Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Senator

Exile: Forslagskassen

Recommended Posts

FORSLAGSKASSEN FOR ARMA 3: EXILE

Forslagskassen er her for å sende inn forslag om endringer på server og regler. Det er noen få retningslinjer du må følge i denne tråden for å beholde meldingene. Overtredelser av retningslinjer blir skjult og hører til i andre tråder.

- Kun seriøse og overveide forslag (Får du en ide, tenk litt på den og se konsekvensen av å innføre det på server).

- Begrunn forslaget (Gi en god begrunnelse for hvorfor).

- Forsøk å gjøre forslaget konkret, en sak om gangen.

- Respons og diskusjon skal være saklig.

- Personangrep eller responser som er direkte rettet mot person er ikke tillat.

Vi ønsker å forme denne serveren sammen med dere. Alle forslag settes pris på, så lenge de er i tråd med retningslinjer oppgitt over.

Roaming AI, altså npc'er (fiendtlig) som drar mellom byer med biler eller på fot, så blir de værende i byene en stund før de drar til neste by.

Dette ville gjort ting enda mer spennende når man går rundt og leter etter loot, nå som det ikke er noen zombier eller andre monstre som var på Epoch så er det jo ikke så mye annet å skyte på. ;)

• Like 1

Hadde vært flott med JSRS Dragonfire. Også Ryan zombie modden hadde vært genialt om dere setter den opp riktig med hordes.

Når det gjelder at serveren krasjer så tror jeg dere skal skjekke det revive scriptet. Har spilt på andre servere som har fjærnet det pga. at det bare skapte problemer. Men krysser fingerene for at det ikke er det. :D

Edited by norwegiantitan
  • Like 2

Hadde vært flott med JSRS Dragonfire. Også Ryan zombie modden hadde vært genialt om dere setter den opp riktig med hordes.

Når det gjelder at serveren krasjer så tror jeg dere skal skjekke det revive scriptet. Har spilt på andre servere som har fjærnet det pga. at det bare skapte problemer. Men krysser fingerene for at det ikke er det. :D

JSRS Dragonfire hadde vært kult. Lyd er alt i spill som dette.

Jeg stemmer for Roaming AI's. Det hadde vært fett og det hadde gjort ting litt mer scary :D

Om Zombie hoards er mulig å få til på en BRA måte så er jeg up for det også hehe

Er serveren nede?

En annen ting som jeg savner fra andre exile servere er "gear by respect".

Hvor du starter med bonus ting som ducktape, instadoc etc basert på din respekt.

Ingen OP eller våpen.

Eksempel.

Respekt 2,500-10,000

• Uniform U_C_Journalist
  • Vest V_Press_F
  • Headgear H_Cap_press
  • Exile_Item_XM8
  • ItemCompass
  • ItemMap
  • ItemRadio
  • Exile_Item_BBQSandwich_Cooked
  • Exile_Item_PlasticBottleFreshWater
  • Exile_Item_DuctTape

Respekt 10,000-20,000

• Uniform U_Rangemaster
  • Vest V_TacVest_blk_POLICE
  • Headgear H_Beret_blk_POLICE
  • Exile_Item_XM8
  • ItemCompass
  • ItemMap
  • ItemRadio
  • Exile_Item_EMRE
  • Exile_Item_Bandage
  • Exile_Item_DuctTape

Respekt 20,000-30,000

• Uniform U_O_SpecopsUniform_blk
  • Vest V_PlateCarrier_Kerry
  • Headgear H_Watchcap_camo
  • Exile_Item_XM8
  • ItemCompass
  • ItemMap
  • ItemRadio
  • Exile_Item_EMRE
  • Exile_Item_Bandage
  • Exile_Item_DuctTape

Respekt 30,000-40,000

• Uniform U_O_SpecopsUniform_ocamo
  • Vest V_PlateCarrier1_blk
  • Headgear H_HelmetB_light_black
  • Exile_Item_XM8
  • ItemCompass
  • ItemMap
  • ItemRadio
  • Exile_Item_EMRE
  • Exile_Item_Bandage
  • Exile_Item_InstaDoc
  • Exile_Item_DuctTape

.....

Også vidre. :D

• Like 3

Jeg også forsåvidt. Men det hadde vært kult med et element som gjør ting litt mer uforutsigbart :)

Vekk meg når serveren er stabil.

• Like 2

Jeg også forsåvidt. Men det hadde vært kult med et element som gjør ting litt mer uforutsigbart :)

Vekk meg når serveren er stabil.

Ser ut som server kan være stabil nå. Har spilt en god del i kveld uten at den har falt ned. :thumbsup:

Takk for en fin helg folkens, godt å se at folk fortsatt har håpet oppe tross at helgen har vært litt problematisk.

Forslag som har kommet inn:

JSRS

Vi skal undersøke hva slags muligheter vi har for å legge til støtte for JSRS. Om dette fungerer slik det gjorde i A2 burde ikke dette være noe problem.

Zombies / Roaming Ai

Ang. Zombies regner jeg med at vi kommer til å ta en public vote for se hvor stor del av dere som faktisk ønsker dette. Vi ønsker først og fremst å bygge en stabil plattform først (stabil server, justerte priser, tilfredsstillende FPS osv.) før vi legger til nye mods.

"Gear by respect"

Dette er noe vi har snakket og noe vi hadde lyst til å ha fra starten. Dette er ikke i Exile som vi trodde og vi må undersøke nærmere hva slags script vi kan bruke for å realisere dette, stay tuned ;)

Takk for mye gode tilbakemeldinger og takk for at alle har hatt forståelse for at vi har hatt litt trøbbel i helga. Litt barnesykdommer må vi regne med. Ting fungerte godt søndag kveld, selv med mange spillere. Får håpe det holder seg.

