Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
xAncalagonx

World of Tanks

Recommended Posts

Høres helt sykt ut at de kan slenge ut så mye skade på så kort tid. Hvis det er likt som på autokanon tanksene på low tiers så er det jo ikke lange delayen mellom hvert skudd i magasinet. Hvor lang tid tar det da å reloade ett fullt magasin når du går tomt da? Regner jo med at det tar en del lengre tid enn om du bare lader om ett enkeltskudd på en vanlig (les: ikke fransk med magasin) tanks?

Medium tankser er absolutt mine favoritter. Har en T20 som jeg ikke er helt fornøyd med så har lagt den litt på hylla. Kjører Panther II nå og den er jeg kjempefornøyd med. Kjapp, manøvrerbar, solid kanon som er både treffsikker og gjør bra skade, pluss ganske bra deflection (ihvertfall mot fronten). Eneste ulempen med Panther II er at den er så utrolig svær. Tror den omtrent like stor, om ikke litt større, enn Lowe.

Jeg begynte å kjøre opp russiske medium også men der er jeg bare på T34 foreløpig. Har jo kjørt en del Type 59 og ble da litt interessert i å kjøre T54 for å sammenligne. Er jo skikkelig digg med en paddeflat, kjapp tanks. Den virker ihvertfall flat som en pannekake i forhold til Panther II og E-50.

Nei, det er ikke som autokanonen til low-tier. De skyter ett og ett skudd opptil seks, og så får de en lang reload på hele magasinet. I tillegg til at de ikke har armor i det hele tatt gjør de svært sårbare dersom føreren ikke kjenner tanksen og mappet ut og inn eller er i wolf pack med flere andre. På en maus vil de jo vanligvis bounce så man skal ha flaks for å treffe nøyaktig riktig vinkel evt. at han som kjører mausen er ræva.

Gruser forøvrig T-54 med E-50en min 1on1 så ville gått for E-50 til random games. T-54 er en god scout i CW, men det er det.

Har desverre ikke fått meg E-50 enda, men grinder på Panther II. Sånt sett går det ganske fort for Panther II er jo kjempemoro å kjøre, spesielt med alle oppgraderinger (minus unlock for E-50 seff).

Gleder meg til å prøve E-50. I alle kamper jeg har møtt den så virker den veldig allsidig. Enten den henger litt bak og snikskyter, eller om den farter frem på flankene så gjør den jobben bra. Eneste minuset med Panther II er som nevnt størrelsen. Selv om kanonen også ikke er blant de kraftigste så er den til å stole på mot de aller fleste fiender, med unntak av de største heavies.

Fordelen med å være stor og tung (og samtidig så kjapp) er jo at du kan kjøre ned mindre tankser. Vet ikke hvor mange T34, VK30, VK36 og andre typer medium tankser som jeg har bare kjørt rett på og ødelagt med Panther II. De fleste tror jo at jeg har tenkt å kjøre rundt dem for å komme bak :)

Gled deg til E-50. Den er også stor og svinger tregt, men med KwK 10,5 L/52 så trenger du ikke være redd for å ikke penetrere E-100 og IS-7 lenger. T-54 er barnemat og veldig mange ender med å bounce på fronten din om du justerer vinkelen mot fienden riktig. Den er på mange måter en Tiger II med 1800hp og maks. hastighet på 60km/t

E-50 har blitt den nye topptanken blant mediums, t-54 var veldig sterk men ble nerfet, patton er på en måte litt midt i ingenmannsland i midten. Imo samme med E-100 vs is7, flere og flere som går over til E-100 eller maus framfor is-7.

Det stemmer, ser veldig mye E-100 og ofte med den svære kanonen. Rart igrunn, siden den bouncer og dinger på alt med sine latterlige 235 penetration. Har store problemer med å ta IS-7 med fronten imot meg. Sånn sett syns jeg Maus-kanonen var bedre og mer effektiv, men skal man først bruke den kan man like gjerne kjøre Maus.

Jo, men når jeg bare har 28 shells, tar jeg bare med meg 6 HE, og det holder ikke til å drepe en IS-7 som regel. Ikke det at det gjør så mye, siden jeg som regel har blitt drept av IS-7en før jeg har fått ladet det fjerde skuddet.

Fikk T32 i forrige uke og liker den så langt :wub: Det eneste som plager meg litt er at kanonen veldig lett blir ødelagt. Hjelper lite å gå hull down og kun vise tårnet (Som man i de fleste tilfeller må med denne tanksen) når løpet blir ødelagt med en gang og gjør den allerede (litt) dårlige treffisikkerheten enda dårligere.

Håper bare jeg klarer å få tak i T34 før den blir premium, hadde vært kjekt med en gratis premium tank. :)

Grunnen til at det skjer er at du blir spammet med HE når du har så sterk turret som på en T32. T32 er vel den amerikanske tanken jeg har likt best så langt. Husker jeg sto alene på hill på Karelia og holdt tilbake 2 KV-2 med 107mm, 1 KV3, 1 KV5 og en IS3 alene. Drepte alle utenom KV5en alene, men de siste 20% ble plukket av arty like etterpå. Med riktig vinkel på hull gjorde de ikke stort annet enn å tracke og bounce på fronten min som knapt syntes fram til S-51en på det andre laget kverka meg.

