Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Senator

H1Z1

Recommended Posts

Hello Infected!

Today I was able to play H1Z1 through Steam. It's our first step towards Early Access launch. We don't have a date yet, although it's getting a lot closer. Why don't we have a date? Because instead of marching towards a date, we're marching towards an internal feature list that we've set as the high bar. Things like crafting a bow, shooting a deer in the eye with the bow (yeah we've got that). Prone.. and other features we felt like we needed to add after getting to that original 4-6 week mark we had set out. That turned out to be a version of the game we are proud of, but we knew in our hearts we wanted to add more features.

We don't mean to be coy about the date. We just realized after that initial date it would be smarter to announce it after our feature list was complete. So expect to hear more on the date fairly soon.

In the meantime, we're going to keep updating you via twitch streams of what we're doing. We appreciate your patience and just realize our goals are the same as yours.. an awesomely fun game. We just want to make sure this is a fully featured Early Access release. I'm a big fan of that program, but we refuse to put something out there until we feel like it's up to the standards we've set for ourselves.

Thanks

Smed

MEH.

Hvorfor driver alle og bruker ordet "survival"? DayZ og alle klonene er ikke mer survival enn Quake DM. At man må plukke opp powerups (mat, ammo, medisiner) for å drepe andre spillere burde ikke være synonymt med et survival game.

Det samme gjelder "zombiene". At man har irriterende AI-er som viser de faktiske fiendene dine (andre spillere) hvor du er bør ikke være synonymt med at det er et survival game. Den helgen Halloween er pleier Valve å slippe et kart til TF2 hvor du har spøkelser/skjeletter/andre tegnede AI-er som følger etter de spillerene som kommer for nære. Er TF2 et survival game av denne grunn? Nei.

"Men når du dør mister du utstyret ditt" sier du kanskje nå. Javel. Men det samme er sant for Diablo-spillene, som ikke bare har zombier og pvp, men også andre monstre! For ikke å snakke om at i Diablo-spillene får du ikke engang lov å ha samme navn på karakterene dine, så du mister faktisk noe permanent - i motsetning til DayZ. Er Diablo-spillene survivalspill? Naturligvis ikke!

Så hva er et survival game da?

Dødsfall må innebære opplevde tap og overlevelse med konklusjon må være mulig. Kanskje ikke den letteste setningen i verden, så la oss dele den opp:

1. Dødsfall må innebære opplevde tap. Det jeg sier her er at dødsfall må koste 'noe'. Dette 'noe' kan være alt mulig rart, men det må være tilstrekkelig til at du ikke gir blaffen. Bryr du deg om du dør i Battlefield, Insurgency eller CS? Nei, ikke egentlig. Og det samme gjelder nå DayZ, enten du spiller modden eller standalone. Husker du hvordan det var å spille DayZ helt i starten? Spenningen og frykten når en zombie kom etter deg? Det var survival, fordi det å dø føltes som et stort tap. Men, dette ble kjapt borte, og årsaken til dette er...

2. Overlevelse med konklusjon må være mulig. Når folk innså at man før eller siden mister alt utstyret uansett hva man gjør i DayZ, så førte dette til forskjellige mindset - enten begynte man å gi blaffen (og dermed ble det en 'skyt alle man ser'-mentalitet) eller så forsøkte man å lage regler for å bøte på problemet. Men problemet ligger ikke i spillerne eller i tekniske begrensninger. Problemet ligger i at man ikke kan "vinne". Uansett hvor lenge du overlever og hvor fin base du har bygget og hvor bra gear du har så finnes det kun én måte å sikre at karakteren din ikke dør på - å ikke spille mer. For om du spiller, så kan du dø. Og gitt nok tid betyr dette at du kommer til å dø med 100% sannsynlighet. Altså kan du ikke overleve. Eneste måte å skape reell overlevelse på er ved å innføre en konklusjon. Altså en måte å "vinne" på. En måte å sikre at karakteren din ikke lenger må spilles. I DayZ burde dette vært ved at man nådde ett eller annet mål som lot karakteren komme til en safe zone, og så kunne man hatt et galleri med karakterer som har 'overlevd'. Uten dette vil enhver gimmick i spillet før eller siden bli meningsløs - og det eneste man står igjen med er et unødvendig komplisert DM.

