Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
xAncalagonx

World of Tanks

Recommended Posts

Toppfart går på tracks, mer vektkapasitet=høyere toppfart. Er ett eller begge tracks gule mister du 1km/t eller noe på toppfarta.

Motor har kun noe å si for akselrasjon (med mindre den er herpa)

Med credit retrain mister de 10% dersom du trainer i samme type (medium, heavy, TD, SPG) og er over 75% skill level. Retraining fra medium til heavy gjør at du mister 20% dersom du er over 75%. Har du 100% crew går de ned til 90%.

Har 6800+ battles og har 6 topptanks, derav 3 tX, 1 t8 arty og to t9 meds. I tillegg har jeg researcha 3 tier 8 tanks som er klare til å kjøpes. I tillegg til grinding i disse linjene utgjør 1000ish av disse kampene fun/creditgrind med hhvis E-50, Löwe, KV og AMX 1390.

Premium konto ftw!

Ja har sett det går med en del xp.

Men dey er veldig teit at jeg (tier4) må spelle med tier7 tanks, jeg er alltid laveste tier I kamper.

Hvorfor kan ikke jeg spelle mot tier 2-4?

Sånn er tier4, og jeg vil påstå at samtlige tanks (med unntak av artilleri og TD) er skikkelig dårlige. Er omtrent den verste tieren, med unntak av tier6, som ofte havner i tierX games.

Husk at i battles hvor du er lavest trenger du ikke gjøre veldig mye damage før xpen begynner å renne inn. HE er kjekt å bruke mot de som har veldig mye armor, og M3 Lee har en ganske tjukk kanon hvor HE passer godt.

M3 Lee må kjøres som en TD, og ikke som en standard medium tank. Den er treg, har begrenset vinkel på kanonen, men som rekelake sier så har den en ganske stor kanon i forhold til sin tier.

Heng bak de andre, bruk busker til camo, beskytt flaskehalser osv... slik som du ville gjort med en TD.

Mange som hater M3 Lee, men jeg likte den godt og fikk mye kills og xp med den. Men jeg liker godt TD'er og spilte dem mye før jeg begynte på US heavy linja så hadde en del TD erfaring allerede når jeg først hoppa inn i M3 Lee.

Storming er i de fleste tilfeller oppskriften på selvmord i WoT. Som regel må du jobbe deg fremover sammen med teammates, eller bare campe å skyte på ensomme stormere.

Har bare usa tankser :p

men går det ann og overføre xp fra en tanks til en annen? jeg har igjen noen tusen xp op tier1-3 tanksene som hadde vært greit og overført til tier4 tanksen :)

Om du researcher alt på en tanks får den elite-status, og eventuell xp du har på den kan gjøres om til freexp du kan bruke på alle tankser. Dette koster gullpenger.

når du får en elitetank kan du også huke av en knapp for å la all exp gå til crewet, har et slikt crew i en su85 som snart har alle perks grindet, de skal så få kose seg i object-td når jeg snart får den

koster da 200gull pr person hvis du skal retraine og beholde all exp og perks :)

Hvis du har elite tanks, eller premium tanks (som du kjøper for gull) så kan du overføre XP fra de tanksene over til Free XP. Det koster gull å overføre, men når du har fått det over i Free XP så kan du bruke det på alle tankser.

Mannskap kan trenes til å kjøre andre tankser slik at du får med deg de best trente etterhvert som du får nye tankser. Men det koster gull, som qed sier, 200gull per snute hvis du vil beholde XP på dem. Ellers mister de noen %'er med XP når de trenes om. Viktig å være obs på at du kan IKKE trene mannskap opp til å kjøre tankser fra en annen nasjon, f.eks kan ikke mannskapet ditt i en USA tanks trenes om til å kjøre tyske tankser.

Hvis du liker å storme på så er russertanksene fine. Store kanoner og armor som preller av skudd ganske ofte. Gode som nærkampsbøller. Alternativt kan du kjøre medium tankser som er fine på rushing langs flankene.

Uansett hva du velger så vil du fort finne ut at det ikke nytter å leke Rambo. Kjører du på alene så blir du fort overmannet og drept. Man blir nødt til å tenke litt taktisk uansett hvilken tanks man kjører hvis man vil overleve i rundene. En liten gulrot for å overleve er jo først og fremst redusert repair-bill, men også at mannskapet får mer XP hvis tanksen overlever enn hvis den blir sprengt.

forøvrig anbefaler jeg denne hvis du trenger kjapp innføring:

http://wiki.worldoftanks.eu/Main_Page

står mye generelt men også mye bra om hva du kan forvente av de ulike tanksene.

