Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Senator

Exile: Forslagskassen

Recommended Posts

Leie / mafia:

Hei!

Har i den siste tiden vært mye opptatt på jobb samt vært syk. Så lite gaming.

Dessverre har jeg da glemt å betale for arealet mitt og når jeg logget på i går var

alt borte.

Jeg må si at det å miste alt av kjøretøy, safer og mange ukers arbeid tok litt piffen fra meg.

men, her er forslaget.

Hva med at basen gradvis går i oppløsning?

Leie / mafia:

Hei!

Har i den siste tiden vært mye opptatt på jobb samt vært syk. Så lite gaming.

Dessverre har jeg da glemt å betale for arealet mitt og når jeg logget på i går var

alt borte.

Jeg må si at det å miste alt av kjøretøy, safer og mange ukers arbeid tok litt piffen fra meg.

men, her er forslaget.

Hva med at basen gradvis går i oppløsning?

Det eneste vi kan justere er tiden før plotområdet ditt forsvinner, og når den forsvinner, forsvinner resten. Vi kan dessverre ikke bestemme hva og når ting skal oppløses siden alt er avhengig av flagget.

Vi kommer nok diskutere i admin gruppen om vi skal øke tiden, men nå siden serveren enda er veldig ny, vil vi fortsette med 8 dager en stund til, fordi det er mange som er innom bare en kort tid, og dessverre skaper ubrukte baser og vehicles en del server lag.

Foreslår at Protection Money fjernes. Jeg ser ikke vitsen annet enn at man blir tvunget til å logge på og betale. Straff for å ikke være aktiv skjer uansett, har mistet utallige helier og kjøretøy etter flere raids. Er ofte man vil ta litt pause fra Exile kanskje og ferietider nærmer seg også.

Foreslår at Protection Money fjernes. Jeg ser ikke vitsen annet enn at man blir tvunget til å logge på og betale. Straff for å ikke være aktiv skjer uansett, har mistet utallige helier og kjøretøy etter flere raids. Er ofte man vil ta litt pause fra Exile kanskje og ferietider nærmer seg også.

Grunnen til maintenance er fordi at serveren ikke skal fylles opp med objekter som gjør at ytelsen blir dårlig.

Jo fler objekter man har på servern. jo mindre fps får man. Det er også noe av årsaken til at loot spawner tregt noen ganger.

Vi har i underkant av 4800 objekter på servern. Det er ca 5000-5500 som anbefalt som maks før server fpsen begynner å synke har jeg hørt. Pluss at vi kjører custom baser og annet som krever sitt(AIs, Cap Point bygga osv).

Det er også årsaken til at Exile folka reduserte objekt per level i den nyeste oppdateringa.

• Like 1

Er det mulig å få skrudd på viewdistance på servern?

Akkurat nå sitter jeg med en relativt gammel PC, alt på ultra og kjører stabilt 80-90 FPS. Setter jeg ned til high er det 100+

I tillegg, går det ikke ann å selge eller kjøpe Satchel Charge.

Justere prisen på Visperin? Instadoc koster 1250 mens visp koster 1000...(????)

Syntes 3-400 tabs er en fin pris.

Airdrop supplies som koster 17000 elns, funker ikke.

Prøvde airdrop på mårran i dag. Virker som om man må ha litt mer peng i wallet enn det som står på XM'n.

Skru opp lootspawn i "Arma 3 barracks" de hvite halvstore byggene som står rundt om.

Er man heldig finner man en flaske med vann og en hjelm. Har enda ikke funnet våpen i disse etter loot nerfen.

• Like 1

- Mulig å få sette random drop på de airdrop kassene? Nå havner alle i en klynge ved airtradern....

- Synes du blir for raskt tørst og sulten.

- Burde du ikke få varme i kroppen av å løpe? Var borti en dag jeg lå en del stille og snipa. Kroppstempen falt til 35C. Var midt på natta og mye folk i området så jeg turte ikke fyre opp bål. Så jeg tenkte å ta en liten løpe tur for å få varmen igjen.

Selv etter flere km løping var tempen fortsatt 35C og jeg mista liv kjappt. Traders burde også selge heatpacks.

- Har og litt mistanker om at safer / dører / biler låser seg opp av seg selv etter restart innimellom. Vet at det forblir ulåst dersom du glemmer å låse før restart, men har vært bombesikker på at jeg har låst alt, så har flere safer vært ulåst når jeg har kommet på igjen.

Skal teste litt mer dette fremover for å se.

- Ammoboxer og biler velter og legger seg på siden inni basen på tregulv etter restarter.

- Største supply droppen du kan kjøpe fra tableten til 17500caps får du ikke kjøpt.... kommer opp at du ikke har nok caps.

- Senk droprate på miner osv.... Nå finner du dem over alt. Burde være rare high value millitary loot.

- Mulig å redusere tåka litt? Vært borti enkelte dager at det er så tett tåke at du knappt ser characteren din i 3.pers. http://oi65.tinypic.com/5b1wk.jpg

Det er rett og slett ikke spillbart når det er så tykk tåke....

- Nå når du har under 50% helse så kan du ikke løpe..... Muligheter for å senke den en god del så dette ikke skjer før 10-15% f.eks? Eller eventuellt fjerne det?

• Like 1

- Mulig å få sette random drop på de airdrop kassene? Nå havner alle i en klynge ved airtradern....

- Synes du blir for raskt tørst og sulten.

