Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Sofakommandanten

BIGWAR #3 DISKUSJONSTRÅD

Recommended Posts

Jeg meldte meg som Heli-pilot, men attack-heli er ubrukelig, så hvis det ikke er littlebird vil jeg helst ikke fly (Hvis jeg blir valgt), håper ikke det er noe problem? :)

Man er nesten helt nødt til å vite hvilket map som spilles før man velger hardware man ønsker spille - siden jeg merket man nå velger det ved påmelding

Du "velge" ikkje kva hardware du vil ha ved registrering. Den er der berre for å hjelpe drifter å lage laglister. Sist bigwar var det vanskelig å finne nok folk som ville fly (både heli og fly), som førte til at det berre var eit lag som hadde 2 flypilotar, og dermed eigde lufta

Kan vel røpa nå at katet som Herminator har valgt er Rogue transmission, altså plenty av hardware, helis og fly, men ganske lite kampbåtar.

Kan vel røpa nå at katet som Herminator har valgt er Rogue transmission, altså plenty av hardware, helis og fly, men ganske lite kampbåtar.

RT er helt greit luft-wise. 1 transportheli per team + den ene attackchopperen på D + 1 fly til hvert team. Så med mindre 1 team har både fly og helis, og det andre ikke har noen av delene, så bør det gå fint. Jeg synes riktignok at luft ikke spiller så mye rolle på RT uansett, så det bør ikke være noe problem. Blir uansett rart å ha en dedicated heli-pilot på et map hvor det bare er 1 helikopter.

Mappet mener jeg er bedre for RU enn det er for CN, så hvis det må bli ubalansert, så vet man hvilket team som må få bonus. ;)

Man er nesten helt nødt til å vite hvilket map som spilles før man velger hardware man ønsker spille - siden jeg merket man nå velger det ved påmelding

Du "velge" ikkje kva hardware du vil ha ved registrering. Den er der berre for å hjelpe drifter å lage laglister. Sist bigwar var det vanskelig å finne nok folk som ville fly (både heli og fly), som førte til at det berre var eit lag som hadde 2 flypilotar, og dermed eigde lufta

Jeg må si meg enig med Camaxide her. For meg personlig er det vesentlig å vite hvilket map vi skal spille på for å velge rolle. Jeg kunne gjerne spilt tank på Golmund Railway, men på et map som Zavod 331 ville jeg heller gått infanteri. Jeg vil tro at noe av det samme gjelder for folk som vil spille jets på Dawnbreaker, kontra et mer åpent map. Når det er såpass store forskjeller mellom spillestil på forskjellige map velger jeg heller infanteri, noe som jeg vet jeg kan spille på alle map.

Om det er flere som velger som meg vil jeg tro at dette bidrar til skjevheten mellom folk som vil spille infanteri og folk som vil spille hardware. Videre kan jeg ikke helt se grunnen til å komme ut med map senere, bortsett fra gjetteleken da, hehe. Er det kanskje noe jeg overser her? :hmm:

Jeg kan gi 10 (gode) grunner som kanskje blir oversett :)

• Spillere som velger å ikke melde seg på fordi kartet er "feil"?
  • At lagene skal ha lik tid, og ikke god tid, til å planlegge og kunne møtes dagen før kamp feks?
  • At det helst skal være spennende å se hva man skal spille når man får informasjonen etter man har meldt seg på.
  • Det skal være følelsen av å få et oppdrag og bidra til følelsen av at det er hektisk.
  • Å simulere litt fra ekte militær format - du er utdannet infanteri, vognfører, pilot og satt sammen med en gruppe soldater for å utføre et oppdrag - du vet nesten aldri hva som blir oppdraget før du skal ut i strid.
  • Det skaper diskusjon og forhåpninger, og kommunikasjon blant spillerne på forumet.
  • Det bidrar til spenning
  • Folk følger med i forumet og leser informasjonen som blir gitt, gir du alle detaljer med en gang vil det fleste si "takk for info, ses neste uke"
  • Du riskierer at spillere ikke møter opp på grunn av forrige punkt, og spillere glemmer at det egentlig er en Bigwar
  • Bigwar er til for å samle norske spillere om noe felles, ikke for å spille et spesielt kart. Formålet er altså samlingen og å gjøre noe sammen :)

• Like 3

Haavik has been Cri'ed! ^_^

Syns det er heeelt ok å ikke få vite mappet før det har gått en stund! Det skaper mer spenning imo. Og jeg har aldri vært særlig fan av annet enn inf/support/sniper uansett, så gir egentlig blanke F i hvilket map det blir! Så samt det da ikke blir operation locker! :p

Du kommer med mange gode argumenter her, og jeg er enig med flere av dem. Likevel syntes jeg at kart burde annonseres samtidig som påmelding, evt. burde man se på andre muligheter for å skape spenning, likhet, diskusjon osv. som du nevner i flere av punktene.