Sikkert lurt å skaffe T34 til credit grinding hvis du ikke har Löwe eller T59 fra før.

De sier den skal bli det i neste patch som kommer (7.2), men de har ikke spesifisert noen dato for patchen annet enn første kvartal av 2012.

Hva de gjør med US sitt tech tree da?

Jeg har aldri kjørt T34 (kjørte T29 tilbake før de begynte med at du måtte kjøpe gull), men etter hva jeg har lest rundt på diverse WOT forum og hørt in-game så er T34 mye dårligere enn T32. Usikker på hvorfor.

Men hvis T34 forsvinner så må de vel inn med en annen, eventuelt omrokkere hele top tier for US ?

Vurderte faktisk å kjøre opp US heavies igjen nå i helgen siden jeg allerede har masse av unlocks for M6 som jeg har fått via medium treet der jeg har en fullt oppgradert T20. Dermed går det jo, relativt, fort å komme meg fra T1 Hvy til T29.

Tøffet litt rundt i en AMX38 og AMX40 også i helga. Fysj så støgge de tanksene er. Men AMX38 er jo udødelig når den havner som top tier i en kamp. Jeg rulla rundt med gold ammo og plaffa ned den ene etter den andre på fiende laget. Havnet i en duell med en fiendtlig AMX38 og han klarte ikke få igjennom ett eneste skudd på meg. Tipper jeg hadde hatt samme problemet om jeg ikke hadde gold ammo ombord.

Ble straks litt kjipere når du havna på bunnen av tier i en kamp. AMX40 syntes jeg var helt søppel. Treg light tank med en kort 75mm som ikke skyter igjennom noe særlig. Føltes ut som en PzIII med halvparten av farten. Satser på at den neste light tanksen, AMX 12t (tror jeg?) er bedre. Ser ihvertfall at det er mange som suser rundt i den i forskjellige kamper.

US Tree

T34 blir erstattet av M103 (ny T9 heavy)

T30 blir erstattet av T110 (ny T10 heavy, T30 blir ny T9 tank destroyer)

Franske light/medium

Den franske light/medium linjen er veldig gøy å levle fra T5 (AMX12) og oppover.

AMX 13 90 er et høydepunkt, men også AMX 13 75 og Lorraine 40 er morsomme tanker å kjøre. Selv satt jeg nettopp ny pers med Lorraine 40 med 10 kills.

Hm, beholder de samme modellen for T30 da eller blir den endra? F.eks, vil den fortsatt ha tårn med 360 svingradius slik som Wolverine og Slugger?

Kommer meg ikke inn på WoT sider når jeg sitter på jobb-PC så får ikke sjekka selv :(

Hm, beholder de samme modellen for T30 da eller blir den endra? F.eks, vil den fortsatt ha tårn med 360 svingradius slik som Wolverine og Slugger?

Stats på T30 vil bli tweaket (HP, rate of fire etc.), men ellers forblir tanken uendret (i.e. det blir en TD med turret som roteter 360).

AMX 13 90 er fantastisk hvis man bruker den riktig. Folk ser en liten light-prikk på mappet og tenker lololol han skal jeg ta. Så tuter du opp i rævva på han og peprer løs før han har vridd seg halvveis :lol:

T34 blir forøvrig en T8 premium tank, så om man ikke er innehaver av Löwe/KV-5/T-59/M6 fra før kan det være greit å skaffe en til credit grinding.

Edit: Jøss har jo skrevet akkurat det samme i tråden her før..

hva er egentlig greia med premiumtanks? får man mer penger pr kamp eller er det bare at de regnes som gode, og at men derfor vil få mer penger gjennomsnittelig med de?

hva er egentlig greia med premiumtanks? får man mer penger pr kamp eller er det bare at de regnes som gode, og at men derfor vil få mer penger gjennomsnittelig med de?

Antall credits man får etter en kamp er basert på en score ganget med en multippel (multippelen er forskjellig for de ulike tanksene).

Premium tanks har en høy multippel som gjør at man tjener langt mer credits med dem.

Premium tanks er generelt ikke bedre enn fullt utviklede tanks på samme tier. Når det er sagt er det ikke tvil om at et par av premium tanksene er meget gode (særlig T8 Heavy Lowe og T8 Medium T59).

mm, kjøpte av prinsipp ikke inn t59, men ser jo at det er tidenes noia å møte, to sånne mot min is3 er nok til at jeg gjemmer meg.

Type 59 er rimelig latterlige. Utrolig effektive, selv om de er alene... og desto mer effektive i wolfpacks.

De er relativt svake i sidene, men enhver som kjører Type 59 kjører den som en claymore; "Front towards enemy". Lowe er morsom å kjøre siden den tåler mye og har ganske kraftig kanon. Plus den er forholdsvis billig å reparere og tjener haugevis med credits. Tror den ble nerfet for litt siden, men jeg hadde en kamp der vi tapte og jeg likevel fikk utbetalt over 100k...

Premium tanks koster heller nesten ingenting å reparere, så i tillegg til høy inntekt blir det også høy profitt.

men djiizez da gutta, en premium tank koster jo like mye som et vanlig dataspill. Sattan som de utviklerne der har håvet inn på "gratisspillet" sitt :p