Det er jo mål i DayZ nå, vi bygger baser og skaper et hjem som vi logger på hver dag for å hente utstyr og utføre missions med. Målet er å bli større og større, samt ha det morro hver dag. Hadde det vært et kunstig mål som å overleve så så mange dager ville det gått imot alt Rocket ville. Han ville at DayZ opplevelsen skulle være spillerskapt, jeg har heller ingen tro på at et spill setter reglene, ihvertfall ikke i et slikt spill.

Det er mye deathmatch nå men det er pga zombiene ikke utgjør en trussel, hadde de gjort det så ville flere vært venner og samarbeidet.

Jeg vil også kalle DayZ et overlevelsesspill uten tvil. Å løpe 7km gjennom skog og mark mens du har 4-5 spillere etter deg og et helikopter som scouter etter deg, hvor du må i tillegg passe på å ikke blø ihjel, knekke fot og passe på sult og tørste. Det er vel beste overlevelsesspillet vi har hatt spør du meg.

• Like 1

+Målet var jo å overleve lengst, husker enda at det var leaderboard statistikk på nettsida til DayZ / gjennomsnittet for hvor lenge alle overlevde. Og det viser enda hvor mange dager du har ovetlevd (Day zero)

Så er det et kunstig mål om å overleve lengst mulig slik Iceman sier, eller er det ikke det - slik Avean sier?

Resten av argumentasjonen ga ikke mening. Jeg har aldri snakket om mål eller sagt at man ikke får lov å ha det gøy i DayZ. Jeg har sagt at det er teit å kalle det et survivalspill når survival ikke er en relevant faktor.

Ideen som presenteres her ser ut til å være at jo flere ting som kan drepe deg, jo bedre survivalspill er det. Så grunnen til at CSS ikke er et survivalspill er at man ikke har en tamagotchi man må mate hvert femte minutt. Javel da.

Rocket får lov å lage spillet sitt akkurat som han vil. Men når noen sier de har laget et Muffin Bakery game og spiller utelukkende handler om å mekke biler, ja da påpeker jeg at kategorien overhodet ikke gir mening.

Eksempelet til Avean viser jo klart og tydelig at det *IKKE* er et survivalgame. Han beskriver jo en gruppe folk som har så mye ressurser og så liten bekymring over egen overlevelse at de bruker fem mann og et helikopter på å jage en enslig fyr for moro skyld. Hvor er survival-aspektet til denne gruppen???

Snømap er noe jeg savner ja :D

Namalsk? :D

Skjermbildene ser utrolig bra ut.

Namalsk og taviana er vel du med noe snø på, men vil tru at på h1z1 blir det gjort litt bedre med tanke på camo og snøvær (håper jeg)

Namalsk og taviana er vel du med noe snø på, men vil tru at på h1z1 blir det gjort litt bedre med tanke på camo og snøvær (håper jeg)

Ja stemmer. At de har et system hvor slike endinger på samme kartet er mulig blir spennende. Skjermbildene er små, men utifra hva man ser ser det faktisk utrolig bra ut. Ingen tvil om at denne motoren er bedre rustet en Take On Helicopters (Real Virtuality) eller hybriden Dean snakker om å gå over til/lage (Enfusion).

Finnes allerede i Rust. Men skaper utrolig intense øyeblikk, kanskje det kan fungere her også?

Har ikke spilt Rust så mye, syns det sugde :p

Men ville tro det kommer til å skape noen hektiske øyeblikk ja.

Ser også frem til Miscreated :wub:

Nå som det ikke er så lenge igjen til Torsdag og early access, og det var en del streams som var i går.

Hva syns folk om spillet nå?

Personlig synes jeg det ser veldig bra ut! :)

:) Står at det er fortsatt 2 timer igjen på min steam.

Regner med at mange av dere skal spille, Noen som har en ts eller vt som jeg kan joine opp med og spille sammen med?