Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
cri74

DAYZ: Forslagskassen

Recommended Posts

Hei.

Fant noen epoch mods som kanskje kunne vært av interesse ?

1: Beholde plotpole etter at man har dødd.

Er alltid frustrerende å måtte hamstre vilt på toolboxes og crowbars kun for å få lov til å bygge i egen base.

Er i hvertfall to tråder her om å kunne beholde plotpoles. Så litt tricky ut å få til, men hvem vet,

kanskje dere som er mer inn i servermodding synes dette virker forstålig nok.

Så hvis noen forstår og får det til, hvorfor ikke ha det på vår server?!

1: http://epochmod.com/...pdate-16042014/

2: http://epochmod.com/...-after-you-die/

2: Mer varierte missions / random AI.

Trenger man å si no mer enn: Customizable heli patrols, vehicle patrols, AI paradrop, info-sharing mellom AI's ??

Tror dette ville gjort missions mer vanskelig og utfordrende, spesiellt for "nattfolket" som grinder missions etter leggetid.

Akkurat nå er "fienden" ingame kun andre spillere. Zombier er mer til irritasjon enn et seriøst problem,

så hvorfor ikke legge til en felles fiende for alle? Kanskje noe naivt dette men det kan hende players må slå seg sammen(!) hvis det ruller frem foran deg to

humwees fylt med blodtørstige soldater som absolutt skal vise deg hvordan det føles å dø!

Kan fint hende dette må tweakes ut i det blå for å få det til å bli bra, men som nevnt over, hvis noen får det til; hvorfor ikke ...

(kan anbefale videoen om info-sharing i tråden, INSAAANE!!)

http://epochmod.com/...mission-system/

• Like 1

Plotpole etter vi dør: Hell yeah! Irritasjonsmoment å måtte skru ned den plotpolen og sette opp ny hver gang en skal bygge noe.

Anngående missions: Så lenge det ikke går utover fps, desync etc og dem er mulig å tweakes så dem fungerer riktig så ja.

Som fiskervenn sier.... random ais som spawner som zombier..... Det duger ikke.

Synes og at aktiviteten på servern er såppas bra at vi ikke trenger å kompensere med det for at folk skal ha en trussel.

Føler det er konstant kriging utenom på natta og morrakvisten.

Men få litt mer variasjon hva som kommer og kansje gjøre dem litt vanskeligere er jeg for.

Du tjener nå såppass bra på å gjøre missions, at det burde være litt utfordring.

Annen ting er å prøve å få missions bort fra trading områdene.... Blir konstant skutt etter i og rett utenfor trade av Ai's.

Craft Bikes er og noe jeg kunne tenke meg og ha. Crafte seg en mountainbike f.eks med litt scrap og 2 hjul.

Samt muligheter for å demontere dem igjen og putte i sekken.

• Like 1

Fjerne sykler fra kjøps- og salgslisten i trading, og heller gjøre det mulig å kunne crafte sykler som Hawkhill nevner. Om disse i tillegg auto-despawner ved restart hadde det vært helt ideelt. Om dette i det hele tatt er mulig å få til.

Hadde ikke vanila dayz mulighet til å spawne og despawne inn sykkler ?.. Kunne huske det var en mode som gjorde det , da kan det kuttes veldig ned på sykkler som er rundt omkring på kartet. Man bare despawner dem etter man er ferdig , kan koste penger å spawne dem inn da.. Kunne huske man hadde roaming AI aktivert en stund på server , så nei det vil jeg ikke ha igjen... :lol:

Med tanke på sånn som roaming AI's var før, så vil vel ingen ha det tilbake.

Når man løp ute på et jorde og det plutselig var 3-4 AI's som pent jogget ved siden av deg som om dem gav fullstendig faen i alt og alle rundt seg, haha. :p

Det var hysterisk morsomt den ene gangen, etter det, blei man bare paranoid. -.-

var å testet NAPF mappet i går, der kunne man crafte sykkel ut av toolboxen. mistet toolbox også kunne man pakke den ned, å fikk da boxen tilbake. Å med en despawn/delete funksjon omså ved hver restart hadde vært bra :D

Craft bike er noe jeg også har savnet. Men syns ikke det skal være så enkelt som du beskriver her Fiskevenn, men heller sånn som Hawkhill sier at man trenger to hjul, en scrap og kanskje en toolbox.