Man kan for eksempel gi mulighet til å endre ønsker etter at påmeldingen er gjennomført. En annen mulighet er å sette opp ønsker basert på kart, men dette ser jeg for meg blir en alt for stor jobb for drifterne, som allerede jobber hardt for å gjennomføre arrangementet. :thumbsup:

• Spillere som velger å ikke melde seg på fordi kartet er "feil"

Slik jeg ser det er bigwar en opplevelse i seg selv, og det føles omtrent som et annet spill i forhold å spille battlefield på public servere, for meg er hvilket map som spilles irrelevant for om jeg blir med eller ikke. Folk kan også melde seg av, eller unngå å møte, om de ikke er fornøyd med kartet som blir valgt.

• At lagene skal ha lik tid, og ikke god tid, til å planlegge og kunne møtes dagen før kamp feks?

Siden drifterene selv velger når de skal publisere laglister, vil tid til planlegging innad i lagene bli begrenset av dette. Om kartet blir sluppet tidligere kan man gjøre seg tanker om hva som kan være lurt, men tror de færreste tar seg tid til å sitte å pønske ut taktikker en uke i forveien, spesielt siden man ikke vet hvilket lag eller hvilken squad man blir plassert i.

• At det helst skal være spennende å se hva man skal spille når man får informasjonen etter man har meldt seg på.

Her er jeg helt enig, ja takk til mer spenning! Veier det likevel opp mot at folk som ønsker å fly velger bort rollen i tilfelle et kart som Dawnbreaker eller Lancam dam blir valgt? Personlig får jeg nok spenning ut av hvilket lag jeg kommer på, hvilken squad, og om jeg f.eks får SL/HW-rolle.

• Det skal være følelsen av å få et oppdrag og bidra til følelsen av at det er hektisk.
  • Å simulere litt fra ekte militær format - du er utdannet infanteri, vognfører, pilot og satt sammen med en gruppe soldater for å utføre et oppdrag - du vet nesten aldri hva som blir oppdraget før du skal ut i strid.

Men du vet omtrent hvor du skal, oppdrag får man ikke før man har hatt taktikksamtale i HQ med commander og SL, så det blir likevel hektisk.

• Det skaper diskusjon og forhåpninger, og kommunikasjon blant spillerne på forumet.
  • Folk følger med i forumet og leser informasjonen som blir gitt, gir du alle detaljer med en gang vil det fleste si "takk for info, ses neste uke"
  • Du riskierer at spillere ikke møter opp på grunn av forrige punkt, og spillere glemmer at det egentlig er en Bigwar

Diskusjon, forhåpninger og kommunikasjon syntes jeg er bra (som du kanskje ser). Jo flere som bidrar jo bedre kan man gjennomføre arrangementet, og man får hørt alle sine meninger. Å følge med i forumet og å lese informasjon ser jeg på som et must som man skal være med på bigwar, er det noen som ikke gjør dette? :huh: I tillegg er man nødt til å sjekke laglister før man dukker opp.

Om spillere ikke møter fordi de ikke har fått med seg informasjonen, bør de skaffe seg en kalender, jeg tror det er et større problem at folk ikke møter, eller melder seg av fordi de ikke er fornøyd med kartet eller rollen de har fått på det valgte kartet!

• Bigwar er til for å samle norske spillere om noe felles, ikke for å spille et spesielt kart. Formålet er altså samlingen og å gjøre noe sammen :)

Jepp, det er et veldig bra arrangement, og props til alle som er med å arrangere det! Det opprettholder lysten min til å spille Battlefield. Jeg har spilt siden 1942, vurderte sterkt å ikke kjøpe firern, da public spilling begynner å nærme seg Call of duty-nivå, noe det dessverre allerede hadde blitt i treern, men det er en annen diskusjon. Jeg kommer hvertfall til å bli med på bigwar så langt jeg har mulighet, samma hvilket kart som blir spilt! :wub:

... ...

Men du vet omtrent hvor du skal, oppdrag får man ikke før man har hatt taktikksamtale i HQ med commander og SL, så det blir likevel hektisk.

Er ikke bestandig du vet hvor du skal. Sist jeg måtte utabys. Gikk det hele 43 timer i fra sjefen ringte, til jeg satt en plass i sør å drev med krigsoperasjoner.

... ...

Er ikke bestandig du vet hvor du skal. Sist jeg måtte utabys. Gikk det hele 43 timer i fra sjefen ringte, til jeg satt en plass i sør å drev med krigsoperasjoner.

Kanskje en litt bastant påstand, poenget var at det likevel blir hektisk! ;)

At du kan endra ønsker i ettertid er jo delvis grunnen til at denne tråden finnes. mens eg er inne på det; trenge 2 frivilige som vil fly!

Så lenge det er så enkelt å endre ønsker så ser jeg ikke noe problem med å ha det slik som det er nå :)

Jeg gleder meg ihvertfall ;) Og håper att flere melder seg frivillge til å fly! Det er der vi definitivt trenger flere frivillige. I tillegg til Commanders og gode SL emner. ;)

Hvor mange Tickets kommer rundene til å være på?

Er det Hardcore eller Normal? For jeg så den tråden som ble lagt ut nå og virker jo som om det er Hadrcore.

Funka bra sist imo, har vanskelig med å se hva som trenger tweak. Annet enn at stakkars gambler ble kicka for TK :p