- Burde du ikke få varme i kroppen av å løpe? Var borti en dag jeg lå en del stille og snipa. Kroppstempen falt til 35C. Var midt på natta og mye folk i området så jeg turte ikke fyre opp bål. Så jeg tenkte å ta en liten løpe tur for å få varmen igjen.

Selv etter flere km løping var tempen fortsatt 35C og jeg mista liv kjappt. Traders burde også selge heatpacks.

- Har og litt mistanker om at safer / dører / biler låser seg opp av seg selv etter restart innimellom. Vet at det forblir ulåst dersom du glemmer å låse før restart, men har vært bombesikker på at jeg har låst alt, så har flere safer vært ulåst når jeg har kommet på igjen.

Skal teste litt mer dette fremover for å se.

- Ammoboxer og biler velter og legger seg på siden inni basen på tregulv etter restarter.

- Største supply droppen du kan kjøpe fra tableten til 17500caps får du ikke kjøpt.... kommer opp at du ikke har nok caps.

- Senk droprate på miner osv.... Nå finner du dem over alt. Burde være rare high value millitary loot.

- Mulig å redusere tåka litt? Vært borti enkelte dager at det er så tett tåke at du knappt ser characteren din i 3.pers. http://oi65.tinypic.com/5b1wk.jpg

Det er rett og slett ikke spillbart når det er så tykk tåke....

- Nå når du har under 50% helse så kan du ikke løpe..... Muligheter for å senke den en god del så dette ikke skjer før 10-15% f.eks? Eller eventuellt fjerne det?

Mange bra forslag. En del av disse er allerede under diskusjon, så regner med at det blir gjort noe med asap.

Tåken syns jeg personlig er en rå effekt, MEN det må være sjeldent og ikke vare så lenge. 10-15 min kanskje med intens tåke som man kan utnytte til noe som kanskje er litt risky, som å ta ut cash i ATM osv, eller snike seg forbi en fiende.

Det at ting velter og eksploderer er en helt vanlig Exile bug som vi har slitt med siden Exile kom, og som jeg vet andre Exile servere og har problem med, så tviler på at det er noe vi kan løse. Det eneste som jeg vet hjelper, er å sørge for at du har 2 etasjer over bilen, for når itemsa spawner inn etter en RS, har vehicles en tendens til å hoppe en halv meter, og om det da er et tak rett over, vil de mest sannsynlig eksplodere.

Litt uenig anngående tåka....greit det blir tåke.

Men når det blir så tett at du ikke har mer enn 2m sikt da er det ikke gøy lengre synes jeg.

Kveld tidligere dette skjedde var jeg på kaia ved northern spawn og loota.... fant ikke veien opp igjen.

Gikk bare å skalla i husvegger, containere og endte opp med å plompe uttafor kaia :p

Hadde vært fint om vi hadde hvertfal litt sikt så vi ser hvor vi går.

Fjern mørket.

Kunne nesten telle på to hender nå akkurat for hvert annet minutt så logget en og en sakte men sikkert av. Sånn har det vært siden Arma 2 og blir gjentatt om og om igjen men aldri blitt innført.

Kan med sikkerhet si at 70% av arma spillere som spiller endten arma 2 epoch/overpoch og arma 3 exile HATER mørket.

Pingler!

Deilig å spille om natten så lenge man har NVGs eller noe sånt :p

Synd at så få foretrekker det.

Er imot å fjerne natten, men er for å kutte ned tiden på den. Fullscreen NV koster 100 pops liksom.. Noen som foretrekker å spille/bygge etc når det er mørkt.

Trenger ikke å fortelle meg det. Tenker heller på alle andre som ikke aner at fullscreen NV finnes en gang.

Jeg har ingenting i mot mørket. Men en server som er under halvfull på en søndag som har pleid å være stapp full nesten, har jo noe i mot. :p

Gjør noe med det før det er for seint.

Jeg er enig med humaN sine observasjoner.

De fleste spillerne liker ikke å spille med natt virker det som.

Jeg personlig bryr meg ikke stort. Greier meg helt fint på natta selv uten nvg.

Men om mange spillere leaver fordi det er natt så blir det litt dumt.

Om folk leaver fordi det er natt så er det ganske sørgelig i seg selv.

Om "communitiet" har synket såpass lavt så ser fremtiden trist ut for alle mods som ikke har killstreaks, spawne med 12,7mm, tank til 1 kr osv.

Justerte natt/dag-tiden for noen dager siden så klokka går tregere når det er lyst og litt fortere når det er mørkt.

• Like 2

Kan jo muligens legge til en ingame beskjed som kommer ofte å sier at det er mulig å ta en /vote day/night.

I tillegg er den skriften ganske stor når noen først voter. Så problemet i seg selv burde være løst.

Om folk ikke takler at det blir natt på et spill som Arma og stikker fra serveren kan jo man like greit bare ha dag 24/7. Arma skal jo liksom være litt utfordrende slik jeg har forstått det... Men men.

Hadde vært kult med noen events nå da, som man kan vinne noe kult på :D F.eks 'high tier' våpen som Lynx, AS50, eller biler som Hunter og Strider :iiiiik:

Får ikke solgt "SVD camo green" og "PSO-I Scope".

Den er så vidt jeg vet fjernet fra trader og loot table grunnet en bug som duper våpenet.

• Like 1

Har liten erfaring fra Namalsk, men en ting som plager vettet av meg er bakgrunnslydene, jenter som skriker om hjelp og lavmelt dunking etc. Kan dette filtreres bort? Banner jeg i kirka nå?

Er umååååtelig plagsomt... Men det kunne vært kult og hatt de jenteskrikene og ambient lydene når man går inn i radioaktiv sone.