Visste dere feks at maus ble bygd for å kunne gå under vann fordi den var for tung for bruer? For å gjøre det mulig installerte de snorkel på tanksen som skulle kunne hente inn luft fra 13 meters dyp til crewet. Eller at Hitler en sommerdag i 1943 sto å så på en fjernkontrollert prototypemodell av en Maus og ga tommel opp?:

Maus_Demonstration_model_for_remote_control_and_a_wooden_model_probably_1_1_M_Adolf_Hitler_and_his_suite_of_05_14_1943.jpg

har et slikt crew i en su85 som snart har alle perks grindet

Alle perks?

Jeg trodde jeg var aktiv med min T-50-2 med 65% på fjerde skill...

var litt overdrevet, men er på vei, har et crew som har vært med på ferden først opp gjennom is-linje og td-linjen og nå er tilbake i su85 som for meg er den jeg grinder best med.

Jeg grinder for det meste med JgP. Den var ganske søppel før, men så gjorde de noen endringer på tyske tankser i en patch. Etter det så har jeg virkelig hatt det moro med JgP (med 10.5cm kanon vel å merke).

Stappa den full av gull ammo her om dagen også. Da ble det en del whining når jeg drepte både en IS-4 og en T-54 som forsøkte å rushe meg selv om IS-4 var nede på 8% HP og T-54 var nede på rundt 17-20%. "Fucking gold ammo noob". Var vel surt for dem å bli drept av en ussel JgP hehe. Da svarer jeg bare at "My tank is fueled by QQ, so keep it comming."

Fikk unlocka S-70 på min egen IS-4 så prøver å få unlocka 10.5cm til E-50, eller største kanonen på Ferdinand. Er litt usikker på hvilken jeg vil ha først. Synes jo JgP er såpass moro at jeg ikke har lyst å omskolere mannskapet til å begynne å kjøre Ferdi før jeg vet om jeg vil like den like godt. Den virker jo ganske treig når jeg har vært i kamp både med og mot Ferdinand.

ferdi er absolutt en omvending fra jgp imo, du må være mye mer forsiktig mot flanks og holde deg nære heavys som kan supporte, men når du først får en tanks i siktet ditt med topgun så er den fantastisk morsom :)

Begynte å spille for en ukes tid siden, og må si jeg fort ble hekta :p Gått litt frem og tilbake, men for øyeblikket har jeg bestem meg for heavy tanks fra USA, på M6 for øyeblikket, men bare snaue 8000xp igjen til T29, som jeg har hørt er en strålende tanks for sitt tier.

Ellers som jeg ser andre her har nevnt allerede, er kjipt når man blir ranket mot tiers som er 3 hakk over deg, eller 4 for den saks skyld, alt for ofte blir min M6 satt opp mot tier 9, og i ny og ned tier 10, da er det stort lite jeg får gjort, men det går nå fremover uansett.

uff... hvorfor gidder du.. alle nye ser ut til å velge usa. det er en av de vanskeligste linjene å spille effektivt, siden tier-10-tanken (og t1 heavy, m6, t32) er support-tanks. som nybegynner bør du definitivt velge USSR og evt etter IS-3 eller IS-4 gå over til tyske heavies opp til e-75.

Alle nye? Etter de kampene jeg har spilt så ser det ut som alle velger USSR, tier 5 var jo overfylt av KV, ellers så er det jo nok av IS'ene etter det, samt T34-85 og T54'en.

Forøvrig T1'en var lite kul å spille, men M6'en når den fikk 90mm kanonen, likte jeg godt. Også fått T29'en nå, og den sto til forventingene, nå gleder jeg meg til 105mm kanonen :D

serverne er fulle av kv fordi erfarne spillere som oss fortsatt bruker den til moneygrinding fordi den er awesome!

den samt marder2 er de mest overpowerd tanksene for sitt tier imo, men nå rykker jo kv med topgun opp et tier og blir dårligere :(

Tjener nå mer penger med Type59, Lowe, KV-5, T-34 (US sin heavy, og ikke russer medium) og andre premium tankser hvis man skal grinde.

Likte godt KV i den tiden jeg brukte den, men ser ikke for meg at jeg noen gang ville brukt den for grinding.