Spilte på en server for ikke så lenge siden hvor dette fungerte utmerket og det ble ikke en overflow av sykler. Vet ikke om dette er noe script serveren har skrevet selv eller om dette faktisk er en funksjonalitet som er tilgjengelig for alle.

Craft sykkel med bare en toolbox synes jeg blir litt for enkelt ja, burde legge litt jobb i det. Om vi skal ha en slik funksjon så burde vi også ha et "sykkel cleanup scrip". Mener å huske at vi hadde noe slikt på 02?

Uansett hva som måte komme til å få tak i sykkel , så bør jo det være enkelt å fjerne den ellers så er man tilbake til utgangspunktet. Men synes den toolbox iden var bra , siden du neppe forlater den sykkel uten å få tilbake toolboxen din tilbake..

Veldig godt forslag å kunne crafte sykkel! Håper virkelig dette blir lagt til(crafting fra toolbox er også nok, får tross alt byttet til seg en sykkel fra en redbulll). All den hjernedøde gåingen er det jeg er mest lei av med Epoch. Etter at man har spawnet er det 5000m/15min med jogging til Stary der man får verktøy, greit våpen og en ok bil/atv praktisk talt gratis. Hadde vært utrulig fint å få en ok måte å forflytte seg på uten å måtte kaste bort så mye tid først. Fjern gjerne syklene etter RS også, ingen tar vare på dem uansett.

Et par andre forslag:

Få minigun ammo vekk fra trade eller i verste fall skru opp prisen noe voldsomt. Allerede 1 uke etter whipe driver folk å tulleskyter med minigunene, det blir for dumt.

Sett ned prisen på littlebird. Elskbart heli men er objektivt sett kanskje det dårligste. Koster ¼ av en blackhawk, men har elendig fart og ingen våpen. Galskap å fly rundt i dette med tanke på alle blackhawksen som allerede flyr rundt. Møter man på en av dem blir man lekt med. Elendig pris i forhold til nytte.

Er det mulig å deaktivere oppdrag om natten? Dette hadde fikset en del av pengeproblemet på serveren. Nå kan man bare spille noen timer om natten så er ikke lengre penger noe problem. I dag er det ingenting som tyder på at det var whipe for en uke siden.

Man får ikke kjøpt minigun ammo hos trade.

Og deaktivere oppdrag om natten er slettes ikke dumt heller.

Går ikke an å skru av missions om natten og jeg syns ikke det burde ha vært lagt til uansett.

Sikkert en eller annen(eller fler) som kun kan spille på natterstid og det ville vært uheldig om den personen da ikke ville kunne fått tjent inn noe gull pga dette..hypotetisk tilfelle.

Crafting av en sykkel går fint an å legge til, men da foreslår jeg at man trenger minst 2x dekk og 3x scrap for å få lagd en.

Isåfall går det nok fint an å legge til at de crafta syklene forsvinner ved restart.

• Like 2

Plotpole etter død : Nødvendig! Dette skaper en forvirring og et irritasjonsmoment som tar fokus vekk fra gameplayet.

Crafting av sykkel : Jeg har selv spilt med "toolbox-bike" i lang tid, og dette fungerer veldig bra. Dersom man har base langt opp i nord og dør, kan man ofte heller ønske å logge av enn å gå hele veien. Med crafting av sykkel vil man slippe dette problemet, da alle kan komme seg rundt i en forholdsvis grei fart.

