Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
cri74

Early Access, Greenlight og Crowd Funding

Recommended Posts

Syns det som blir sagt i denne videoen av boogie2988 godt summerer opp hva jeg også mener om denne type salg av spill.

Så denne selv i lunsjen i dag, kanskje den var inspirasjon for artikkelen? ^^

Så ikke videoen fra Boogie, men legger den ved nå. Takk Senator. Det var egentlig en followup til Spillåret 2013 artikkelen, også gjorde jeg litt research og det var jo en del spill som floppet :)

• Like 1

Var bare så rart at rett etter jeg hadde sett videoen så var denne artikkelen oppe, var nesten litt spooky så måtte bare spørre hehe :)

Back to topic

Dette er en trend som man har sett utrolig mye av det siste året og siden det fungerer såpass godt (for de fleste) kommer vi til å se enda mer av slike lanseringer fremover.

Om jeg liker trenden er en annen sak. Det er viktig at man forstår risken og konseptet ved slike investeringer og ser på utviklerne og dems historie med litt med kritiske øyne før man slenger seg på slike lanseringer.

Gyllen mulighet for små utviklere om de faktisk klarer å gjennomføre hele prosessen, men helt katastrofalt om de ikke gjør det, da er det helt over. Et internt finansiert spill som blir kansellert er på en måte helt greit, men om spillet flopper og har benyttet seg av denne formen for lansering blir det noe helt annet og man kan føle at man blir snytt. Men i realiteten er dette faktisk bare en del av risken man begir seg utpå ved å investere i noe som ikke eksisterer eller noe som ikke er ferdig.

Blir spennende å se fremover hvordan dette kommer til å fungere, det er egentlig opp til oss som spillere, eller man kan vel kalle oss investorer.

DayZ standalone har vel ikke blitt noe særlig oppdatert siden release...

DayZ standalone har vel ikke blitt noe særlig oppdatert siden release...

Nei, men det kommer nok. Spillet får støtte i Linux også, så da tar ting litt ekstra lang tid.

Jeg støtter de spillene jeg selv mener er interessante, kommer til å få Linux støtte og har utviklere som har god kontakt med spillerbasen sin. Har vel totalt donert 10k NOK i år :D

Windows ONLY spill interesserer ikke meg lenger ;) Håper at flere spillutviklere tar i bruk siste utgave av Unreal Engine 3 og den nye fancy Unreal 4, der begge har full Linux støtte.

Blitt invitert til Linux flere ganger, men de fleste spill er jo enda til Windows. Er ikke Linux gratis forresten?

Linux er helt gratis og noe kronglete i oppstartsfasen for de som bare har brukt Windows (SteamOS skal være fryktelig enkelt og fungere out-of-the-box.)

De fleste spill er forsatt for Windows, men etter at SteamOS ble annonsert gjør de fleste utviklere seg klare for Linux. Uansett om du liker det eller ikke, så kommer Linux sterkt inn på banen her og Linux kommer til å bli et bedre alternativ enn Windows.

På sikt er jeg helt enig med deg Total, "Linux stormer" fram som aldri før, men jeg tror det vil ta et par år til før Linux virkelig blir en game changer. Sånn som det er nå er steget for stort å ta for menigmann (casual gamer), det vil endre seg litt med SteamOs tror jeg, men tviler på at gamere som meg selv med brukbar stasjonær vil gå 100% for et LinuxOS i nærmeste framtid.

Jeg håper jeg tar feil og at Linux blir en stor utfordrer til Win9, det hadde hadde vært noe. Win9 skal etter sigende få DX12 etter mye "press" fra AMD og deres selvutviklede Mantle, det kan også se ut som at MS bygger DX12 rundt AMD sin Mantle teknologi. For meg er dette spennende saker og håper Linux blir en skikkelig utfordrer til MS så fort som mulig både på spill og kompabilitet.

Sånn som det er nå er steget for stort å ta for menigmann (casual gamer), det vil endre seg litt med SteamOs tror jeg, men tviler på at gamere som meg selv med brukbar stasjonær vil gå 100% for et LinuxOS i nærmeste framtid.

tviler nå jeg også, men jeg har tenkt å kjøre en liten steamOS maskin vs. TVen. Med "Steam In-Home Streaming" funksjonen så skal det gå an å streame krevende spill fra hovedPCen (som vil være windows). Mindre krevende saker kan kjøres lokalt. Dette har litt poeng for meg i og med at jeg har unger som jeg haller vil ha foran TVen.

Det er nok enklere å gå for en tradisjonell konsoll, men jeg har nå tenkt til å prøve dette (når det blir litt mer modent).

Overgangen for de fleste skjer nok ikke før SteamOS og Steambox konsollen, men vil nok tro de fleste går for et gratis operativsystem og bedre ytelse i spill. Slik Microsoft setter sammen sine OS i dag, så skal det mye til for at jeg gidder å bruke dem. :)

Nå er det uansett mye annet enn spilling som fungerer bra i Linux :)

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...