 1 mil :lol: Du er ganske utstatt når du sitter med denne så jeg anbefaler å bruke den mot baser/flyplasser mens du sitter i en busk eller noe . Bruk omgivelsene til din fordel !

MAT-49 Mod

En maskinpistol brukt av minefolk som siste utvei hvis noen kommer og forstyrrer de mens de planter miner og slikt. Det er faktisk ganske greit å bruke men kulene flakser vilt over 200m distanser. Effektiv rekkevidde 50-150 hvis øynene mine måler riktig smile.png

M-91/30 Sniper Rifle

SVD Sniper Rifla med rekyll ? Har manglende erfaring med denne men den skal visstnok ha dårligere treffsikkerhet enn SVD rifla. Skal spille litt med denne å komme tilbake med mer info.

Åh så sinnsykt teit det ikke gikk an å ha med bildene av hver enkelt våpen her. Vanskelig for folk å se for seg koss våpen jeg snakker om :) Teite regler grøss ... whine :lol:sad.png

Bra jobba Tahiro :)

Tahiro:

Du har glemt M16, Car15, Car15\xms, M40,m60, LAW, M79, M16 med sikte, M21.

Noen jeg har glemt nå?

Jeg kan kanskje ta de, men det blir i så fall ikke før i morgen.

Les ovenfor :) Jeg har skrevet guide til NVA ikke US det får noen andre ta.

Av 250 timer i BFV så har jeg spilt US hele 30 minutt, jeg lever og puster for NVA :lol:

Har 3 guider til jeg men følger folk med på denne tråden ? Kvalifiserer NVA Våpen guiden som guide eller ? Vil ha feedback om jeg skal drite i guidene eller fortsette :)

Har 3 guider til jeg men følger folk med på denne tråden ? Kvalifiserer NVA Våpen guiden som guide eller ? Vil ha feedback om jeg skal drite i guidene eller fortsette :)

fortsett!

Ikke les det jeg har skrevet :blush: Jeg har misforstått mellom AKMS og Type 53. Er bestandig maskingevær rifle nr 2 på slottene som er de presisjons våpnene og så har du enten AKMS-Grenades eller AK47 helt øverst i slot 1 som er rekyll våpen deluxe ment til spraying .

Har 3 guider til jeg men følger folk med på denne tråden ? Kvalifiserer NVA Våpen guiden som guide eller ? Vil ha feedback om jeg skal drite i guidene eller fortsette ' />

Legg ut resten og p

hmm akms egner seg jo for alt den da.. skyter nå så lang tåken rekker på irving...? men ja dritt bra guide tahiro ;D

EDIT: så ikke på dato.. ble kanskje litt seint ;P ? ;D

på eagames står det at du kan remote detonate nva sine miner og at den virker best mot infantry. har prøvd å remote detonate den men får det ikke til <_< noen som vet kordan en jør dette???? og vist en går på minen eksploderer den ikke men vist du kjører på den da eksploderer den... hmmm.

Og ak-47 er jo det beste våpenet den er enormt treffsikker og dreper fort, bare tapp en gang på fire knappen og kulen går helt presist og dreper som oftest den du sikter på :)

er det fritt for å lage mapguide ? (hva de forskjellige plassene kalles.. ) ikke derre bf greiene, er ike spesifikk

Sign in to follow this  

• Create New...