Lov mot ødeleggelse av låste kjøretøy (i det minste utenfor raiding) : Det er utrolig kjedelig at noen kan ligge på 6-900m og snipe motoren i bilen slik at den sprenger. Spesielt for nybegynnere / nyoppstartende. Jeg vet med sikkerhet at dette kan logges på et eller annet vis og bør ikke være vanskelig å håndheve. Jeg har dog ingen info om hvordan det evt logges, men det har blitt gjort på tidligere servere jeg har spilt på.

Lov mot trade-camping : Dette er et problem som kun vil eskalere dersom det ikke blir tatt hånd om. Folk som har tradet er veldig enkle bytter, og det kan gjøres til et yrke å campe traden, da dette kan være veldig lønnsomt.

Flere bygge-muligheter : Ta en titt på http://wreckinggames.net/index.php/forum/des-info/121-custom-build-system-item-right-click for eksempel. Her har man ikke noe overdimensjonert eller ville ideer, men rett og slett ting som mange mener mangler i crafting.

-Eighty

Edited by Eightyfive
  • Like 1

Nye NEAF ser uten tvil bra ut, men den suger ut det siste av fps fra pcen min iallefall, det samme vil jeg tro om byen ute på skalisty. Forslaget mitt er derfor:

1. Fjærn hele byen på skalisty, behold brua over og sett tilbake de 2 barakkene som var der før.

2. Fjærn hele oppsettet på NEAF, behold 2 barakker og kanskje en firestation

3. Flytt 2 av de nåværende barakkene på NEAF til feks. Zelenogorsk.

Kan for min del også fjærne den nye byen oppe i nord. Mindre søppel på servern = mindre desync og lagg generelt som det har vært veldig mye av i det siste

• Like 2

Nye NEAF ser uten tvil bra ut, men den suger ut det siste av fps fra pcen min iallefall, det samme vil jeg tro om byen ute på skalisty. Forslaget mitt er derfor:

1. Fjærn hele byen på skalisty, behold brua over og sett tilbake de 2 barakkene som var der før.

Kan for min del også fjærne den nye byen oppe i nord. Mindre søppel på servern = mindre desync og lagg generelt som det har vært veldig mye av i det siste

eller kjøp dæ ny pc.. æ legg på 40-60 fps over heile mapet..

Har ganske decent pc, bare dayz den sliter med. Vil tro at mesteparten av folket på servern foretrekker bedre fps fremfor unødvendige byer der folk knapt setter foten sin

• Like 1

Har en ganske bra PC selv og sliter til tider med FPS og ikke minst lag som er serverside, vet ikke om alle disse nye byene osv.. er årsaken til det men..

Syntes det er 3 bra forslag, skal sørge for at dette blir tatt opp asap. :)

• Like 2

Dum kommentar, spiller du i det hele tatt DayZ på Norway 01?

Mye gode forslag Morten, alle har omtrent blitt diskutert eller drøftet før men har skjedd lite. Helt enig alt Morten sier her og håper at noe kan gjøres med dette.

Har også opplevd utrolig mye desync på serveren de siste dagen, vet dessverre ikke hva det kommer av men det har blitt ganske ille. Noen som vet noe eller har mulighet for å undersøke hva det kan være? Minner litt om slik desync som kommer når det er 40-50 spillere på, men dette skjer selv med 10-20.

En annen ting jeg kunne tenkt meg er den teksten som sier at missions er klarert, blir fjærnet, så folk ikke vet om at missions er klarert

• Like 1

Surveillance Cam Surveillance TV

også fueltank :D

Denna randome FPS droppen eller er vel mer 100% frysing av spillet, er ganske spennende når en flyr cessna :D

Flere byggemuligheter hadde vært morsomt. Flere muligheter til å lage kreative baser. :Congrats:

- Low value bil-trader på kysten, Kanskje på wholesaler? (Gaz,Uaz,Car,Pickup etc..) (det vil si 4 gull bilar)

-Fjerna kill messages, Tycker att de förstör konseptet i dayz när man vet att någon ble drept.

- Fjerna texten som kommer opp när man ha clearat et mission, Det förstör verkligen hur dayz skal opplevas. (Missionet blir fjernat fra kart när de er clearat dock)

• Like 1