Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Nirex

Utallige blåskjermer forårsaket av: ntoskrnl.exe

Recommended Posts

I det siste månedene har jeg opplevd uvanlige BSOD. Dette hender som oftest når jeg tabber mye inn og ut av Battlefield 4 og kun battlefield 4. Jeg vet at en av de tidligere NVIDIA Driverne som ble sluppet i September i fjor som skapte bye BSOD.

Jeg har 780 kort og har ikke noen andre problemer med det. Det har også fått ntoskrnl.exe BSOD feil ved oppstart av Open Broadcaster, ikke hver gang men av og til.

Noen som vet av dette problemet og vet hva man kan gjøre for å løse det ? Nytt skjermkort ? Drivere ?

Nå kjører jeg de nyeste driverne og har testet beta driverne, og pc'en er rein for støv så er ikke noe at kortet går varmt heller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prøvd å reinnstallere windows? Rett etter innstallerte bf4, fikk jeg problemer med alle spill. Fant ut at det var directx som fulgte med bf4 var synderen. Etter reinnstallering av windows, så virker alt igjen.

Har Win7 64bit og HD6950 kort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Høres ut som en av diskene dine holder på å tar kvelden. Kan gjerne reinstallere og det vil fungere helt fint til du fyller opp partisjonen/disken til samme kapasitet og du når den dårlige sektoren igjen, da får du problemer igjen. Diskfeil blir også bare verre med tiden. Det er ihvertfall ikke nvidia driverne. Hvis du klarer å provosere fram BSOD så prøv å installere windows på en annen harddisk og prøv igjen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ntoskrnl.exe & ntdrv elns er de to som gjør utslag for BSOD og som oftest når jeg tabber inn og ut av spill. Og kun da. Eller programmer som tar i bruk skjermkortene.

Det kan ikke være diskene, for jeg har nylig klonet Windowsen over på en Samsung Evo 840 120 GB og jeg har også reinstallert Battlefield 4 på tilsvarende disk (2 ulike disker mao). Så jeg ser ikke helt hvordan det kan ødelegge.

Her er filene som gav meg bsod sist.

7itVY.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dump File Crash Time Bug Check String Bug Check Code Parameter 1 Parameter 2 Parameter 3 Parameter 4 Caused By Driver Caused By Address File Description Product Name Company File Version Processor Crash Address Stack Address 1 Stack Address 2 Stack Address 3 Computer Name Full Path Processors Count Major Version Minor Version Dump File Size Dump File Time

030214-11154-01.dmp 02.03.2014 01:00:01 SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION 0x0000003b 00000000`c0000005 fffff960`00196483 fffff880`0b8b1000 00000000`00000000 win32k.sys win32k.sys+c6483 x64 ntoskr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem signature:

Problem Event Name: BlueScreen

OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.1

Locale ID: 1044

Additional information about the problem:

BCCode: 50

BCP1: FFFFF900C554AD44

BCP2: 0000000000000000

BCP3: FFFFF9600030232E

BCP4: 0000000000000000

OS Version: 6_1_7600

Service Pack: 0_0

Product: 256_1

Files that help describe the problem:

C:\Windows\Minidump\031214-16411-01.dmp

C:\Users\Nirex\AppData\Local\Temp\WER-34866-0.sysdata.xml

Read our privacy statement online:

http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0409

If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline:

C:\Windows\system32\en-US\erofflps.txt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...