• Like 1

Takk for at dere setter opp en Exile server :) Må kaste ut kjerringa så jeg kan spille litt mere hehe. Takk for hjelpen i går Kakkis

• Like 2

Takk for en fin helg folkens, godt å se at folk fortsatt har håpet oppe tross at helgen har vært litt problematisk.

Forslag som har kommet inn:

JSRS

Vi skal undersøke hva slags muligheter vi har for å legge til støtte for JSRS. Om dette fungerer slik det gjorde i A2 burde ikke dette være noe problem.

Zombies / Roaming Ai

Ang. Zombies regner jeg med at vi kommer til å ta en public vote for se hvor stor del av dere som faktisk ønsker dette. Vi ønsker først og fremst å bygge en stabil plattform først (stabil server, justerte priser, tilfredsstillende FPS osv.) før vi legger til nye mods.

"Gear by respect"

Dette er noe vi har snakket og noe vi hadde lyst til å ha fra starten. Dette er ikke i Exile som vi trodde og vi må undersøke nærmere hva slags script vi kan bruke for å realisere dette, stay tuned ;)

Takk for mye gode tilbakemeldinger og takk for at alle har hatt forståelse for at vi har hatt litt trøbbel i helga. Litt barnesykdommer må vi regne med. Ting fungerte godt søndag kveld, selv med mange spillere. Får håpe det holder seg.

JSRS funker på samme måte som i Arma 2. Kun erstatter orginale lydfilene. Er 2 versjoner av den, en for Arma 3 og en for RHS pakken også som dere benytter. Fort gjort å legge til støtte for dette ved evt neste restart :D

Legger det her sånn at alle ser det og kan få tanken i bakhodet.

1. Legg ut en guide for å få lagt til JSRS hos hver enkelt spiller hvis dem ønsker det. (Meg inkl. som regel er jeg evneveik når det gjelder arma 2 og 3 addons etc.)

2. Legge til flere kjøretøy både armed og unarmed, hvis det er mulig.

3. Øke rewards fra missions. Etter som jeg har forstått så blir missions gjort kun for å farme respect. Dårlig loot og generelt småtteri man får med seg i forhold til et loot run rundt på kartet med military loot.

- Mitt forslag til dette er at man får mer cash per ai man dreper og hvis det er mulig, forandre loot på loot table fra kassa man får for å cleare missions.

Fant faktisk ut av 1. selv. :duske:

• Like 1

- Vil gjerne foreslå litt mindre natt, i den grad det er mulig i alle fall.

Jeg har ikke så veldig mye i mot natt i seg selv, det kan være moro når man kriger litt, men hvis man legger til skumringen, så er det vel omtrent Nightvision goggles på i omtrent 75% av tiden man er på serveren, man får veldig utnytte av NV i skumringen også. Blir litt sliten av og bare se grønt hele tiden, eller måtte justere skjermen opp til det som bare ser fælt ut.

Forslår derfor natt i forhold til litt "nordisk-sommer", slik at vi i hvertfall har dagtid med fullt dagslys minst 50% av tiden. :)

- Ellers så syns jeg ting har vært bra hittil, bra launch av serveren, bra med folk på også. :)

• Like 1

Det er enkelt og tjene penger og enda enklere og få opp en base.

Kan ikke derfor Axe(øks) forbli som loot og ikke noe du kjøper? Så for guds skyld ikke la Grinder bli solgt hos vendor. La folk jobbe litt ;)

• Like 1

Mulig å få til noe lengre frist på rent?

For min del spiller jeg mye alene for tiden, og da er det ikke noe vits for meg å bygge base på serveren, siden jeg jobber offshore.. Såvidt jeg vet må man nå betale rent hver 8 dag? Reiser jeg bort i 14-15 dager, er alt borte..

-Bendiksen

Grunnen til at vi har satt 8 dager er at om det blir for mange objekter på serveren vil fpsen synke. Det er noe jeg tror alle la merke til når A2 var på sitt beste. Har vi den på mer enn 10 dager vil det nesten bli for lett å bare stikke ingame en gang i blant og betale "regninga", selv om man ikke spiller aktivt men man vil bare at basen sin skal stå tilfelle man skal inn å spille igjen.

Men jeg skal sende deg en PM ila dagen så skal vi få ordna så basen din ikke forsvinner når du er til sjøs.

Ikke forslag, men orker ikke starte en egen tråd.

Prøvde Arma igjen etter lang tid, og etter 15 min på exile serveren klarte jeg å få meg selv kicket hver gang jeg joiner serveren -.-

Lang historie(15min) kort, jeg klarte å låse bilen på tur inn, kom meg ikke ut, klarte ikke å logge av (knappen kunne ikke trykkes?) så avsluttet prosessen. Nå blir jeg sparket ut når jeg prøver å joine igjen...

Ser ut til at serveren kjører bra :Congrats:

Ikke forslag, men orker ikke starte en egen tråd.

Prøvde Arma igjen etter lang tid, og etter 15 min på exile serveren klarte jeg å få meg selv kicket hver gang jeg joiner serveren -.-

Lang historie(15min) kort, jeg klarte å låse bilen på tur inn, kom meg ikke ut, klarte ikke å logge av (knappen kunne ikke trykkes?) så avsluttet prosessen. Nå blir jeg sparket ut når jeg prøver å joine igjen...

Ser ut til at serveren kjører bra :Congrats:

Står det hvorfor du blir kicket?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...