Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Daniel-

Wipe on Norway 01

46 members have voted

1. 1. Do you want a wipe on Norway 01?

Recommended Posts

The question is simple, do you want a complete wipe on Norway 01?

This means that everything will be deleted - bases, characters, vehicles and other objects such as safes, tents etc.

Its been over 4 months since we did our last wipe, and as many of you know the economy on the server is out of balance.

The poll is only to give us an insight on what you players want, and whether the majority votes yes or no, it wont necessarily mean that it will be the final decision.

The poll will stay up until the end of this week, feel free to discuss your opinions here.

This is written in English due to our many foreign players.

Wipe alt utenom baser..... Dette bør gjøres med jevne mellomrom.... gjerne hver 3 eller 4. måned for å balansere økonomien og rydde servern.

Fraflyttede baser vil nå rydde seg selv dersom folk ikke maintainer lengre.

Full serverwipe hadde vært nice ja, da hadde alle begynt på blanke ark. Har også merket meg at folk løper rundt med både lapuas og gull i fleng uten å være det minste redd for å miste noen av greierne. Det står låste biler overalt som har stått der lenge uten å ha blitt unlocked etc. Bort med skiten!

/Morten

• Like 1

Wipe alt uten om baser.

Går det ikke ann at folk må sende inn koordinater til basene de vil beholde og resten blir wipa?

Edit:

Blir det ikke litt feil at dere voter nei når dere skriver at dere kan tenke dere å wipe alt utenom baser?

Full serverwipe hadde vært nice ja, da hadde alle begynt på blanke ark. Har også merket meg at folk løper rundt med både lapuas og gull i fleng uten å være det minste redd for å miste noen av greierne. Det står låste biler overalt som har stått der lenge uten å ha blitt unlocked etc. Bort med skiten!

/Morten

Det kan løses med å slette alt utenom baser..... Synes dem som er aktive og har brukt tid på å bygge basene sine skal få lov å beholde disse. Men gull, gear, characters, vehicles og sånn bør wipes med jevne mellomrom for å balansere økonomien og få ryddet servern for låste vehicles som ingen har nøkler til etc....Lar kun vegger, dører, tak, trapper, stiger etc stå igjen....

Går det ikke ann at folk må sende inn koordinater til basene de vil beholde og resten blir wipa?

Edit:

Blir det ikke litt feil at dere voter nei når dere skriver at dere kan tenke dere å wipe alt utenom baser?

Unødvendig med kordinater ettersom vi nå har aktivert maintance på baser. Blir ikke baser maintainet 1 gang i måneden så forsvinner dem automatisk av seg selv.

Anngående avstemningen så er vell avstemmingen om vi vil wipe alt eller ikke.

/Morten

Det kan løses med å slette alt utenom baser..... Synes dem som er aktive og har brukt tid på å bygge basene sine skal få lov å beholde disse. Men gull, gear, characters, vehicles og sånn bør wipes med jevne mellomrom for å balansere økonomien og få ryddet servern for låste vehicles som ingen har nøkler til etc....Lar kun vegger, dører, tak, trapper, stiger etc stå igjen....

FPS'en har også sunket mye bare den siste mnd.. og det med rekordlavt snitt på ca 10 stk online.. Må jo være pga for mye drit på servern?

Mye av det som er bygget forsvinner jo av seg selv..... mange som har flyttet fra basene sine og byggd nye....

Nå har jo også det kommet opp ny by oppi nord, neaf oppgradert og skalisty island har blitt en småby....Vet ikke om også dette har en viss innvirkning.....

/Morten

FPS'en har også sunket mye bare den siste mnd.. og det med rekordlavt snitt på ca 10 stk online.. Må jo være pga for mye drit på servern?

Tingen er at de fleste har forflytta seg over på 02 (Panthera)

Selv kommer jeg til å starte på 01 igjen når det blir wipe :)

Det er sant som Hawk sier. Vedlikehold er jo skrudd på og da forfaller alt som ikke blir vedlikeholdt èn gang per 28. dag.

Personlig syns jeg alltid det er moro å starte fresh, uten baser osv så klart.

Opp til dere :)

Endret pollen og la til et nytt svar.

Få bort ALT, gleder meg til å starte fresh på 01 :)

Panthera :yuk:

Trenger god forvarsel, har en del gull å kaste bort før en total wipe :D

Er pokkers mange timer som forsvinner hvis man fjerner baser.. og de som ingen bruker, forsvinner jo uansett av seg selv som tidligere nevnt... Dersom vi skal ha wipe.. så la for guds skyld basene stå! :iiiiik:

• Like 3

Støtter wipe av alt utenom baser. Noe jeg trodde var bestemt for lenge siden.

Grenseland offtopic-ish;

Et godt opprydningsscript for ubrukte kjøretøy hadde også vært svært ønskelig. Nå er ikke jeg helt sikker på hva som kveler serveren mest, baser eller kjøretøy, eller ekstra lagt til bygninger - vet bare at når jeg var innom en annen server hvor byggematerialer var gratis så hadde dem fjernet innspawnede kjøretøy for å få opp performance. Uansett vet vi alle hvor mange kjøretøy som blir stående igjen - ubrukte - i lang tid, og det hoper seg opp ganske fort, da _spesielt_ med sykler og andre billige framkomstmidler.

Det er litt synd at sykler skal telle inn på max antall kjøretøy på serveren, og på den måten relativt fort sette en effektiv stopper på at nye ting spawner inn. Igjen vet jeg ikke om det går an å ordne på... men det hadde vært herlig om en kunne fått fikset opp i det sånn at admins slipper å måtte rydde hele tiden.

I en perfekt dayz- verden forsvinner en sykkel etter et par dager om den får stå ubrukt - samme som IRL. :)

• Like 3

Synes det ødelegger litt om man wiper alt utenom baser.. kommer jo fortsatt å stå en hel masse baser rundt om kring... og nye folk på servern har mindre plasser å velge mellom når de vil lage sin base.. At de forsvinner uten maintenance er jo en greie, men eventuelle safer og sånt kommer jo til å stå igjen der.. ? Gøy å bygge en ny base rundt noen andres safe...

Dessuten kommer det til å ta +/- 2 dager igjen til folk løper rundt med power-gear og fullt av briefs på seg nofear pga de har safene sine full med sånt uansett

Safer blir jo fjernet. Eneste som evt. vil stå igjen er selve basen. Type vegger, gulv og tak, trapper etc.

Ta dere en titt på 01 om dagen. FPS'en er utrolig dårlig og det er desync selv med bare 10 stk på. Dette fungerer ikke å spille med.

Om noen hadde kommet med noe som avkrefter at baser og andre player-plasserte gjenstander ikke har skylda for serverens dårlige ytelse, hadde saken blitt noe annet. Om dette hadde blitt bekrefta hadde jeg fint vært med å latt alle basene stå over en wipe og vi måtte så se på andre "problemer" som kunne forårsake den dårlige ytelsen. Men jeg ser dette som veldig lite sannsynlig og er temmelig sikker på at det er alt møkket vi har plassert rundt som har skylda for denne dårlige ytelsen.

Jo flere objekter som finnes på kartet jo mindre FPS får man.

Skal dog sies at det skal noen tusen objekter til, og akkurat nå er det 16084 på kartet.